Jump to content

Featured Replies

  • 4 weeks later...
comment_4405

Hej!

Ni får väl kanske ta mitt inlägg med en nypa salt... :shock: Jag vet inte om det är den här infon ni behöver...

Men om jag inte är helt fel ute så drar man +12V och jord till varvräknaren för bla. funktion och belysningen i den.

Sen kopplar Ni in kabeln som mäter varvtalet till minus (-) på tändspolen.

  • Author
comment_4417

Hej John och tack för svaret!

Skall varvräknaren kopplas i serie eller paralellt med tändspolen?

I tidiga mustanger kopplades den i serie vilket gjorde att motorn dog om det blev fel på varvräknaren. Men jag vet inte vilket år man gjorde om detta.

M.v.h.

comment_4430

Tyvärr vet jag inte hur det ska vara när det gäller Mustang originalkopplingar, men det ska ju, om du tex. har byggt in en modernare varvräknare, kopplas paralellt.

Dvs. du drar en kabel som sitter på (-) på tändspolen. Annars blir det precis som du säger, svårt att köra om det blir fel på varvräknaren... :roll:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...