Jump to content

1971 mach 1 Bege cmc 2011


bege

Recommended Posts

Har nu börjat titta i bilen efter jul och upptäcker då ett och annat

som jag inte vet vad det är och det finns bara lösa ändar eller inga ändar.

Har inte haft en sån här gammal bil sen min första Amazon-67 som man hade i mitten av 70-talet därav dessa dumma frågor. :oops::oops:

Bilen är i ett kanonbra skick och bilder kommer snarast.

1.En burk höger bak på torpedplåten kan vara carbon canister vad används den till?

2.Ram airen är inte inkopplad hur kopplas den?

3.Är fönsterna bak inte vevbara eller var det bara option?

4.Är automatväxlad C6 men kickdownen fungerade inte är det en inställningssak?

5.Ser att kylen fuktar lite grann mitt på kan den lagas?

6.Hastighetsmätaren funkar inte vajer eller fästen i lådan?

7.Instrumentbelysningen fungerar ej var sitter säkringarna?

8.Var placeras höglare finns det bra platser förberedda eller sätter man efter eget huvud?

Finns det olika light pewter metallicnyanser?

Min är inte som jag förväntade mig. Trodde den skulle vara silver men den går i mycket mörkare nyans mot guldhållet nån sa champagnefärgad någon som vet nu när man skall till och komplettera på vissa ställen då vill man få så bra som möjligt.

Finns det lackstift att köpa?

Bilen är omlackad från grabbergul till pewter metallic.

Bilen har NOX Emission system enl martireporten vad är det?

Beställer nu en massa smått från USA:

Komplett AC-enhet från MU levererad med bilen

Huvlås orginal med bilen hur monteras dessa?

MSD fördelare komplett.

Skruvsatser och lampsatser.

Askfat bak locket saknas söker med ljus och lykta finns i Sverige?

Konsoll köpt i USA.

Innerbelysningen sönderbränd i taket.Ny beställd.

Växelväljarkonsollen vid växelspaken trasig ny beställd.

Funderar på att sätta i orginalinstrument med varvräknare sitter nu en klocka som inte går. V-räknare och vaccummeter sitter på rattstången det gillar inte jag.

Om jag har förstått detta rätt så måste man byta ut intrumentet och dom tre mätarna i mitten och kablaget. :roll:

Återkommer med ratten till dig Perper har inte glömt dig.

Den är i ett nyskick.

Fortsätter med frågor och kort så fort jag hinner.

Link to comment
Share on other sites

Har nu börjat titta i bilen efter jul och upptäcker då ett och annat

som jag inte vet vad det är och det finns bara lösa ändar eller inga ändar.

Har inte haft en sån här gammal bil sen min första Amazon-67 som man hade i mitten av 70-talet därav dessa dumma frågor. :oops::oops:

Bilen är i ett kanonbra skick och bilder kommer snarast.

1.En burk höger bak på torpedplåten kan vara carbon canister vad används den till?

Den är fylld med kol och ventilerar ut bensinavdunstningarna från tank och förgasare.

pluggas den ledningen från tank(vilket ofta görs) måste tanklocket ersättas med ett ventilerat(vilket oftast redan gjorts

2.Ram airen är inte inkopplad hur kopplas den?

den ska ju kopplas in mot luftrenaren,så har du rätt luftrenare faller det sig rätt naturligt,men antagligen är väl luftrenaren utbytt..

Eller är det vacumanslutningarna du menar?

3.Är fönsterna bak inte vevbara eller var det bara option?

Tror inte att någon mach 1,a har nervevningsbara rutor,fast vill man ha det finns det ju från cabar och mercury cougars.

4.Är automatväxlad C6 men kickdownen fungerade inte är det en inställningssak?

antagligen justering,men kolla att allt finns,vissa rationaliserar bort kickdovn när dom haft ner lådan

5.Ser att kylen fuktar lite grann mitt på kan den lagas?

går att löda,men är det värmeproblem kan det vara ide att byta kylaren eller renovera.

6.Hastighetsmätaren funkar inte vajer eller fästen i lådan?

kan vara vad som helst,bara lös kanske. men är något trasigt är väl viren sannolikast,men bara att kolla upp

7.Instrumentbelysningen fungerar ej var sitter säkringarna?

kolla ljusknappen först.Funkar innerbelysning om du vrider den ?,du ställer ju ljusstyrkan med samma funktion som innerbelysning.

8.Var placeras höglare finns det bra platser förberedda eller sätter man efter eget huvud?

Oftast är det ju redan uppskuret hål för högtalare,så då sätter man ju där

eljest föredrar jag orginal högtalarplacering.Hugg inte upp dörrarna om det inte redan gjorts..

Finns det olika light pewter metallicnyanser?

Min är inte som jag förväntade mig. Trodde den skulle vara silver men den går i mycket mörkare nyans mot guldhållet nån sa champagnefärgad någon som vet nu när man skall till och komplettera på vissa ställen då vill man få så bra som möjligt.

Finns det lackstift att köpa?

Bilen är omlackad från grabbergul till pewter metallic.

Bilen har NOX Emission system enl martireporten vad är det?

Beställer nu en massa smått från USA:

Komplett AC-enhet från MU levererad med bilen

Huvlås orginal med bilen hur monteras dessa?

MSD fördelare komplett.

Skruvsatser och lampsatser.

Askfat bak locket saknas söker med ljus och lykta finns i Sverige?

Konsoll köpt i USA.

Innerbelysningen sönderbränd i taket.Ny beställd.

Växelväljarkonsollen vid växelspaken trasig ny beställd.

Funderar på att sätta i orginalinstrument med varvräknare sitter nu en klocka som inte går. V-räknare och vaccummeter sitter på rattstången det gillar inte jag.

Om jag har förstått detta rätt så måste man byta ut intrumentet och dom tre mätarna i mitten och kablaget. :roll:

Återkommer med ratten till dig Perper har inte glömt dig.

Den är i ett nyskick.

Fortsätter med frågor och kort så fort jag hinner.[/quote:3mz4wv0k] :D )

Link to comment
Share on other sites

Roligt att du kommit igång med bilen Benny :) Som jag sagt tidigare fanns det olika kulörer av den färgen. 1971 har den V i färgkod och 72-73 5A. När jag köpte på mekonomen fick jag den färg du har,vilket syntes väldigt fort när man skulle lacka huven invändigt ;)

Min instrumentbelysning funkade inte heller innan, bytte säkringshållaren och en del lampoer som var sönder. Sitter på höger sida om ratten under panelen. bytte till den nya typen av säkringshållare,svårt att få tag i glassäkringar till de gamla.

Väntar på bilder :D

Link to comment
Share on other sites

Har nu börjat titta i bilen efter jul och upptäcker då ett och annat

som jag inte vet vad det är och det finns bara lösa ändar eller inga ändar.

Har inte haft en sån här gammal bil sen min första Amazon-67 som man hade i mitten av 70-talet därav dessa dumma frågor. :oops::oops:

Bilen är i ett kanonbra skick och bilder kommer snarast.

1.En burk höger bak på torpedplåten kan vara carbon canister vad används den till?

Den är fylld med kol och ventilerar ut bensinavdunstningarna från tank och förgasare.

pluggas den ledningen från tank(vilket ofta görs) måste tanklocket ersättas med ett ventilerat(vilket oftast redan gjorts

2.Ram airen är inte inkopplad hur kopplas den?

den ska ju kopplas in mot luftrenaren,så har du rätt luftrenare faller det sig rätt naturligt,men antagligen är väl luftrenaren utbytt..

Eller är det vacumanslutningarna du menar?

3.Är fönsterna bak inte vevbara eller var det bara option?

Tror inte att någon mach 1,a har nervevningsbara rutor,fast vill man ha det finns det ju från cabar och mercury cougars.

4.Är automatväxlad C6 men kickdownen fungerade inte är det en inställningssak?

antagligen justering,men kolla att allt finns,vissa rationaliserar bort kickdovn när dom haft ner lådan

5.Ser att kylen fuktar lite grann mitt på kan den lagas?

går att löda,men är det värmeproblem kan det vara ide att byta kylaren eller renovera.

6.Hastighetsmätaren funkar inte vajer eller fästen i lådan?

kan vara vad som helst,bara lös kanske. men är något trasigt är väl viren sannolikast,men bara att kolla upp

7.Instrumentbelysningen fungerar ej var sitter säkringarna?

kolla ljusknappen först.Funkar innerbelysning om du vrider den ?,du ställer ju ljusstyrkan med samma funktion som innerbelysning.

8.Var placeras höglare finns det bra platser förberedda eller sätter man efter eget huvud?

Oftast är det ju redan uppskuret hål för högtalare,så då sätter man ju där

eljest föredrar jag orginal högtalarplacering.Hugg inte upp dörrarna om det inte redan gjorts..

Finns det olika light pewter metallicnyanser?

Min är inte som jag förväntade mig. Trodde den skulle vara silver men den går i mycket mörkare nyans mot guldhållet nån sa champagnefärgad någon som vet nu när man skall till och komplettera på vissa ställen då vill man få så bra som möjligt.

Finns det lackstift att köpa?

Bilen är omlackad från grabbergul till pewter metallic.

Bilen har NOX Emission system enl martireporten vad är det?

Beställer nu en massa smått från USA:

Komplett AC-enhet från MU levererad med bilen

Huvlås orginal med bilen hur monteras dessa?

MSD fördelare komplett.

Skruvsatser och lampsatser.

Askfat bak locket saknas söker med ljus och lykta finns i Sverige?

Konsoll köpt i USA.

Innerbelysningen sönderbränd i taket.Ny beställd.

Växelväljarkonsollen vid växelspaken trasig ny beställd.

Funderar på att sätta i orginalinstrument med varvräknare sitter nu en klocka som inte går. V-räknare och vaccummeter sitter på rattstången det gillar inte jag.

Om jag har förstått detta rätt så måste man byta ut intrumentet och dom tre mätarna i mitten och kablaget. :roll:

Återkommer med ratten till dig Perper har inte glömt dig.

Den är i ett nyskick.

Fortsätter med frågor och kort så fort jag hinner.[/quote:1n8ywlb2] :D )[/quote:1n8ywlb2]

Tack för snabba svar Ingo. Det kommer säkert mera frågor ju längre in man kommer. :--

Beträffande ram-airen så finns allt utan vacumslangarna mellan ventilerna i huven och den på luftrenaren. Det är den lösningen som jag behöver hjälp med. 8)

Tack Tony med det om säkringarna skall se vad jag finner har ju köpt en vit mätartavla med ledljus i så det skall ändå ur bilen alltihopa :shock:

Så färgen finns på mekonomen Light pewter typ V. Finns det lackstift där i den nyansen?

Link to comment
Share on other sites

Har nu börjat titta i bilen efter jul och upptäcker då ett och annat

som jag inte vet vad det är och det finns bara lösa ändar eller inga ändar.

Har inte haft en sån här gammal bil sen min första Amazon-67 som man hade i mitten av 70-talet därav dessa dumma frågor. :oops::oops:

Bilen är i ett kanonbra skick och bilder kommer snarast.

1.En burk höger bak på torpedplåten kan vara carbon canister vad används den till?

2.Ram airen är inte inkopplad hur kopplas den?

3.Är fönsterna bak inte vevbara eller var det bara option?

4.Är automatväxlad C6 men kickdownen fungerade inte är det en inställningssak?

5.Ser att kylen fuktar lite grann mitt på kan den lagas?

6.Hastighetsmätaren funkar inte vajer eller fästen i lådan?

7.Instrumentbelysningen fungerar ej var sitter säkringarna?

8.Var placeras höglare finns det bra platser förberedda eller sätter man efter eget huvud?

Finns det olika light pewter metallicnyanser?

Min är inte som jag förväntade mig. Trodde den skulle vara silver men den går i mycket mörkare nyans mot guldhållet nån sa champagnefärgad någon som vet nu när man skall till och komplettera på vissa ställen då vill man få så bra som möjligt.

Finns det lackstift att köpa?

Bilen är omlackad från grabbergul till pewter metallic.

Bilen har NOX Emission system enl martireporten vad är det?

Beställer nu en massa smått från USA:

Komplett AC-enhet från MU levererad med bilen

Huvlås orginal med bilen hur monteras dessa?

MSD fördelare komplett.

Skruvsatser och lampsatser.

Askfat bak locket saknas söker med ljus och lykta finns i Sverige?

Konsoll köpt i USA.

Innerbelysningen sönderbränd i taket.Ny beställd.

Växelväljarkonsollen vid växelspaken trasig ny beställd.

Funderar på att sätta i orginalinstrument med varvräknare sitter nu en klocka som inte går. V-räknare och vaccummeter sitter på rattstången det gillar inte jag.

Om jag har förstått detta rätt så måste man byta ut intrumentet och dom tre mätarna i mitten och kablaget. :roll:

Återkommer med ratten till dig Perper har inte glömt dig.

Den är i ett nyskick.

Fortsätter med frågor och kort så fort jag hinner.

Vet ej vilken motor ni har men vacumanslutninger finns her.

http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm

Finns lite annat på lenken også:

http://www.autozone.com/shopping/repair ... 528007ea5c

http://www.autozone.com/shopping/repair ... 528007ea2b

Mustang färger 1971 her;

http://www.svs.com/zim/mustang/71colors.html

1965 -1973 her;

http://www.svs.com/zim/mustang/colors.html

Vevbara fönster bak fans ej 71, men det fanns elfønster bak!

Førsta året for elfønster i Mustangen var just 71.

John

Link to comment
Share on other sites

Har nu börjat titta i bilen efter jul och upptäcker då ett och annat

som jag inte vet vad det är och det finns bara lösa ändar eller inga ändar.

Har inte haft en sån här gammal bil sen min första Amazon-67 som man hade i mitten av 70-talet därav dessa dumma frågor. :oops::oops:

Bilen är i ett kanonbra skick och bilder kommer snarast.

1.En burk höger bak på torpedplåten kan vara carbon canister vad används den till?

2.Ram airen är inte inkopplad hur kopplas den?

3.Är fönsterna bak inte vevbara eller var det bara option?

4.Är automatväxlad C6 men kickdownen fungerade inte är det en inställningssak?

5.Ser att kylen fuktar lite grann mitt på kan den lagas?

6.Hastighetsmätaren funkar inte vajer eller fästen i lådan?

7.Instrumentbelysningen fungerar ej var sitter säkringarna?

8.Var placeras höglare finns det bra platser förberedda eller sätter man efter eget huvud?

Finns det olika light pewter metallicnyanser?

Min är inte som jag förväntade mig. Trodde den skulle vara silver men den går i mycket mörkare nyans mot guldhållet nån sa champagnefärgad någon som vet nu när man skall till och komplettera på vissa ställen då vill man få så bra som möjligt.

Finns det lackstift att köpa?

Bilen är omlackad från grabbergul till pewter metallic.

Bilen har NOX Emission system enl martireporten vad är det?

Beställer nu en massa smått från USA:

Komplett AC-enhet från MU levererad med bilen

Huvlås orginal med bilen hur monteras dessa?

MSD fördelare komplett.

Skruvsatser och lampsatser.

Askfat bak locket saknas söker med ljus och lykta finns i Sverige?

Konsoll köpt i USA.

Innerbelysningen sönderbränd i taket.Ny beställd.

Växelväljarkonsollen vid växelspaken trasig ny beställd.

Funderar på att sätta i orginalinstrument med varvräknare sitter nu en klocka som inte går. V-räknare och vaccummeter sitter på rattstången det gillar inte jag.

Om jag har förstått detta rätt så måste man byta ut intrumentet och dom tre mätarna i mitten och kablaget. :roll:

Återkommer med ratten till dig Perper har inte glömt dig.

Den är i ett nyskick.

Fortsätter med frågor och kort så fort jag hinner.

Vet ej vilken motor ni har men vacumanslutninger finns her.

http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm

Finns lite annat på lenken også:

http://www.autozone.com/shopping/repair ... 528007ea5c

http://www.autozone.com/shopping/repair ... 528007ea2b

Mustang färger 1971 her;

http://www.svs.com/zim/mustang/71colors.html

1965 -1973 her;

http://www.svs.com/zim/mustang/colors.html

Vevbara fönster bak fans ej 71, men det fanns elfønster bak!

Førsta året for elfønster i Mustangen var just 71.

John

Hej John

Härligt med hjälp över gränserna men jag kan inte finna nånting om vacuumdragningarna till min bil här :oops::oops::oops:

Har en 351 C 4V med ram air i en NASA-huv 1971 orörd. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ram Air spjällen i huven har inget med någon ventil i luftrenaren att göra.

Slangen från spjällen i huven sitter på en anslutning framför förgasaren

på insuget = insugsvacuum.

Hej thomas

På luftrenaren längst ut på insuget sitter också en vaccumstyrt spjäll hör det inte ihop med spjällen i huven :oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

Nej det är en separat vacuum krets,det är till förvärmningen från grenröret.

Den går till ventilen innuti luftrenaren (två anslutningar med en bimetall fjäder) sedan ansluten i vacuum urtaget bakom förgasaren.

Link to comment
Share on other sites

Nej det är en separat vacuum krets,det är till förvärmningen från grenröret.

Den går till ventilen innuti luftrenaren (två anslutningar med en bimetall fjäder) sedan ansluten i vacuum urtaget bakom förgasaren.

OK tack för det. Kollas upp imorgon.Blir en del i garaget nu ett tag framöver Boråsmaffian tittar in imorgon för att inspektera och kritisera :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Med eller utan arbetskläder?

Med en sån bil så ta med Er vita handskar och gummiskor så ni inte drar upp en massa damm med för grova skor :--:--:--

Jag skall försöka göra en hel del själv med den.

Även om man är född med tummen mitt i handen kommer säkert att be om hjälp men skall först förska klara det själv :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hej John

Härligt med hjälp över gränserna men jag kan inte finna nånting om vacuumdragningarna till min bil här :oops::oops::oops:

Har en 351 C 4V med ram air i en NASA-huv 1971 orörd. :shock:

Send ett mail til meg så får du en bild eller 2 i e-brevlådan :roll:

John

Link to comment
Share on other sites

Idag har dom 4 tomtarna varit hos Bege`s tomte verkstad.

Vi måste Gratulera till en jätte fin bil :D , Vi är liteavis

Hade bara baren varit mer fylld så hade AC-paketet varit på plats hohohohoho.MVH Magnus Sella Steff & Zeppo

Link to comment
Share on other sites

Bilder på bilen bege :D:D:D

Som du tidigare kanske har läst så är det problem med att ladda upp bilder :(

Datanörd som man är så klarar jag inte detta men tomtarna från dom djupa skogarna i Borås som var i mitt garage skulle hjälpa mig med detta lovade dom. :--:--

Dom tog nog mer kort än vad jag har gjort. :oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...