January 7, 200916 yr comment_66131 tänkte höra med er på forumet om någon vet vart oljetrycksgivaren (till org, oljetrycksmätare i instrument panelen. sitter på min 302. tanken är att jag ska ta oljetillförseln till smörjningen av kompressorn därifrån, för det borde väl vara ganska lämpligt?eller finns det bättre sätt? hoppas alla förstår min något luddiga fråga / wille
January 7, 200916 yr comment_66133 Den sitter på förarsidan i blocket, strax framför/ovanför filtret.
January 9, 200916 yr Author comment_66228 och returen från kompressorn?är det någon som har ett bra förslag om vart jag borde dra den?väldigt tacksam för alla svar// wille
January 9, 200916 yr comment_66231 En del kit, framför allt av tidigare modeller, använde mer eller mindre tvivelaktiga sätt att montera en anslutning på sumpen. De allra flesta kiten idag använder helt separat smörjning till kompressorn, då det finns ett flertal anledningar till att man vill ha dem separerade...
January 10, 200916 yr Author comment_66263 okej. de tidigare kiten som hade en tvivelaktiv anslutning, hur såg dessa ut? jag kommer inte använda ett separat system på mussen logiskt sett borde det gå att leda in oljan i en av ventilkåporna?
January 10, 200916 yr comment_66265 Att leda in oljan i kåporna är nog ingen höjdare, däremot så fungerar det bra att leda in returen i sidan på olje tråget . Ser ut så på dom flesta kompressor kiten till foxarna. Jag har monterat några stycken funkar kanon
January 10, 200916 yr Author comment_66267 haha okej bara en tanke så att leda in oljan direkt i olje tråget är inga problem?jag kommer låta som en idiot nu men, är hela tråget fullt med olja? borde det inte vara fritt för returen? så att det inte blir något motstånd?tack för hjälpmvh
January 10, 200916 yr Author comment_66272 okej med andra ord borde det duga med att svettsa en anslutning så högt som möjligt i tråget då??ber om ursäkt ifall jag är frågviss, vill bara vara säker...mvh
January 10, 200916 yr comment_66274 Det finns måt angivet i bruksanvisningen till vortech kompressorna vart man bäst skal sätta returen ,kan leta fram dom om det finns intresse? Tror även att det går att få fram bruksanvisningen på summitracing.com
January 10, 200916 yr comment_66294 www.vortechsuperchargers.com/download.p ... A218im.pdf På sidan 15 hittar du måtten. Google är din vän.//Jocke
January 11, 200916 yr Author comment_66345 perfekt...då borde det inte vara några problem med den biten iaf tack så mycket för alla svar/wille
January 20, 200916 yr Author comment_66898 hur mycket krångel är det att plocka bort oljetråget från bilen?mvh
January 20, 200916 yr comment_66902 hur mycket krångel är det att plocka bort oljetråget från bilen?mvhAntingen får du lyfta motorn eller så får du släppa ner framvagnen. Hur mycket krångel du tycker det är får du själv avgöra. Jag ska själv byta tråget i vår, jag kommer att lyfta motorn.//Jocke
January 20, 200916 yr Author comment_66904 jävla ofly...blir att lyfta motorn, måste man ta bort växellådan?///wille
January 20, 200916 yr comment_66918 Oflyt vet jag inte, det är så bilen är konstruerad. Tänk på att planeringen av ett projekt är värt många skitiga timmar i garaget, så tänk på att tänka efter före. Det är inte säkert att du behöver släppa lådan, men å andra sidan är det bara 4 bultar i bellhousingen. Det kan räcka med att du plockar kardanen, och släpper vxllådsbalken och därefter lyfter upp motorn en bit för att komma åt bultarna på tråget. Glöm inte shiftern, oljestickan, och att säkra motorn ordentligt innan du lägger dig under den. Passa på att byta motorfästen samtidigt till polyuretan, sitter originalen där så är de garanterat slut. Kanske byta till headers samtidigt? //Jocke
January 20, 200916 yr Author comment_66920 sitter redan equal length headers på den=) tack för tipset med motorfästena...får se hur jag löser det...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.