Jump to content

Framlampa

mikeo cmc 748

Recommended Posts

Antar att du menar stråkastaren fram?.

Vanlig volvo Amazon-140.

finns väl lite överallt,även om kvaliten börjar falla på prylarna.

Köpte två h4 insatser på biltema,ren skit.

Fick anmärkning på ljusbilden på båda två.

Hella var ju poppis för såg lite modernare ut platta.

marshall var väl de som liknade orginal mest lite välvda.

Tänk på att om man monterar H4 bör man montera relän mellan lampor och orginalkontakter ,för eljest bränns ljuskontakten upp rätt snabbt,åtminstone om man kör med mycket helljus .

hej, troligen bygger de nya insatserna mer i djup än de gamla. På min

-68:a nuddade glödlampans kontakter botten på baljan innanför insatsen. Bara banka lite och böja kontaktstiften för att undvika en oförklarlig kortslutning när man kör.

jag har lamppottor i komposit liggande från UP om du är intresserad med justeringar i

Ja jag fick också dom när jag köpte kitet, men vad jag har hört så är dom inget vidare bra, har dock inte testat dom. Men det blir en annan lösning med stabilare fästen som är lättar att justera.

Har hört att även BMW lysen ska passa. Men vilka mod kommer ja inte ihåg. Tror de ska vara 5 serien :roll:

tror även i och för sig 3-serien har samma jag har bytt mina sealbeam till

amazonens funkar klockrent, självklart sparat (som ekorren) mina gamla sealbeam men det man blir så förbannad på är dagens förb-- plast lyktor som ger en så förbaskad dåligt ljus. Har bättre ljus på Mussen än på min Voyager.

Har hört att även BMW lysen ska passa. Men vilka mod kommer ja inte ihåg. Tror de ska vara 5 serien :roll:
[/quote:2eeqdk34]

tror även i och för sig 3-serien har samma jag har bytt mina sealbeam till

amazonens funkar klockrent, självklart sparat (som ekorren) mina gamla sealbeam men det man blir så förbannad på är dagens förb-- plast lyktor som ger en så förbaskad dåligt ljus. Har bättre ljus på Mussen än på min Voyager.[/quote

Tror att det är äldre BMW framför allt som man syftar till..

priserna på nyare bilars belysning är ju också intressant..

dryga tusenlappen för en xenonlampa och 14000 för insatsen om det blivit stenskott eller vandalisering,och då var det till volvo... :D

Jag har ju ett par carelloinsatser liggande ,rätt så coola med två H1 lampor..

Hoppas du köpte lampor med P-ljus hållare i!!! annars blir det svårt på bilprovningen- Jag använde shelby 67 monteringsplåtar och VAZ 1981års

lamppotts hållare då blev det BOLT ON passade direkt

Lampor med inbyggda p-ljus? Hmm det är jag inte helt säker på. Funkar det inte om man använder några andra ljus som p-ljus? Har för mig att jag hade blinkers ljusen som p-ljus på min andra mustang. Borde inte det funka?

Hoppas du köpte lampor med P-ljus hållare i!!! annars blir det svårt på bilprovningen- Jag använde shelby 67 monteringsplåtar och VAZ 1981års

Lampor med inbyggda p-ljus? Hmm det är jag inte helt säker på. Funkar det inte om man använder några andra ljus som p-ljus? Har för mig att jag hade blinkers ljusen som p-ljus på min andra mustang. Borde inte det funka?

har du som jag piaa`s lampor så är dom på 55w det går inte som p-ljus

har du som jag piaa`s lampor så är dom på 55w det går inte som p-ljus

Ja antagligen har vi samma lampor, köpte alla mina från UP. Jag hade tänkt mig att använda antingen dom blåaktiga eller dom små där nere på sidor som p-ljus isf. Men de är kanske också för starka?

Får väl se annars när jag får mina lampor, de va inte särskilt dyra.