CMC 1061 Berra January 2, 2010 Report January 2, 2010 Precis. Ta kontakt med Lasse O. Tycker jag. Tror nog inte du få en mer seriös person till detta.Berra Citera
JohnB January 3, 2010 Report January 3, 2010 Anvend EJ nån typ av tvål for avfettning. Ledar til sæmre resultat. Fråga din billackerare.John Citera
Fröberg January 5, 2013 Author Report January 5, 2013 Nu är det nog på tiden att komma med en uppdatering. Efter 3 år och 6 månader, tänk vad tiden rinner iväg. Eftersom svärfar nu ska lämna ifrån sig lokalen blir det då lite problem med motorn som ligger i påsar. Har därför bestämt mig för att lämna ifrån mig motorn till en kille på Tyresö och låta han göra arbetet samt att bänka motorn.Till våren plockar jag hem chassit så att jag kan dra om elen, byta plåt i golvet etc. Kanske syns vi på en träff i slutet av sommaren! Citera
Tony.S CMC 2246 January 5, 2013 Report January 5, 2013 Hej Fröberg,roligt att du håller på med din gamla bil,jag har inte varit inne på forumet sedan jag sålde min bil till Danmark 2009. Jag håller på med ett annat projekt som jag köpte för ett år sedan,ingen mustang utan en SL500 cab-90. Kommer väl ut denna sommar,har haft mycket strul med elektroniken,renoverat lådan.mm.och det är inte lika billiga delar som till ford precis. Denna bil kostade ny 1990 850.000:- SEK och var den mest avancerade Mercedes inom elektronisk styrning på den tiden. Citera
Fröberg January 31, 2013 Author Report January 31, 2013 Då var motorn bänkad och klar!Lite vassare kam och ett nytt insug gjorde susen.Bänkningen gav 270 kusar, tack för det Citera
Anders Lindström January 31, 2013 Report January 31, 2013 Trevlig projekttråd! Extra trevligt att det är en -73a Citera
Fröberg January 31, 2013 Author Report January 31, 2013 Nu är det bara resten kvar. Byta plåt i bagagen, vid förar- och passagerarsätet. Ny el skall dras i hela bilen. Ska sätta fart med detta till våren. Känns som att jag kanske får rasta bilen 2013. Citera
Fröberg February 2, 2013 Author Report February 2, 2013 Här är en bild på protokollet vid bänkningen. Jari (han som monterade motorn) sa att det skulle ha varit kul med en kam på 11 grader. Då hade det blivit åka av.Vad säger ni om siffrorn, ok? Citera
Anders Lindström February 2, 2013 Report February 2, 2013 [ATTACH]23773[/ATTACH]Här är en bild på protokollet vid bänkningen. Jari (han som monterade motorn) sa att det skulle ha varit kul med en kam på 11 grader. Då hade det blivit åka av.Vad säger ni om siffrorn, ok?Ser bra ut . Vrid från 0 till slut . En rak kurva! (hmmmm kan det finnas en RAK kurva??)/Anders Citera
Fröberg August 29, 2013 Author Report August 29, 2013 Nu så! I helgen har svärfar lovat att hjälpa mig med att få i motor och låda. Tyvärr får jag fixa resten själv då svärfar troligen flyttar till USA och börjar arbeta för Pat Musi.Men det ska nog bra. Får pröva mig fram Citera
Fröberg September 2, 2013 Author Report September 2, 2013 Ett garagetält är nu inhandlat. 6x6 m i PVC. Leverans i början på oktober. Citera
Tungelsta HT-67 September 2, 2013 Report September 2, 2013 Du får vara snabb med snörakan när vintern kommer Citera
Fröberg June 21, 2014 Author Report June 21, 2014 Det går sakta men säkert framåt... Motor och låda är monterad men sen så är bilen i princip helt kliniskt ren. Eftersom jag är helt grön på att meka med bilar vet jag inte vilken ände jag skall börja i. Jag tänkte satsa på att ta bort rost inne i bilen och byta golvplåt på förarsidan. Vad blir nästa steg? Montera delarna i motorrummet eller först dra elen? Är det någon som vet vart det går att köpa nya "clips" (se bild). Det är för att fästa motorhuven på fjäder"atmarna". Efter ett par flyttar verkar en låda med skruvar och bultar ha försvunnit Citera
turbo57 June 21, 2014 Report June 21, 2014 Kolla med VP autoparts, dra elen , montera i motorrummet/Leif Citera
Fröberg December 29, 2014 Author Report December 29, 2014 Nu har jag fått tummen ur igen. Eller rättare sagt svärfar sa att vi kör några dagar nu efter jul och nyår. Har bytt plåten i golvet och ska börja dra ny el (jäklar vad kablar [emoji16]). Hoppas att jag kan köra den till sommaren!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
turbo57 December 29, 2014 Report December 29, 2014 Klart du kan köra nästa sommar.Skönt att rosten är fixad. Ta det bara lugnt och metodiskt så fixar du elen utan problem:thumbup:/Leif Citera
Fröberg June 8, 2017 Author Report June 8, 2017 Nu är jag faktiskt igång igen.... Har fått hjälp med att dra elen. Tåtarna är dragna till bagage och motorrum. Då motorn har stått ett tag har det kommit lite rostfläckar här och där. Tänkte gå på dessa nu i helgen. Målet är en körbar bil så fort som möjligt och sen lite skönhetsbehandlingar till vintern...Återkommer med mer information.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Anders Lindström June 8, 2017 Report June 8, 2017 Härligt! Ibland kommer livet ivägen men det är gott att falla tillbaka på hjärteprojektet :) Citera
DanielF April 26, 2020 Report April 26, 2020 Nu händer det grejer, äntligen. Nytt avgassystem är på gång och där efter har jag tagit hjälp av en kille som ska glea klart elen. Sen är. Bilen nästan klar för gatan! Idag fixade vi med avgassystemet, var tvungen att förkorta dämparna och samtidigt fixa lige med innanmätet... Det var lite trångt... Citera
Recommended Posts