TheGreenOne January 31, 2009 Report January 31, 2009 Nu börjas det planeras för våren/sommaren...Tänkte ta en tur genom Sverige (kanske högst vid gävle dock ) men från Skåne och upp var tanken. Min fråga lyder, vad finns det för sightseeing man kan göra förutom att se naturen? - Finns det några ställen man borde se när man ändå är på upptäcksfärd genom Sverige?Samt när är det vanligvis att dom brukar börja soppa bort saltet? Så man kan få ta ut sin vän i det fria Växthuseffekten, jobba! PS: Vet att det är lite fel kategori, men som många andra tidigare påpekat, det är i denna undergrupp alla hänger Citera
Nenne January 31, 2009 Report January 31, 2009 Vitsen med olika kategorier är att det ska vara enklare att hitta på forumet, och en rundresa i Sverige har inte mycket med teknik att göra. Citera
Gtttggg January 31, 2009 Report January 31, 2009 Nu börjas det planeras för våren/sommaren...Tänkte ta en tur genom Sverige (kanske högst vid gävle dock ) men från Skåne och upp var tanken. Min fråga lyder, vad finns det för sightseeing man kan göra förutom att se naturen? - Finns det några ställen man borde se när man ändå är på upptäcksfärd genom Sverige?Samt när är det vanligvis att dom brukar börja soppa bort saltet? Så man kan få ta ut sin vän i det fria Det beror på vart du tänker köra och då menar jag om du ska köra längs östra eller västra sverige. Om du bor i Karlskrona, gissar jag att du kör längs östkusten MEN ska du köra västkusten, finns det en del att se på mindre kustvägar utmed Varberg, Falkenberg typ om du vill slippa motorvägen. Jönköping är fint ställe att kolla på i förbifarten samt Bohuslän för där är härligt ställe på sommaren med dessa kustsamhällen. Trollhättan har x antal slussar som lockar turister på sommaren. (har även veteranbilsträffar vid slussarna på sommaren en gång per vecka) Klart sevärt. Sen har vi Hunneberg utanför Trollhättan som är stort berg för älgjakt, turism etc.... Dalsland är också fint.. Listan kan bli lång här. Du får Pm:a mig om detta låter intressant.Här brukar de ta bort saltet typ April beroende på om vintern är seg av sig. Citera
JanneJ January 31, 2009 Report January 31, 2009 Knutstorp-Anderstorp-Falkenberg-Kinnekulle-Mantorp Om du har vägarna förbi Göteborg så missa inte :http://www.tjoloholm-classicmotor.se/ i slutet på Maj.Västkusten-Bohuslän är alltid trevligt. Citera
JohnB January 31, 2009 Report January 31, 2009 Nu börjas det planeras för våren/sommaren...Tänkte ta en tur genom Sverige (kanske högst vid gävle dock ) men från Skåne och upp var tanken. Min fråga lyder, vad finns det för sightseeing man kan göra förutom att se naturen? - Finns det några ställen man borde se när man ändå är på upptäcksfärd genom Sverige?Samt när är det vanligvis att dom brukar börja soppa bort saltet? Så man kan få ta ut sin vän i det fria Växthuseffekten, jobba! PS: Vet att det är lite fel kategori, men som många andra tidigare påpekat, det är i denna undergrupp alla hänger Båstad-Laholm-Bjære.......... John Citera
Pernolf cmc 558 January 31, 2009 Report January 31, 2009 glöm inte dalarna, sjöarna kring Ludvika är oerhört fint, sen runda siljan är också ngt man bör göra. Citera
Bobbe cmc 2103 January 31, 2009 Report January 31, 2009 Norrtälje är ju fint,framför allt den 11 juli Citera
pineman January 31, 2009 Report January 31, 2009 Stockholm alla årstider....... "var bara tvungen" Citera
pools February 1, 2009 Report February 1, 2009 Och norrland är väl inte att tänka på, kan jag tro? Det blir väl för långt att köra.Annars är det ju landets vackraste del. Det som ligger ovanför dalälven alltså.Men vi Västerbottningar och norrbottningar, åker ju ner till Västerås varje år.Bara 75 mil från Umeå. Vi gillar ju att köra våra Mustanger. Och det är KUL! Och i Västerbotten kan ni se saker som ni aldrig trodde fanns. Vilda forsar iorörda älvar, vilda djur på gatorna, (nä, nu överdriver jag, isbjörnar finns intehos oss heller). Men orörd natur har vi gott om. Och det är väldigt vackert! Varför inte ta E4:an norrut, köra upp längs Norrlandskusten, se Höga Kusten,i lugn och harmonisk trafik. Försköna även Norrland med era vackra bilar.Ett stort steg kanske, men ni kommer att bli förbluffade. Jag lovar. Mvh. Citera
Gtttggg February 2, 2009 Report February 2, 2009 Och norrland är väl inte att tänka på, kan jag tro? Det blir väl för långt att köra.Annars är det ju landets vackraste del. Det som ligger ovanför dalälven alltså.Men vi Västerbottningar och norrbottningar, åker ju ner till Västerås varje år.Bara 75 mil från Umeå. Vi gillar ju att köra våra Mustanger. Och det är KUL! Och i Västerbotten kan ni se saker som ni aldrig trodde fanns. Vilda forsar iorörda älvar, vilda djur på gatorna, (nä, nu överdriver jag, isbjörnar finns intehos oss heller). Men orörd natur har vi gott om. Och det är väldigt vackert! Varför inte ta E4:an norrut, köra upp längs Norrlandskusten, se Höga Kusten,i lugn och harmonisk trafik. Försköna även Norrland med era vackra bilar.Ett stort steg kanske, men ni kommer att bli förbluffade. Jag lovar. Mvh.Fresta mig inte eftersom jag ska ändå åka norrut den kommande sommar. Citera
TheGreenOne February 6, 2009 Author Report February 6, 2009 hehe, tack för all info, jag hade planerat att åka längst västkusten (flyttar till Malmö snart) och tänkte ha bilen i ett garage i närheten och utgå därifrån. Har åkt för mycket på E22 längst kusten på denna sidan av landet Jag håller på flyttar, därför jag är så sällan här och checkar och svarar, men jag lyssnar på alla förslag på bra vägar/speciella platser att se, allting som kan vara värt att svänga förbi/stanna till när man ändå ska åka bara runt och titta Något datum är inte satt dock när jag tar denna trip, så kan bli svårt att matcha med några event då jag har inte en aning vad som händer om 2 veckor Men fortsätt gärna poängtera ut bra platser eller t.om. bra sovplatser för sådan kommer också behövas.PS: Jag tror norra delen är vacker, men kan bli lite för långt att åka, ska försöka hinna med att hälsa på en del kompisar landet runt. Men någon gång ska man nog ta sig dit Citera
Recommended Posts