Bobbe cmc 2103 February 1, 2009 Report February 1, 2009 Soppatrycket är något för högt (runt 9 PSI) vid kall motor.Sjunker till "normalt" 4,5 PSI konstant värde efter 5-10 minuters körning.Jo,det är ju bra att det sjunker,men varför?Vacum ligger jämnt och fint vid 18 strecket,kall som varm.Är detta normalt/OK eller är det regulator som gäller? Citera
Robban cmc 1103 February 1, 2009 Report February 1, 2009 Sitter och tänker lite på ditt problem, har du en el bränslepump? då kanske den får dåligt med kräm på grund av dålig laddning av batteriet. En annan tanke är att det kanske är skräp i pumpen så den går varm efter en stund och går tungt.Mekanpump har jag inte haft sedan typ 1995 men finns det kanske ett membran i pumpen som är dåligt och ändrar sig när motorn blir varm.Bara lite saker jag kom att tänka på. Citera
Bobbe cmc 2103 February 1, 2009 Author Report February 1, 2009 Det är en Edelbrock 1726,och det ännu konstigare nu när jag lusläst spec. för den pumpen så står: Maximum Pressure (psi): 6 psi Citera
JanneJ February 1, 2009 Report February 1, 2009 Är det ett problem? flödar förgasaren eller händer det något annat? Citera
Bobbe cmc 2103 February 1, 2009 Author Report February 1, 2009 Är det ett problem? flödar förgasaren eller händer det något annat?Nä,just nu är det inget,men kan kanske bli om man inte tar leverantörens rekommendationer på allvar,vad vet jag?:Avoid extremes in fuel pressure. At IDLE, there should not be any more than 6.0 psi; if the vehicle hasan adjustable fuel-pressure regulator, set it to 5.5 psi. With most fuel pumps the minimum fuel pressure is encountered at high rpm.Och jag bara undrade varför trycket sjunker/ändras? Citera
Gresse February 5, 2009 Report February 5, 2009 Är det en billig vätskefylld manometer?I vissa fall kan manometern visa fel när vätskan i manometern blir varm.Prova byt manometer.Gresse Citera
Bobbe cmc 2103 April 2, 2009 Author Report April 2, 2009 Tar upp detta igen,var (äntligen) ute och körde en sväng och den går jämn och fint,svarar rappt på gas,ända till fullgas ,när de två sekundär öppnar så vill den inte,den "stallar".Släpper tillbaks gaspedalen och den går bra igen.Soppatrycket är enligt tryckmätaren runt 9 psi.Läste nånstans att det kan bli detta fenomen"stalling" vid för högt tryck,rätta mig om jag har fel!Har nu skaffat en regulator som skall monteras så får vi se... Eller är det något annat självklart att kolla så hojta till!(Det kanske är så att dessa D3VE-toppar inte hinner svälja allt?) Citera
ThomasFB April 2, 2009 Report April 2, 2009 Eller är det något annat självklart att kolla så hojta till!Tändningen + för tidig och för snabb öppning av sekundärportarna. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.