Henke CMC 2232 February 3, 2009 Report February 3, 2009 Tänkte att det skulle vara på sin plats med en tråd om vad vi införskaffartill våra klassiker.Så lite prat som möjligt i denna tråd då den skall vara till för bilder pådet vi köpt, men en och annan fråga om vad det är, och vart den är köptär självklart inte fel.____________________________________________________________Börjar med att öppna upp med några bilder på det senaste:Kickdown wire och kickdown stag.Köpt från Rolands MustangNu har jag fått clipsen till kick-downen.Från Tony's Autoparts Citera
Tobias CMC1505 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Tror det kan bli lite jobbigt att rabbla upp det man köpt men jag ger ett bidrag fast i bilder då jag också är lat. Man tar ju inte kort på allt man köper men där är lite iaf. Citera
Stefan cmc 1169 February 5, 2009 Report February 5, 2009 Har även ett kit väghållningsgrejor liggandes Citera
bige February 6, 2009 Report February 6, 2009 ny starter til 351C og "noe" større kvadrat på tilførsel ledningen Citera
Henke CMC 2232 February 9, 2009 Author Report February 9, 2009 Tog en utflykt till USA Bildelar utanför Sunne och införskaffadeen ny förgasare. Monterade den dagen efter och jädrar vilkenskillnad. Nu väntar bara lite bättre väder så man kan ställa inden efter ordning och känna efter riktigt på vägen utan att vararädd för att träffa en is-fläck någonstanns och halka åt h****te Citera
bige February 9, 2009 Report February 9, 2009 noen sikringer til cab motoren bestilte en av hvær 20A og 25A fra Taiwan. På norskengelsk ble det i Taiwan 10stk av hver ...så da har jeg en stund Citera
Tobias CMC1505 February 12, 2009 Report February 12, 2009 Nu byter vi lite gammalt mot nytt.Plus att den som satt i var 195F, dvs 91C vilket inte är direkt bra för en varm sommardag.Så nu blev det 82C istället. Inhandlad av www.mustangparts.se Skickade i brev mot faktura så slapp man dyrt postförskott, perfekt. Citera
CP CMC#2126 February 15, 2009 Report February 15, 2009 Ny Edelbrock intake manifold, Demon forgasare, KN luftfilter, Ventilkåpor Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 16, 2009 Report February 16, 2009 Hej.Hänger på här. Först vill jag tacka minna överjävligt snälla MUSTANGVÄNNERsom hjälpt mig att köpa grejorna på ett förmånligt sätt d.v.s.USA pris här hemma (billigt). Citera
Henke CMC 2232 March 4, 2009 Author Report March 4, 2009 En fläktkåpa från Rolands Mustang.Tog mig en lördagstur dit och handlade lite.Har gett mig f**n på att aldrig få värmeproblem.Drog även ett litet köp på Hansen Racing och fickmig en rejäl fläkt. Bra färg på den också Matchar motorn lite bättre än orginalfläkt Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 4, 2009 Report March 4, 2009 En sån har jag handlat fast svartlackerad istället för blå,kanonbra variant av kylfläckt. Citera
JH March 5, 2009 Report March 5, 2009 Mitt bidrag till köp är en 289a. Nyinköpt, men inte direkt nytt. Den såg så ledsen ut när jag såg bilderna, så jag tänkte att jag kanske kan ge den en framtid i mitt garage. Citera
1096 March 7, 2009 Report March 7, 2009 Fick en låda bromsar till jobbet i veckan till Foxen så hoppas nu att snön ligger ett tag till... Vissa delar som bärarmar bak och fjädrar/dämpare, bussningar mm fanns sen tidigare men plockade upp skrotet för att få en helhet... Hoppas det ska kunna få lite bättre väghåll på bilen samt att det nyper åt lite bättre när det ska stannas... Citera
1096 March 7, 2009 Report March 7, 2009 Onej.... men ibland måste man ju göra sig till för att få lite inspiraiton... Citera
Recommended Posts