Delahoya Posted February 4, 2009 Report Posted February 4, 2009 Tror ni jag måste förstärka motorn nått om jag sätter på ett power package från edelbrock på min i övrigt orginal 351w? Och är detta en vettig grej att köpa och montera eller finns de bättre och/eller billigare saker? Quote
Tobias CMC1505 Posted February 4, 2009 Report Posted February 4, 2009 Ett sånthär du menar?http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuOm du även byter kolvar så har du ju nästan en helt ny motor.Detta kanske du måste göra för att ventilerna går fria.Eller är det en Kompressor du menar?Isf är jag väldigt intresserad av att höra vad som sägs också. Quote
Delahoya Posted February 4, 2009 Author Report Posted February 4, 2009 Jo de är precis de där i länken som jag menar. Tänkte faktiskt plocka ner veven och byta kolvar och ringar när man ändå har motorn ute. Sen får man väl se om de är stora vändkanter osv. Quote
Fröberg Posted February 5, 2009 Report Posted February 5, 2009 Precis de delar som jag behöver till min renovering Quote
MrTurbo_1645 Posted February 8, 2009 Report Posted February 8, 2009 Det där såg spännande ut! Men var e förgasaren? Det kunde de gott bjuda på en. Gillar man Edelbrocks grejer kan det ju inte vara fel med ett färdigt kit på det viset, känns lite plug and play. En vettig fugge och fördelare på det så kan det ju bli riktigt trevligt. Quote
Recommended Posts