Fröberg February 18, 2009 Report February 18, 2009 Är det någon som har erfarenhet kring detta företag? Ska få ett kostnadsförslag på vad det kostar att bl.a. byta styrningar. Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 18, 2009 Report February 18, 2009 Hej.Dom har haft ryckte på både plus och minus sidan, årengår, vet inte hur det är idag. Citera
Bobbe cmc 2103 February 18, 2009 Report February 18, 2009 När du har fått ett kostnadsförslag av Dixner kan du kolla med dom här sen:http://www.motorteknik.nu/maskin.htmlKan bli skoj å jämföra,jag vet att dom sistnämda gör bra jobb! Citera
Per Berglund February 18, 2009 Report February 18, 2009 Motorteknik har jag goda erfarenheter också.Rekommenderas! Citera
CMC 1061 Berra February 18, 2009 Report February 18, 2009 Jag vet att Hansen racing anlitar Custom racing i örebro för motor arbeten. Själv anlitade jag Birka racing. Men det var med dom gamla ägarna. Jag tror inte att dom nya är att rekomendera. Har hört en del snett om dessa. Vet att det finns en riktigt duktig kille i bålsta som håller på. Och är mycket seriös. sedan finn det en kille som håller på med ford uppe i dalarna. Tyckte han verkade bra efter en del samtal med honom.Han brukar göra reklam i Wheels.Berra Citera
Corvette February 19, 2009 Report February 19, 2009 Dixner gör bra jobb men kanske lite dyra men snabba... Citera
Husse February 19, 2009 Report February 19, 2009 Även här uppe i Ö-sund finns det en väldigt duktig kille, som själv åker och rejsar med Mustang.Micke Handmark på MH motor.063-35708 Citera
Fröberg February 20, 2009 Author Report February 20, 2009 Tack för svar.Topparna är inlämmnad hos Dixner sedan ett par dagar tillbaks. Jag väntar på information om vad som behövs göras samt ett kostnadsförslag. Kollar även med ett par andra när jag har fått svar. Citera
Fröberg February 24, 2009 Author Report February 24, 2009 Fick ett pris från Dixner, han sa att följande behövs göras:Byta två ventilerFräsa sätenaByta styrningen (blir lite special)Plana topparnaMontering5500 kr för båda topparna.Prisvärt?Motorteknik tar 5600 kr och då slipar de alla ventiler och säten.Material tillkommer. Citera
Fröberg February 24, 2009 Author Report February 24, 2009 För en som inte är så duktig på detta...Vad är det för matrial som tillkommer? Nya ventiler?Vad kan jag räkna med för pris på matrial? Citera
Recommended Posts