Greven CMC 053 February 28, 2009 Report February 28, 2009 Hoj! Då va motorn bromsad tillslut! Efter en liten "service" i höstas som slutade i total renovering så är allt klart, blev nästan 600hk på mack soppa... Nöjd, men lite tråkigt att inte komma över 600hk gränsen...hade nog varit där på annat bränsle!!?? Motorn är en 428CJ, med orginal järntoppar!!//Mathias Citera
87gt50 February 28, 2009 Report February 28, 2009 Grattis!! inte illa! Hur mycket avviker från den kombo som kom från Thoressons motor, och vad? Fick du tag på förgasaren igen som satt på innan? Tänk på att den förmodligen skulle kosta ca 10k att ersätta... mvhJocke Citera
Greven CMC 053 February 28, 2009 Author Report February 28, 2009 Tack...Nästan samma som Thoressons förutom förgasaren!Ska leta på den gammla å pröva! Citera
Tobias CMC1505 February 28, 2009 Report February 28, 2009 Vad har du gjort åt motorn om man får fråga?Tänkte med tanke på att originaltopparna satt på. Citera
87gt50 February 28, 2009 Report February 28, 2009 Tack...Nästan samma som Thoressons förutom förgasaren!Ska leta på den gammla å pröva!Coolt!! Hoppas vi ses i S/SS-depån i sommar då alltså?? Citera
MrTurbo_1645 February 28, 2009 Report February 28, 2009 Damn. Ja det var ju "tråkigt". "Bara" 595hkr uj uj... Jäkla nice papper ju, gratulerar. Citera
Per Berglund February 28, 2009 Report February 28, 2009 Nice kurva för orginal toppar! Men det kan väll inte vara en orginal vev i det varvtalsområdet?? Hur ser det ut längre ner i registret??Ser ut som 4000rpm i stall! Citera
Greven CMC 053 February 28, 2009 Author Report February 28, 2009 Ingen orginal vev, utan en 391 truck stål vev med 428 stroke! Topparna är plastade med resta kanaler, dvs att man helt enkelt om arbetare insugnings kanalernas vinklar! Skulle nog kunna hitta en hel del mer effekt med modernare alu lock. Ja det lutar nog åt 4-4500 i stall på den nya turbinen! Ska bli spännande å se vilka tider man kan köra...//Mathias Citera
Per Berglund February 28, 2009 Report February 28, 2009 Ingen orginal vev, utan en 391 truck stål vev med 428 stroke! Topparna är plastade med resta kanaler, dvs att man helt enkelt om arbetare insugnings kanalernas vinklar! Skulle nog kunna hitta en hel del mer effekt med modernare alu lock. Ja det lutar nog åt 4-4500 i stall på den nya turbinen! Ska bli spännande å se vilka tider man kan köra...//MathiasOkej! Gick du ner i lagerdimension överallt då också?Typ smallblock eller? Citera
Greven CMC 053 March 1, 2009 Author Report March 1, 2009 Ja lite krångel blir det ju, det är Ford 428 standard lager på ramen å CBB på vev tapparna så veven är special slipad. Kör även på CBB stakar med ford 428 längd! Då blir det ju custom kolvar med CBB kolv bult och 428 comp höjd. Har även byggt om till smörjning genom stötstängerna och kör med Ford small block lyftare! //Mathias Citera
stjernberg July 16, 2009 Report July 16, 2009 Kommer du till Mantorp-park med super-stockern nästa vecka Skulle vara kul att se den Live MVH Stjernberg Citera
Greven CMC 053 July 19, 2009 Author Report July 19, 2009 Blir tyvärr inget Mantorp, Kjula den 1 Aug och Linde Open 7-8 Aug blir det i alla fall!!//M Citera
stjernberg July 19, 2009 Report July 19, 2009 OK,man kanske skulle åka upp till Lindesberg då MVH Stjernberg Citera
kallebaah CMC 653 July 21, 2009 Report July 21, 2009 Absolut! Hoppas många kommer hit och tittar på våran nya drag strip, den är superfin!! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.