Jump to content

Featured Replies

comment_68733

Hoj!

Då va motorn bromsad tillslut! Efter en liten "service" i höstas som slutade i total renovering så är allt klart, blev nästan 600hk på mack soppa... Nöjd, men lite tråkigt att inte komma över 600hk gränsen...hade nog varit där på annat bränsle!!?? Motorn är en 428CJ, med orginal järntoppar!!

//Mathias

  • Author
comment_68764

Ingen orginal vev, utan en 391 truck stål vev med 428 stroke!

Topparna är plastade med resta kanaler, dvs att man helt enkelt om arbetare insugnings kanalernas vinklar! Skulle nog kunna hitta en hel del mer effekt med modernare alu lock. Ja det lutar nog åt 4-4500 i stall på den nya turbinen! Ska bli spännande å se vilka tider man kan köra...

//Mathias

comment_68765
Ingen orginal vev, utan en 391 truck stål vev med 428 stroke!

Topparna är plastade med resta kanaler, dvs att man helt enkelt om arbetare insugnings kanalernas vinklar! Skulle nog kunna hitta en hel del mer effekt med modernare alu lock. Ja det lutar nog åt 4-4500 i stall på den nya turbinen! Ska bli spännande å se vilka tider man kan köra...

//Mathias

Okej! Gick du ner i lagerdimension överallt då också?

Typ smallblock eller?

  • Author
comment_68775

Ja lite krångel blir det ju, det är Ford 428 standard lager på ramen å CBB på vev tapparna så veven är special slipad. Kör även på CBB stakar med ford 428 längd! Då blir det ju custom kolvar med CBB kolv bult och 428 comp höjd. Har även byggt om till smörjning genom stötstängerna och kör med Ford small block lyftare!

//Mathias

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...