Jump to content

Recommended Posts

Min 351C är idag .030" men det är en del glapp. Jag skulle behöva göra en oversize bore (på svenska?) med 2.5-3 mm

Om jag köper nya kolvar vad ska jag ha och vart ska jag köpa det?

Kan jag använda mina befintliga kolvar och byta till bredare kolvringar?

Hur skulle ni ha löst "glappet"?

Hej

030" motsvarar ca 0,75mm max överborrning brukar vara 040" alltså ca 1mm. Har du mer glapp än så leta upp ett nytt block.Går även att fodra om ett block,men kostar rätt mycket.Du kan inte kompensera kolvspelet med andra kolvringar och kolvarna måste ha samma överdimension som borrningen

mvh Johnny

Jag skulle låta någon firma gå igenom blocket och kontrollera borrdiameter, väggtjocklek om det behöver borras. Går det att rädda blocket så beställer du kolvar efter det borr blocket har eller får.

Själv har jag tidigare beställt direkt från andra sidan sjön (JE)

351C är lite känsliga på stora överdimensioner så kontrollera först att det går att borra mer innan du beställer kolvar.

När du har kolvarna hemma så lämnar du in dom med blocket för borrning, borra inte förens du har fått kolvarna, firman får då mäta upp dom så det blir rätt spel mellan kolv och cylindervägg.