Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 941 topics in this forum
-
Har någon erfarenhet av ändrad bakaxelutväxling på en manuell GT t ex 4.10 eller någon annan. Hur känns bilen vid vardags körning, vid t ex normal motorvägsfart eller vid stadskörning?
-
- 0 svar
- 963 visningar
-
-
hej är ute och reser i svedala just nu... har upptäckt att min Mustang e allergisk mot Shell bensinstationer då det inte går att tanka där då pumpen slår ifrån hela tiden... alla andra bensinstationer går utan problem... är det fler som har detta fenomen... ska ner i Europa om 3 veckor och är lite rädd att detta skall inträffa på mackarna i tyskland / österrike... nån som har erfarenhet om detta... är ju straffbart att få soppa torsk på autobahn men va ska man göra om det inte går att tanka där...
-
- 17 svar
- 2,5k visningar
-
-
Vi fick hem ett parti som tyvärr tog slut direkt, men vi har en container som kommer på måndag med fler baklysen. Såhär ser de godkända baklysena ut. Faktiskt riktigt bra passform och utseende. E-märkta, så nu behöver man inte oroa sig för bilprovningen. 3495kr för ett komplett set (både hö & vä). Installationsanvisning på svenska medföljer.
-
- 8 svar
- 1,9k visningar
-
-
Finns det någon i Sverige som säljer samt monterar dessa? Hur går det till, vad exakt är det som byts, spridare, luftfilter, nåt mer? Vad kostar en installation ca?
-
- 27 svar
- 5,3k visningar
-
-
Grattis alla 05+ ägare! Äntligen börjar Ford få iordning på kvalitetskänslan som saknas på tidigare modeller. JD Power som är ett kvalitetsorgan i USA har satt Mussen på första plats i sin kategori! Ford drar lite växlar på det på sin HEMSIDA Hur pass seriöst detta är vet jag inte. Amerikanare är ju inte direkt kända för ha samma kvalitetskänsla som här hemma i Europa. Kul iallfall att kvaliten höjs hos Ford som har det så arbetsamt med att få det gå ihop ekonomiskt.
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Ngn som har lite koll på montering av ej orginal bilstereo. Hade min shaker 1000 på garantilagning pga "cd förstoppning" och dom nämnde ngt om att det inte gick att installera annan modell, märke än just shaker. Stämmer det? Är lite sugen på ngn kombivariant dvd, gps mm typ Pioneer Avic-D3 eller liknande.
-
- 8 svar
- 2k visningar
-
-
Hej Jag väntar på en 05 GT från staterna. Hur har ni löst bakblinkers när ni har blinkers i backljusen och bakljusen som bakljus och inte USA blinkers? Är det nån som har en liten ritning kanske? Räcker det att koppla om vid ljusen eller måste man dra några nya kablar? Inför regbes blir det ju utanpåliggande men sen vill jag ha lite diskretare look.
-
- 12 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej lite nyfiken på om era 05 med manuell lådor håller kvar varvtalet vid växling och segar ner till tomgång? Ha en 02 som har samma fenomen ? Det ligger vist i program styrningen men ville kolla om fler bilar som beter sig så?
-
- 20 svar
- 3,5k visningar
-
-
Jo, som ni kanske redan hört så kommer min Mustang köras året om (Rostskydd+lackskydd kommer nästa Måndag...) Har nån koll på vad man bör välja för Vinterdäck till bilen? Vill juh ha absolut max grepp, i alla situationer helst (svår kombination). Kör bilen dagligen till & från jobbet, och alternativet att ställa bilen en dag pga en sån sak som väder faller mig inte in! Kör från Aspudden till Märsta (Essingeleden & E4:an mest med andra ord) och där sköts juh oftast snöröjningen, men vill även att bilen skall klara att ta sig fram när det ligger nysnö eller isgata på backen! Så, vad har ni för tips? /Jocce
-
- 9 svar
- 2k visningar
-
-
Hej därute! En liten påminnelse om att aldrig låna ut nycklarna till Mustangen http://www.garaget.org/video/hojrb3tzrwun se och våndas med oss mustangägare.
-
- 2 svar
- 920 visningar
-
-
Tjena, jag har hört att man måste ha skärmblinkers vid besiktning, och isf hur har ni löst det, har ni satt dit nått provisoriskt bara, eller hur har ni gjort? vore kul o veta.
-
- 14 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej, Har hittat en GT Coupe 05a som jag är sugen på. Har pratat med ägaren och det är en sak jag funderar lite på. Annars låter allt bra. *Han har eftermonterat headers. På honom fatta jag som att det satt 4 lambda mätare på avgassystemet. Efter bytet till headers så finns det bara 1 uttag. Så nu får han "el fel" / check engine lampan lyser. Han hade tydligen kollat upp det, o den ger fel på lamdan. Bilen går enligt honom klockrent endå. Är det bra o köra när läget är så? Blir inte blandningen fel? Finns det ingen lösning, låter konstigt om det säljs grejer som inte passar? *Går det att slå upp bilen på tex Ford o se vad bilen hade för utrustning från fabrik? * Scoop är d…
-
- 10 svar
- 2,4k visningar
-
-
Är det nån som vet vilken färkod min "Torch Red" Musse har? Ford hittade inget på mitt reg nr - är ju import så det kanske inte är så konstigt. Torch Red hade han inte hört talas om så hoppas nån här är mer bevandrad. Så typiskt, fått ett stort stenskott mitt på huven....Måste vara bara för man köpt en ny fin bil, har aldrig fått nåt sånt på nån annan bil jag haft. Tänkte få tag i ett lackstift till att börja med, man kanske har råd att lacka om till vintern om det finns några pengar kvar efter allt lekande dvs...
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
-
Finns dessa: http://store.cal-mustang.com/showdetl-7-9927-25-0.html Att köpa i Sverige? Nån som har en bättre bild? /Jocce
-
- 9 svar
- 1,7k visningar
-
-
Ja, brukar juh oftast tanka innan tanken blir nästan helt tom, men när man är nere på bara några liter kvar då blir hela tankmätaren röd... Bara en liten rolig notis som jag bara märkt nån gång förut, tänkte att det säkert är fler som aldrig sett det /Jocce
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Köpte nyligen en GT 05:a med manuell växellåda denna ger ifrån sig ett klonkade ljud vid gaspådrag eller gassläpp vid låga hastigheter. Vet någon, vad detta beror på och om man kan göra något åt detta? Enligt Automobils Mustangtest har bilen denna "defekt" även som ny. /Jan
-
- 13 svar
- 2,6k visningar
-
-
Nån som vet vilken fabrikatskod samt gruppnummer man ska ange i ansökan om registrering för en Mustang GT -07? Har ringt runt, men det är ingen som kan svara på det.
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hur gör ni? Mustang GT och V6:an är ju gjorda för att köra på amerikansk "Regular" (87 oktan) bensin. Manualen sid 209 säger att: "Premium" unleaded may cause these problems to become more pronounced. ...och med problem syftar de på "starting, rough idle or hesitation driveability" *Premium unleaded syftar på oktantal 92-93 i USA Kan det leda till problem i längden i Sverige i och med att man tankar 95? (det finns väl inte bensin med lägre oktantal tillgängligt i regel?...)
-
- 4 svar
- 2k visningar
-
-
Är på G att köpa en ny Mustang GT (-07:a) och importera själv. Finns det vita blinkersglas att köpa och montera i orginalkofångaren?? Jag vill nämligen inte borra i en lampa i strålkastaren, utan använda orginalplaceringen. Har hittat en typ av glas, men är godkänns detta glaset i Sverige? http://store.cal-mustang.com/showdetl-7-10852-25-0.html Vad gäller för krav på framblinkers när det gäller färg? Jag vet att på de äldre modellerna byter många bara glaset och kommer igenom SBP. Vidare måste man montera en sidoblinkers. Finns det några lämpliga godkända typer som man kan montera med dubbelhäftande tejp? Tänkte isåfall montera den nära dörren och dra in kablarna i spring…
-
- 10 svar
- 3k visningar
-
-
Jag har beställt fälgar från Usa i storlek 19x9,5 och 19x8,5. Det blev utan däck för fraktens skull. Jag tänkte få på 275/35 bak och 255/35 fram. Tror ni det blir en bra storlek? Funderar på om det är för brett för fälgarna, nån som har bra koll?
-
- 8 svar
- 1,4k visningar
-
-
Min pappa har en Mustang GT -06 och har hört av en bekant att det ska vara mycket dåligt att toppfylla bensintanken ända upp i övre delen av tankröret. Detta på grund av att det skulle finnas något ventilationsrör eller liknande där som det skulle vara olämpligt att få in bensin i. Min första tanke är att detta måste ju vara helt nonsens eftersom det i så fall skulle komma in bensin i detta rör när bensinen rinner ner i röret vid normal tankning. Men min fråga är om det ligger någon som helst substans i detta eller om det kan finnas någon annan anledning till att det skulle vara dåligt att fylla upp tanken absolut så mycket det går? En sidofråga angående detta är om det …
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Kan någon förklara för mig vad ett bullerprov är. Jag har försökt söka men utan att hitta något nyttigt. Behöver man göra ett sådant när man importerar från usa, vart i så fall kan man göra det? Någon som vet vart jag kan hitta en guide för import från USA som innehåller allt, de jag har hittat är bristfälliga på många punkter. -Marcus
-
- 14 svar
- 2,8k visningar
-
-
någon mer som har haft ett gnällande styrservo på sin Musse när man svänger??
-
- 19 svar
- 3,6k visningar
-
-
Vart kan man få tag på sådana? Vita, hade ju varit trevligt. // Daniel
-
- 8 svar
- 2k visningar
-