Jump to content

Servo gnäller


Corvette

Recommended Posts

då kan du få låna min familj där gnälls de hela tiden att de går för långsamt, det brummas för lite, det gasas för lite från rödljuset osv... :(

å oljan är nog med bra... så de får nog bli en sväng te Grufman då för koll... fast jag vill ju åka hoj nu när solen skiner... 8)

Link to comment
Share on other sites

Tja du har ju valt en bil med tak, själv hade jag inte råd med taket ;)

hmmm me de nya mussarna e de ju tvärtom... 8)

hade inte råd med en som va utan tak... :(

men idag åker man hoj å de duger gott de med... :--

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

visade sig att det inte var servot utan bakaxeln... är visst ett standard fel på 05 och 06... :(

var ju tur att Grufman Bil hade bättre öron än en annan men man blir ju lite döv av oväsendet i bilen... :roll:

men rep kit finns och är på g så man kan svänga utan att skämmas... :)

Link to comment
Share on other sites

visade sig att det inte var servot utan bakaxeln... är visst ett standard fel på 05 och 06... :(

var ju tur att Grufman Bil hade bättre öron än en annan men man blir ju lite döv av oväsendet i bilen... :roll:

men rep kit finns och är på g så man kan svänga utan att skämmas... :)

Bakaxeln ? Vadå förnått ?

Link to comment
Share on other sites

Tja du har ju valt en bil med tak, själv hade jag inte råd med taket ;)

när dom i en tidning frågade ordförande för SAAB cab klubben om det inte va opraktiskt med en cab i sverige, svarade han "Vad skulle du välja om det var riktigt kallt? en skinnmössa eller en plåtkastrull??" HIHI

hmmm me de nya mussarna e de ju tvärtom... 8)

hade inte råd med en som va utan tak... :(

men idag åker man hoj å de duger gott de med... :--

Link to comment
Share on other sites

Bakaxeln ? Vadå förnått ?

se nedan...

06-12-11

2005-2006 MUSTANG GT 4.6L - LIMITED SLIP AXLE MOAN/GROAN NOISE DURING LOW SPEED TURNING MANEUVERS

SOME 2005-2006 MUSTANG GT VEHICLES EQUIPPED WITH THE 8.8 INCH LIMITED SLIP AXLE MAY EXHIBIT A MOAN/GROAN NOISE WHEN MAKING LOW SPEED TURNS. FIRST, VERIFY THE CONCERN. TURN THE WHEEL FULLY TO THE RIGHT OR THE LEFT AND THEN ACCELERATE THE VEHICLE. IF THE CONCERN IS VERIFIED TO BE IN THE REAR AXLE, REPLACE THE LIMITED SLIP CLUTCH PACK.

See TSB for complete details

EFFECTIVE DATE: 06/14/2006

05-20-02

2005-2006 MUSTANG - REAR AXLE NOISE

SOME 2005-2006 MUSTANGS MAY EXHIBIT AN AXLE WHINE OR HUM DURING ACCELERATION, DECELERATION AND/OR CRUISE. AN AXLE REPAIR KIT HAS BEEN DEVELOPED WHICH INCORPORATES MOST PARTS REQUIRED FOR A COMPREHENSIVE AXLE REPAIR. THE KIT SHOULD BE USED INSTEAD OF INSTALLING A COMPLETE AXLE ASSEMBLY TO REPAIR AN AXLE WHINE/HUM. REPLACE RING AND PINION WITH AXLE KIT AND COMPONENTS.

See TSB for complete details

EFFECTIVE DATE: 09/23/2005

Link to comment
Share on other sites

Om bilen har varit avställd under vintern är det inte ovanligt att lamellerna i diffen börjar gnissla och hugga lite när man tar ut den på våren.

Detta beror på att oljan (och anti-friktions tillsatsen) försvinner ur lammellerna. Brukar kunna avhjälpas med att köra "åttor" på parkering eller liknande, så lamellerna får jobba igen.

Jag antar att det är samma olja i bakaxeln som förra året.

Men om de nya mustangerna har haft problem med detta så kan det säkert vara ett fabrikationsfel.

Link to comment
Share on other sites

Om bilen har varit avställd under vintern är det inte ovanligt att lamellerna i diffen börjar gnissla och hugga lite när man tar ut den på våren.

Detta beror på att oljan (och anti-friktions tillsatsen) försvinner ur lammellerna. Brukar kunna avhjälpas med att köra "åttor" på parkering eller liknande, så lamellerna får jobba igen.

Jag antar att det är samma olja i bakaxeln som förra året.

Men om de nya mustangerna har haft problem med detta så kan det säkert vara ett fabrikationsfel.

hade felet på min redan förra året innan jag ställde av den men tyckte det var dags att kolla upp det när jag tog ut den i år...

naturlitvis började Grufman med att testa att byta olja men detta hjälpte inte så min bil iaf verkar va behäftad med det problem som de gått ut med i servicebrevet om...

och efter torsdag så ska det va fixat... då blir det gasa igen... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

hade felet på min redan förra året innan jag ställde av den men tyckte det var dags att kolla upp det när jag tog ut den i år...

naturlitvis började Grufman med att testa att byta olja men detta hjälpte inte :twisted:

Jag antog att Grufman hade gjort det, men ville bara infomera då det säkert är fler som läser denna tråd...

Link to comment
Share on other sites

hade felet på min redan förra året innan jag ställde av den men tyckte det var dags att kolla upp det när jag tog ut den i år...

naturlitvis började Grufman med att testa att byta olja men detta hjälpte inte :twisted:

Jag antog att Grufman hade gjort det, men ville bara infomera då det säkert är fler som läser denna tråd...

nog för att de är snabba men inte så snabba... :--

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset! Min handlare ska få ta en titt på min också då jag har samma gnälliga ljud. Trodde också att det var servon och bad handlaren att fylla på med servoolja då jag tyckte nivån var låg. Detta hjälpte dock inte, ljudet är kvar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...