Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Jag upptäckte att Ford Performance har kommit ut med en trevlig produkt: Voodoo motorn som Crate Engine, Aluminator 52XS, M-6007-A52XS. https://performanceparts.ford.com/part/M-6007-A52XS Den sägs passa rakt av i en vanlig 2015 - 2017. Lite dyrare än en "vanlig" Coyote Crate, 21 k$, ungefär som en Crysler Crate Hemi. Här i en 2011 Mustang: Är det någon som redan har en på gång som "vinter pyssel" för att få mer pulver till våren?
-
-
- 4 svar
- 797 visningar
-
-
Fann 4 st efter en Bakrutelyft för att solfilm skall monteras, Så lyfte de bort bakrutan De hade lagt dem i dryckeshållaren i mittkonsolen, någon som vet var de hör hemma? Skall fråga företaget men ville fråga er så man kan stå på sig ifall de nekar vetskapen om dessa muttrar.
-
- 5 svar
- 796 visningar
- 1 follower
-
-
In och betygsätt er Ford Mustang! "Jag vill gärna skriva mer om Ford i tidningen, och med fler betyg på Ford Mustang kan vi göra fler reportage om den som begagnat köp. Alltså, sätt betyg på din bil – så kommer det reportage! Sprid gärna detta till andra Fordägare! Det är självklart också mycket välkommet med betyg på din vardagsbil! Här är länken till undersöknings. Du får nr 13 av digitaltidningen som ett lite tack!" http://www.mestmotor.se/automotorsport/begenkat/
-
- 0 svar
- 796 visningar
-
-
När man accelererar kraftig vid om körning eller från stillastående så rycker bilen till några gånger ganska kraftigt så man hoppar. Inga indikationer eller annat. vad kan det vara. Har väl gått 1200 mil nu tror jag. Börja med att hålla i ksprit ? eller boka tid hos Ford direkt ?
-
- 6 svar
- 794 visningar
-
-
Tänkte bara kolla med er om någon saknar en täckande plastbit ovan vänster bakljus. Lite svårt att förklara men nedan länk bör bringa klarhet. https://goo.gl/photos/8pPgtDjMjxen4jCA7 Jag vet, det är en detalj och man ser bara det när bakluckan är öppen men ändå. Det är ju min pärla vi pratar om här. Funderar på att kontakta Torbjörn på BilMånsson i Halmstad och se om han kan fixa det. Vad tror ni?
-
- 1 svar
- 791 visningar
-
-
Några innovativa killar ute på slätten i USA verkar ha fått tag på en front smälld Mustang där motor och front behöver ersättas med nytt. Har man en Cummins diesel liggandes så kan det gå så här: Man blir ju sugen på att hitta en frontsmälld Mustang..... Vad mer för galet kan man göra med en Mustang?
-
- 5 svar
- 791 visningar
-
-
Gjorde misstaget att lägga båda nycklarna i en ryggsäck och slänga den i bagaget! Luckan öppnades (förmodligen för att "tala om" att nycklarna låg fel), som jag stängde (!) igen. När jag sedan gick till dörren för att öppna genom att stå nära handtaget, gick det inte att öppna. Vad göra? Som tur var hade jag lilla bakrutan öppen (cab). Försökte med en lång pinne att dra ut öppningshandtaget men det gick inte att få ut den nog långt ut. Inte heller gick det att öppna genom att med pinnen trycka på "öppna-knappen" eller "bagageluckeknappen" (låst). Det enda möjliga var att med en lång hård kraftig ståltråd (som Assistanskåren hade med sig) med en böj i ena änden dra ut han…
-
- 2 svar
- 789 visningar
-
-
Någon som vet hur man på en -18 kan ställa om för att kompensera för ändrad rullomkrets. Går det via Forescan?
-
- 2 svar
- 789 visningar
-
-
Ja nu har man tittat på bilskydd att ha inomhus och ser att JULA säljer några varianter, vilka har ni tagit och passformen längd djup är de tillräckligt att köpa den här 434-508 eller skall man välja större ?? https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/vintertillbehor/overdrag/biloverdrag-619204/#tab04 Med vänlig hälsning, DarKis
-
- 1 svar
- 788 visningar
-
-
Jag har en Mustang GT 2017 med original avgassystem. Låter inte så värst mycket. Skulle vilja ha lite mer V8 ljud ur avgassystemet, men det får inte låta för mycket inne i bilen. Man ska trots allt kunna sitta och köra bilen lite längre sträckor. Vad kan jag göra för att få till det, gärna exempel på utrustning och var jag köper det.
-
- 6 svar
- 787 visningar
-
-
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2020/06/16/limited-edition-mach-1-is-pinnacle-of-mustang-5-0-liter-v8-style.html Enligt en säker källa så kommer Mustang Mach 1 till Sverige, riktigt intressant hoppas att dom inte bantar ner den för mycket. Skall komma prisuppgifter nu i september oktober.
-
- 1 svar
- 785 visningar
-
-
Vad har Mustang 2016 för däcktrycksmätare ? i ventilen? och ska man köpa nya vid fälgbyte och däckbyte, eller går det återanvända eller flytta över till nya hjulet ? och måste det synkas med speciellt dator innan mätaren i bilen kan användas? ja vet roliga frågor låter som man aldrig haft en bil men det är skillnad på europeska märken
-
-
- 9 svar
- 781 visningar
- 1 follower
-
-
Är det någon som skulle kunna tänka sig en sportigare familjebil med 4 dörrar? https://teknikensvarld.se/ford-mustang-far-fyra-dorrar/ Hoppas inte man urhålkar Mustangen och gör den till vardagsmat
-
- 1 svar
- 777 visningar
-
-
Motorväg, bergsväg, strippen och bana! 3.3 sek 0-60mph, 1/4 mile 10.7 sek, 760 hk och galet motorljud! Toppad med ett grymt utseende. Detta är Mustang porr om något!! 😄 Måste ses...
-
- 2 svar
- 776 visningar
-
-
Någon mer som har haft problem med att småstenar fastnar när man kör på grusvägar? Blir ett otrevligt oljud som upphör först när gruset slipats bort. Inträffar även om man (alltid) kör sakta. Undviker grusvägar, men ibland vänder man inte efter flera mil...
-
- 4 svar
- 773 visningar
-
-
Hallå alla. Har nyss ställt av min Musse,och regler är i garaget,som förövrigt innehåller många bilar att batteriet skall kopplas ifrån. Har plockat bort minuskabeln,så nu är bilen strömlös. Nu fått höra av en annan forummedlem att denne läst på detta forum att färddatorn i bilen då kan få spel! Kan detta verkligen stämma ? Bästa sommar hälsningar Björn
-
-
- 4 svar
- 768 visningar
-
-
En liten fråga. Hur hög oljeförbrukning har ni som kör 2018 med Coyotemotorn?
-
- 2 svar
- 766 visningar
-
-
Jag köpte min 2016 lätt begagnad och undrar bara vilka dokument so följer med en ny bil. Dom dokument so fanns med min är: - instruktions bok - quick guide - vagnskade garanti lapp - putsduk. ska det finnas nåt mer?
-
- 0 svar
- 765 visningar
-
-
Går det? och i så fall hur gör man för att dörrarna ska låsas automatiskt vid körning ( tappat handbok )
-
- 1 svar
- 764 visningar
-
-
Sen när började SBP bry sig om främre nummerskylten? Har besiktat med egna skyltar och till o med utan skylt tidigare. Nu blev det underkänt för en i USA format som ser exakt ut som en ” äkta”. Känns väldigt petigt . Fler som råkat ut för det?
-
- 2 svar
- 762 visningar
-
-
Hej, jag har en mustang 2018 som behöver besiktigas i maj 2021. Den är trimmad med Procharger stage 2, intercooler, long tube headers, X-pipe istället för resonatorn, ljuddämparna finns men dom är också bytta så de är inte original. Har flera mappningar som gör så att man får olika mycket kraft och alla ska vara anpassade med kompressorn och ändringarna i avgas. Det mesta av original delar finns kvar. Det jag undrar är hur man smidigast får den o gå igenom besiktningen? Kompressorn skulle man kanske kunna montera bort och efter besiktning sätta tillbaks? Hur gör jag med avgassystemet? koldioxidutsläppet? och andra miljöregler besiktningsman tittar på? …
-
- 1 svar
- 760 visningar
-
-
kan man köpa sådan här i Sverige någonstans blir så dyrt med frakt om man köper från cj Gorilla 41148BC Mustang Lug Nut Kit Small Diameter Black 2015-2021 (cjponyparts.com) Tack
-
- 6 svar
- 759 visningar
-