Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
599 topics in this forum
-
Idag installerade jag en GT350 ratt i min 2017 GT. Inte så komplicerat om man tog det lugnt och försiktigt. Det jag tyckte var svårast var att få loss airbagen, kanske var jag en aning försiktig. Jag hade denna youtube video som hjälp när jag gjorde installationen. heads up, Eftersom batteriet var urkopplat så fick jag ändra tillbaka språk, klocka osv när jag kopplade på batteriet. Ska det vara så "stor" glipa mellan ratt och bil? (se bilder). Jag har aldrig tänkt på hur stor glipan är på orginalratten.
-
-
- 5 svar
- 552 visningar
-
-
Hej,min 2017 GT har gått 150 mil sedan service förra året,,nu tänds varning för pljebyte. Hur släcker jag den ?? Kommer även varning för reservdäckets nånting,,,går den oxå att släcka
-
- 3 svar
- 566 visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Jag har nyligen sänkt min 2017 GT med Eibach pro kit. Nu har jag planer på att sätta på 25mm eibach spacers. För att få ut däcken mer. Ni som kör/har kört med spacers, har det fått några konsekvenser/slitage på andra delar? Jag tycker utseendet blir riktigt aggresivt, men jag blir nojig över vad konsekvenserna blir.. Mvh, Okunnig. 😃
-
-
- 4 svar
- 355 visningar
- 1 follower
-
-
Tänkte kolla om någon har problem med att bakfönster inte går hela vägen upp när cab är uppfälld? Det fattas ca 1-2 cm så det blir en glipa mellan fram och bak ruta. Vad kan det vara som är felet?
-
- 3 svar
- 510 visningar
-
-
Går det att få upp Waze i displayen på en 2015. Svensksålda allt original. Någon som vet. Finns i Stockholmstrakten. Tror det är Sync 2.
-
- 4 svar
- 403 visningar
- 1 follower
-
-
Mustang gt 2018, har felkod P2BF5 exhaust flow controlvalve, någon som kan tyd eller haft liknande fel ? Kan köra bilen 10 mil utan problem men efter att ha stannat och startat motorn 2 gånger är felet åter registrerat i datorn och motorlampan tänds.
-
- 0 svar
- 282 visningar
-
-
Hej,har en 2016 GT som gått 300 mil sedan senaste servicen. Är det verkligen nödvändigt att göra detta oljebyte ? reservdäckets driftpaket lyser,,,,vad innebär det ?
-
- 3 svar
- 451 visningar
- 1 follower
-
-
Dax för oljebyte, kolla reservhjulskitt, hur får man bort dessa meddelande ?
-
- 2 svar
- 357 visningar
-
-
Hej. Hur hittar man nya kartor till navigatorn 2017 Mustang GT? /Mats
-
-
- 17 svar
- 1,8k visningar
-
-
2018 GT, avgasspjäll inte tillgängligt står det på displayen, ett spjäll är öppet, ett stängt, går inte att ändra ljudet, någon som haft liknande problem?
-
- 5 svar
- 704 visningar
-
-
Hej, alla! 🐵 Har noll koll på mekande men har gluttat en massa på Youtube och tror jag vet nåt nu. Men gör jag verkligen det? OK OK, här är frågeställningen: 1. Jag beställer denna https://badmanners.se/index.php?route=product/product&product_id=1225 2. Jag ber nån snäll farbror med verkstad rycka bort den där boxen (ljuddämpare?) och peta in denna istället 3. Mer muller ÄR det så enkelt? Jag har en tajt budget (Mongo här betalar redan bisarr Greta-skatt på bilen som är en 2021, inhandlad 2022) och jag tycker det låter helt OK på Youtube när jag lyssnar där. Ledsen om detta redan tjatats sönder men jag hittar inte…
-
-
- 4 svar
- 662 visningar
-
-
Hur stänger man av strömmen till tillbehör? Jag vill att cigarett uttaget blir strömlöst naä jag stänger av motorn.
-
- 2 svar
- 381 visningar
-
-
Jag skulle vilja ha åsikter om service på min Mustang 5,0 2015. Ska man lämna in åbäket och betala flera tusen för att bl.a. få bytt olja och oljefilter plus att de tittar i de genomskinliga behållarna för bromsolja och expansionskärlet för kylarvätska när det är så fruktansvärt enkelt att göra detta själv. Visserligen blir det inte noterat att det är gjort men gör jag det själv så vet jag att filtren är bytta samt vilken olja jag använt. P.s. Har haft hobbybilar sedan början av åttiotalet och har alltid "servat" dessa bilar själv och det har aldrig varit några problem. Nu har dessa bilar varit av äldre årsmodell så det är därför jag är tveksam till hur jag ska göra…
-
-
- 2 svar
- 516 visningar
-
-
Hej Alla Är det någon som vet om det finns någon som säljer Sekventiella blinkers bak till Mustang 2015 (DOM MÅSTE VARA OMSTÄLLNINGSBARA annars inte godkända i besiktning). Finns i USA https://www.vland-carlamp.com/LED_Multi_Mode_Tail_Lights_for_2015-2019_Ford_Mustang_Clear_Lens/p4995994_19940473.aspx Men tänkte höra om det finns någon i Sverige som säljer Hälsningar Anders Karlström
-
-
- 21 svar
- 2,4k visningar
- 1 follower
-
-
Jag får intew mykey att funka. När jag klickar mig ner till mykey så får jag bara mykey information inte några val att välja.
-
- 1 svar
- 365 visningar
-
-
Hur gör man för att göra om en mykey tillbaka till admin key? Jag har två nycklar men båda är mykey.
-
- 0 svar
- 242 visningar
-
-
Vill man ha unika fälgar så är det bara att haka på i denna auktion på kolfiber fälgar 😉 https://fordauthority.com/2023/02/ford-mustang-shelby-gt500-carbon-fiber-wheels-up-for-auction/
-
- 0 svar
- 382 visningar
-
-
Hej! Sitter och kollar på vinge till min bil från 2017. Jag har fastnat för MMD V-Series vingen. Den finns på grufman olackerad. MMD V-Series Bakvinge - olackad (15-20) :: Exteriör :: Grufman Bil AB Den finns även på en tysk sida där man kan beställa den lackerad i rätt färg. Någon som har köpt något från denna sida? https://www.american-horsepower.de/shop/en/mmd-v-series-rear-spoiler-prepainted-15-23-all-1836?number=AH-SP_01077_J7 Tänker att om den tyska sidan är vettig så får jag den i rätt färg och betydligt billigare om man räknar in lackering på den från grufman. Mvh, Joel
-
- 1 svar
- 520 visningar
- 1 follower
-
-
Hej. Har bilen på verkstad och mycket är bytt, men vibrationer kvarstår (om än lite mindre). Nån som har nån ide? /Göran
-
- 5 svar
- 675 visningar
-
-
Jag har en Mustang GT 2017 med original avgassystem. Låter inte så värst mycket. Skulle vilja ha lite mer V8 ljud ur avgassystemet, men det får inte låta för mycket inne i bilen. Man ska trots allt kunna sitta och köra bilen lite längre sträckor. Vad kan jag göra för att få till det, gärna exempel på utrustning och var jag köper det.
-
- 6 svar
- 809 visningar
-
-
Hur löser man det smidigast de är svarta som man fick till originalfälgarna svartblanka. Ska man köpa nya eller kan man fixa bort rosten och lacka de man har ?
-
- 6 svar
- 629 visningar
-
-
Hej,mina lampor om för lågt lufttryck i alla 4 hjul lyser,trots att jag har 32psi som anges i dörrstolpen. lyser även i orange lampa på instrumentpanelen,,,,, 275x40 x 19 bak 255x40x19 fram höjde bak till 38 psi för test,,,,det lyser ändå Sommardäck
-
- 1 svar
- 385 visningar
-
-
Hej. Fick ett bra pris på Tomason sportrace, men känner inte till det märket. Nån som vet nåt eller har erfarenhet? /Göran
-
-
- 7 svar
- 966 visningar
-
-
Detta skall tydligen vara den nya Mustangen. Den skulle ju presenteras 14/9 men inga officiella bilder ännu dessa skall tydligen vara läckta bilder. interiören gillar jag personligen inte alls
-
-
- 4 svar
- 650 visningar
-
-
Mustang GT 2018, körd 1400 mil, service för 300 mil sedan, orange motorlampa lyser, ( motorn behöver service snart, står det i handboken ) en månads väntetid på Ford Store Verkstad för felsökning, bilen fungerar som vanligt inga konstigheter, någon som haft liknande problem?
-
- 4 svar
- 740 visningar
-