Göran&Sussi Posted October 26, 2022 Report Posted October 26, 2022 Hej. Har bilen på verkstad och mycket är bytt, men vibrationer kvarstår (om än lite mindre). Nån som har nån ide? /Göran Quote
Hojåkaren Posted October 26, 2022 Report Posted October 26, 2022 Hej hade ett liknande problem att vibrationer uppstod vid 90km/tim och uppåt. Lät balansera om alla däcken och då upptäckte man att 2 fälgar var lite vinda. Bytte fälgar och däck vilket resulterade i att vibrationerna försvann. Quote
Corvette Posted October 27, 2022 Report Posted October 27, 2022 Spånar högt.... Vä bakhjuls navmutter har gängat upp sig Har du original fälgar eller eftermarknad? Clipsen som håller skivan vid mont i fabrik sitter på något hjul och gör att den inte dikt an. Annars får du åka till Grufman så löser dom det Quote
Junkers Posted October 28, 2022 Report Posted October 28, 2022 Känt problem. Min balanserades med slangklämmor på kardanaxeln och var i stort sett bra sedan. Quote
Lindermedia Posted January 12, 2023 Report Posted January 12, 2023 (edited) Min vibrerade i lite högre hastighet men gick så långt dom fick byta bakaxeln innan det blev bra . Tack o lov gjordes detta innan garantin gick ut . Edited January 12, 2023 by Lindermedia Quote
Askp Posted January 30, 2023 Report Posted January 30, 2023 Min 2019 cab fick kardanaxel utbytt efter problem med vibrationer. Quote
Recommended Posts