Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mustang 1964½-1973

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.

1. Started by Jörgen,

Jag är på väg att köpa en omgång Magnum 500 fäljar till min -73 Mach 1. Jag är lite tveksam om man skall välja 15*8 eller 15*7? samt vilken dimension på däck som kan vara lämpligt? Jörgen

• 7 svar
    • 2,3k visningar
  2. Gäst
    Started by Gäst,

Däck ja... Vad är det som gäller för ”experter och finsmakare” egentligen ? Jag vill byta fram däck på Mustangen för att kanske uppnå mindre spårnings känslighet och göra den roligare att köra med. Jag vet av erfarenhet att slitna framdäck gör bilen otroligt spårkänslig och fords framvagnar från 60-70tal är ju inte så avancerade vad det gäller väghållning. Men....Alla bilder av Mustanger jag ser så har ju BF-Goodrich Radial T/A (så även min just nu: 225/60 14") Jag kollade med BF-G och fick ett svar ! ( mycket trevligt när stora firmor svarar på email frågor ) -------------------------------------------- Hej, Tyvärr får vi inte längre importera Radial T/A til Europa, det …

• 0 svar
    • 1,4k visningar
  3. Started by olle,

Kan någon tala om hur man monterar trepunksbälte i en 66a ht.

• 1 svar
    • 1,6k visningar
  4. Gäst
    Started by Gäst,

Tjena har en liten fråga angående priset på en -65 mustang som jag har fått.Bilen är helt rostfri lackad och klar brommsarna är helt nytt allting,Allting i fram vagnen är nytt,nya dämpare o fjädrar,innredningen är helt ny typ stolar,golvmattor,innertak.Motor o vxl låda renoverat(orginal drivlina).Det sitter lilla sexan 170cu med en C4 aut.Vad kan en sån bil stå i för värde ungefär. mvh mikael

• 3 svar
    • 2,1k visningar
  5. Gäst
    Started by Gäst,

Kan någon beskriva, steg för steg, för mig hur jag monterar ett nytt vinyltak på min -67:a? (Allt gammalt lim är borttaget) Om det tar stor plats att beskriva här är min E-mailadress: 659pettersson@telia.com

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.