Mustang 1964½-1973
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.
5 605 topics in this forum
-
Hej finns det någon som kan svara hur bak stamen skall lackeras ( mattsvart ) på en 69 Mach 1
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vissa skarvar på min 65a är mässingslödda, hur gör jag när jag ska bättra på dom? Kan jag lägga på tenn?
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
-
Ni som drar husvagn efter era Mustanger, vad använder ni för husvagnsspeglar? Jag har till min -65 HT kommit över den typ som man trär över sidorutan och som stöder mot rutan genom ett stöd som försetts med en plastpropp. Efter modifiering (breddning av den del som går över rutan och metallramen) borde denna typ av spegel gå att använda. Jag är dock tveksam till om rutan håller, då det inte finns någon rutram som hjälper till att hålla spegeln på plats. Jag vill helst inte använda sådana speglar som skall sättas fast mellan huv, skärm och skärmkant. Vad har ni för erfarenheter?
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Någon som har liggandes gummibussningar till bakre kofångarfästena,karosseripassning (4st).till -69 mustang.!?har jagat hos alla mustangdels återförsäljarna men ingen har hemma.
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
-
- 12 svar
- 2,9k visningar
-
-
Bromsljusen lyser konstant! Finns det någon som har råkat ut för detta? Jag kan ingenting om bilel, men förmodar att det har med kontakten i pedalstället att göra??? Är det lätt åtgärdat?
-
- 4 svar
- 1,7k visningar
-
-
-
Hej alla mustang entusiaster! På min rattstång mellan startnyckeln och ratten sitter en ring som man kan snurra ungefär ett kvarts varv,om jag startar bilen och vrider ringen åt höger,så kan man stänga av bilen,men inte ta ur nyckeln.Vrider jag den åt vänster så det tar stopp så får man ur nyckeln.Den där ringen är lika tjock som rattstången och snurrar med ibland när man åker,gissa om jag fick huvudbry första gången det hände att jag inte fick ur nyckeln,nu går det bra när man vet om det,men har lånat ut bilen nå´n gång,ja resten kan ni säkert räkna ut själva.Är det någon som vet vad den är till? Bilen är en 70:a Fastback. Walter Garherr CMC 1119
-
- 2 svar
- 1,9k visningar
-
-
-
Hej! är det någon som vet vart man kan få tag på nya stänkskydd bak med FORD logga? Har letat och frågat lite här och var utan framgång. MVH Christer i Luleå
-
- 4 svar
- 2k visningar
-
-
Hej, Jag skall lacka om instrumentpanel samt insidan av dörrarna i min 65:a HT. Bilen har svart standardinredning och färgkoden skall vad jag förstått vara PPG-Ditzler D1A-9295. Problemet är att de lack-återförsäljare jag varit i kontakt med klarar inte av att blanda till färg efter färgkoden D1A-9295. Finns det något annat färgnummer man kan använda sig av för att få den korrekta svarta färgen? /Daniel CMC 1238
-
- 1 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej Göran, tack för ditt svar på min fråga om bultfärgen! Jag ska kontakta Sven. En annan fråga ang. färg. För några år sedan hade du en artikel i Mustang Forum som handlade om att piffa upp i motorutrymmet utan att lyfta motorn. Där använde du flera originalfärger. Var får man tag i dessa? Ingen kan ju importera färg i sprayburk numera p.g.a. flygsäkerheten. Och ingen skickar med båt heller. Så, var kan man köpa dessa färger? P-O Olsson CMC 452
-
- 1 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej! Min tankmätare fungerar inte. Jag har börjat felsöka från tanken. Om jag ohm. mäter över tankgivaren, visar den 230 ohm vid 1/2 tank. Är det ett normalt värde? Hjälp önskas. Mustang ht 69a.
-
- 3 svar
- 2,4k visningar
-
-
Hejsan ! någon som vet färgnumret till Sunlit gold / Y kod eller vart man får tag på det ? Mvh Mita CMC 1300
-
- 3 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hej! Vet någon vilka bultar som är dom rätta till min bil? Skärmbultarna, bultarna som håller plåten som i sin tur håller huvlåspinnen? (jag vet inte vad det heter, pinnen som sitter framför kylaren som huvlåset låser kring). Ska dom vara svarta eller förzinkade? Bilen är tillverkad den 5:e april 1968. Cab med 390-motor. C6-låda. P-O Olsson
-
- 1 svar
- 1,3k visningar
-
-
Jag är en ganska färsk ägare av en Mach 1 -71. Bilen saknar stripes och jag vill nu återställa den till originalutseende. Kan någon tipsa mig om var jag kan hitta info om hur den ska stripas? Ska allt lackas? Färg? Placering och mått? Tacksam för hjälp! Jennie
-
- 5 svar
- 2k visningar
-
-
Vilken vit färg andvändes på Le mans linjerna Shelby 1967 Gärna med färgnummer Mvh Mats
-
- 6 svar
- 1,5k visningar
-
-
har en mach1 -72 som är målad röd undertill,under den färgen finns orange färg ,sen bara plåt!!!!! är det originalfärgen från fabriken eller????? nån som vet kulören undertill??????? tacksam för svar robban
-
- 2 svar
- 2,3k visningar
-
-
-
Är det nån som vet hur man lackerar huven mattsvart med stripes och hur stor del av originalkulör som skall vara kvar?
-
Hej, Firman NPD i USA verkar ha bra kvalitet på de prylar de säljar och snabb service (katalogen kom hit till Sverige på 5 dagar). Är det någon av Er som har beställt delar direkt från NPD? Om ja är jag mycket tacksam för ev erfarenheter. Tack på förhand. Mvh/Anders
-
När jag kör över en grop, t.ex. över ett lite djupare brunnslock i gatan så blir det ett konstigt ljud i bilen. Det låter som något slags tjutande ljud när framhjulet går ner i gropen. Det låter som metall mot metall eller plåt mot plåt. Bilen är ganska hård i fjädringen så det känns lite stötigt när jag kör i ett gupp. Kör jag sakta i samma gupp låter det ingenting. Det verkar som det blir någon slags sättning i bilen när jag kör över gropen. Något förslag på vad jag skall kolla, som kan låta? MVH Lasse
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
Vet nå´n vart man kan köpa snygga ändrör ..kromade polerade..rostfritt som passar till mustang..-69
-
- 6 svar
- 2,8k visningar
-
-
Hej. Jag undrar om det är någon som har ett mönster till sittdynorna på framsätena (1970 HT). Mina är så pass dåliga att det kommer att bli svårt att malla från dom. (Jag pratar om mönster för att sy nya ). Jag har ingen lust att bara köpa överdrag, utan vill göra det riktigt från början Tack på förhand. /Hampus cmc 1125
-
- 3 svar
- 1,7k visningar
-