Jump to content

All Aktivitet

Strömmen uppdateras automatiskt

  1. Today
  2. ett inlägg i en tråd postade Mustangmike i Mustang 2015+
    Låter dyrt, men Number of vehicles affected: 269. Rätt begränsat ändå, tack vare komponentspårning i realtid i tillverkningen som loggar varje batch och var varje liten komponent tar vägen är det möjligt att få den kollen. Utan den hade det kunnat bli väldigt många potentiella bilar och väldigt kostsamt.
  3. ett inlägg i en tråd postade Corvette i Mustang 2015+
    vilken tur att man inte köpte en 2025 Musse - då hade frugan varit lack nu 2024-2025 Ford Vehicles With 10-Speed Automatic Recalled Over Unexpected Movement Ford Motor Company is recalling select 2024-2025 Ford Bronco, 2024-2025 Ford F-150, 2024 Ford Ranger, 2025 Ford Mustang, 2025 Ford Explorer, and 2025 Lincoln Aviator models over an issue with the transmission. The defect: in affected vehicles, the transmission valve body may have been machined incorrectly, which can cause reverse gear failure, or unexpected forward movement in reverse or neutral gear. The hazards: unexpected vehicle movement increases the risk of a crash. Ford is not aware of any reports of accidents or injuries related to this issue. Components: transmission main control valve body Affected vehicles: select 2024-2025 Ford Bronco SUVs produced between November 27th, 2024, and February 4th, 2025, Ford F-150 pickups built from November 22nd, 2024, to January 31st, 2025, 2024 Ford Ranger models produced between November 15th, 2024, and December 15th, 2024, 2025 Ford Mustang vehicles built between December 19th, 2024, and February 3rd, 2025, 2025 Ford Explorer SUVs produced from November 25th, 2024, and January 30th, 2025, and 2025 Lincoln Aviator models built between December 4th, 2024, and December 20th, 2024. Number of vehicles affected: 269 The fix: dealers will replace the transmission main control valve body, free of charge.
  4. Yesterday
  5. ett inlägg i en tråd postade cobra 429 i Mustang 1964½-1973
    Tjena har du vipporna kvar vad är det för pris med frakt isåfall
  6. Då var termostaten och nytt hus installerat i insuget. Lite lättare att göra det på bänken. Tyvärr är anslutningen till värmen grisful, men jag får försöka hitta något annat. Om någon har någon ide’ får ni gärna hojta till. I år blir det en spacer i trä på nya insuget. PCV-slangen får anslutas till förgasaren. Får klura lite på dragningen av bensinledningen från pump tillförgasare, men den blir AN-kopplingar där. Sen skippar jag original vaccumanslutning till växellådan. Det blir också AN och slang. Och jag kommer att köra svarta flätade slangar i motorrummet i möjligaste mån. Tror det kan bli snyggt
  7. Förra veckan
  8. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    jag har trimmat kanten lite på fram skärmarna så den kan svänga utan att ta i skärmen. en brand filt är bra till mycket började pilla lite med scoopsen varför göra det enkelt för sej. 😁 jag vill ha brandgult inne i scoopen så det blir lite slipa o lacka innan dom limmas på plats blir inte så lätt att komma åt att skruva fast dom, får nock lita på limmet. tyvärr är dom lite sneda båda 2, glasfiber blir gärna det när det ligger. får se hur jag ska trycka fast dom tills limmet har torkat. men det löser sej, som gubben sa när han sket i vasken.
  9. ett inlägg i en tråd postade Rickard74 i Mustang 1964½-1973
    Om jag förstår detta rätt så står alltså det sista F för vilken motor det är och att det isåfall är en 64 1/2? Det är dock inte original motorn i utan en 302 så det är ingen matching number oavsett. Anledningen till att jag undrar är för att jag ska beställa nya skraplister och där står att det skiljer på 64 1/2 o tidig 65a ifrån sen 65a och 66a.
  10. ett inlägg i en tråd postade Rickard74 i Mustang 1964½-1973
    Tack så mycket för svaret, väldigt tacksam 👍
  11. ett inlägg i en tråd postade Lars Alfredsson i Mustang 1964½-1973
    Se nedan Byggd i Dearborn HT med 260 2-port 5 – Designates the year the vehicle was assembled. All 1964 and 1965 Mustangs begin with a “5”, indicating 1965. Other years are as follows: 6 = 1966; 7 = 1967; 8 = 1968; 9 = 1969; 0 = 1970 R – Designates one of three assembly plants (there are F, R and T) F = Dearborn, Michigan; R = San Jose, California; T = Metuchen, New Jersey 09 – Designates one of three body styles (there are 07, 08 and 09) 07 = Coupe; 08 = Convertible; 09 = Fastback A – Designates one of seven engines used A = 289 4 V premium fuel C = 289 2 V K = 289 4 V high performance T = 200 1 V 6 cylinder U = 170 1V 6 cylinder (1964 1/2 Mustang only) D = 289 4 V (1964 1/2 Mustang only) F = 260 2 V (1964 1/2 Mustang only) 201258 – Designates the consecutive unit number
  12. ett inlägg i en tråd postade Rickard74 i Mustang 1964½-1973
    Hej, Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med att tyda min vin code på min Mustang 65a 5F07F138719 mvh Rickard
  13. Rickard74 joined the community
  14. ett inlägg i en tråd postade Rickard74 i Mustang 1964½-1973
    Hej, Undrar om jag skulle kunna få hjälp att tyda min vin code på min Mustang 65a 5F07F138719. Med vänlig hälsning, Rickard
  15. ett inlägg i en tråd postade 66ahenke i Projekttrådar
    jaha... det var ingen skillnad i storlek på fram däcken. men det ligger så mycket grejor jag har köpt så jag mätte på fel däck 🤣😂 nu har rudolf varit på jobb igen man kan alltid lita på kompisarna hos vp autoparts vist fan det var inte det jag handlade 😅 men 2 shelby scoop nu har jag bestämmt hur det ska bli fram. jag har beställd 2 nya skärm breddare fram, men det dröjer nock en 4 veckors tid innan dom kommer
  16. ett inlägg i en tråd postade THOMAS i Mustang 1964½-1973
    Då har du nog ingen Ford org spak ! För då sitter inga clips i stagen, utan armarna kläms in i bussningarna och låser . Kortet är på en org 70 Hurst spak.
  17. ett inlägg i en tråd postade cobra 429 i Mustang 1964½-1973
    Dom finns med på den sidan som du skickade till mig
  18. ett inlägg i en tråd postade THOMAS i Mustang 1964½-1973
    Vilka clips menar du ? Har du någon bild/kort på din spak eller clips ?
  19. ett inlägg i en tråd postade cobra 429 i Mustang 1964½-1973
    Hej igen såg detta för sent antar jag har du dom kvar Pelle
  20. ett inlägg i en tråd postade cobra 429 i Mustang 1964½-1973
    Hejsan det kan det mycket väl vara får se om dom även har clipsen oxo måste byta dom för det har blivit lite glappt genom åren tack för visat intresse Pelle
  21. ett inlägg i en tråd postade THOMAS i Mustang 1964½-1973
    HURST Genuine FORD Factory Shifter 1970-1973 4 Speed Stud Grommets Bushing SET 6 | eBay Kan vara dessa om du har plast/nylon bussningar.
  22. ett inlägg i en tråd postade cobra 429 i Mustang 1964½-1973
    Hejsan någon som vet var det skall vara för bussningar till reglagen armarna utvändigt på en manuell v-låda stora rugen topp loder original utrustad med Hurst spak ställ gärna ART nr eller en bild och var man kan köpa bussningar 70 Torino Tackar på förhand Pelle
  23. ett inlägg i en tråd postade Speedwell67 i Länkar
    Ska kolla in den.
  24. ett inlägg i en tråd postade Mustangmike i Länkar
    Kikade på hel filmen igår, och några till på hans första 70:a, dock med LS motor, men han var ju rockie då :-) Ruffian Galaxi, kika på den. Fantastiskt bygge den med och ger en hel del inblick i modernt Aerotänk som appliceras på en Galaxie. Han har tagit hjälp av kunniga proffs med Aero och rambygge/viktfördelning för det bygget. Å i bägge filmerna, 67an och Galaxien åker dom bara fram och tillbaka på en väg sista 5-10min och bara njuter av att accelerera och och det sköna ljudet, rekommenderar att se det på storTVn med bra bioljud på och frugan/sambon helst ute ;-), helt underbart.... :-)
  25. Stefan.And joined the community
  26. Ring Magnus, han kanske har 0708-504822
  27. ett inlägg i en tråd postade Mustangmike i Länkar
    Sköna byggen allihop :-)
  28. ett inlägg i en tråd postade Speedwell67 i Länkar
    Ett mycket intressant bygge,
  29. verkar rensat i USA artnr 5R3Z7627841AB
  30. så vänstre sida klart, ska bara limmas beställde epoxylim. tydligen ska det vara det bästa men när jag fick order bekräftelsen så jag det var 2-3 veckors leverans tid 🤬🥴 som det kan bli................... gjorde likadant på höger sida...föga förvånande 🤣 jag får ändra mitt avgasrör lite då det är lite kort numera nu ska jag börja på fram skärmarna, men där har jag inte riktigt bestämt hur jag ska göra än enligt däckomvandlaren ska det vara exakt samma omkrets på nya o gamla däcket. men i helvete heller det nya är 7 cm större i diameter, vilken ställer till lite problem då det tar i skärmen när jag svängar. jag har 3 olika vägar att gå, ska bara bestämma mej. typ vilket som blir bäst