Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

AJ

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Allt skrivet av AJ

  1. Nä, håller inte med. 200' för en 05-07 skulle jag kalla ett bra pris. Fick jag 200' för min enägarbil, okrockad, 5100 mil, välservad i bra skick med massor av extra + alla original prylar så skulle jag nog sälja.
  2. Ska du ha någon effektökning alls bör du ha en tune. Köp ett kit med luftfilter och tuner med tunes. Finns ju lite olika kit och t ex här finns en test: http://www.mustang50magazine.com/techarticles/m5lp_0601w_cold_air_intake_comparisons/viewall.html Ljudet blir ju lite flåsigare och det ser lite fränare ut men att du "känner" någon effektökning kan du glömma ;-)
  3. Nära skjuter ingen hare :-)
  4. Oavsett land och bil kolla CARFAX. Sen tror jag nog som ovanstående, att importera från USA är nog bättre, större utbud och fler valmöjligheter. Annars finns det ju några till salu i Sverige.
  5. Det GÅR inte att modifiera en bil med kompressor och få den godkänd på besiktningen. Jag besiktade min med kompressor första gången och det gick bra men det berodde nog mest på SBP:s okunnighet den gången. Hellre fria än fälla, sa besiktningsmannen. Därefter så har jag skruvat av kompressorn vid besiktning. Jag har pratat med både SBP och SFRO och det går inte att få till det. Återstår alltså bara att skruva av och på vid behov !
  6. Har du orginalmappen i bilen nu eller är det någon annan ? Oftast brukar hårda växlingar komma med en performance tune som brukar följa med t ex SCT:en. I min Diablo fanns det lite olika mappar beroende på oktantal etc, och performancemappen gjord att lådan växlade stenhårt vid fullgas, ej vid vanlig pysköring.
  7. Det gäller och veta vad man pysslar med när det gäller utväxling. För mig kändes risken för stor att göra det själv så jag lämnade bort min för byte för några år sedan och arbetskonstnaden blev ca 6000:- Sen tillkommer ju hårdvaran.
  8. Stanna i San Fransisco ett par dagar, svårt å hitta en trevligare stad. Bra och bli av med lite jetlag innan ni åker vidare. Åk spårvagn, kolla in Chinatown, besök Alcatraz och kör över Golden Gate bron. Sen åker ni vidare längs kusten, fantastiskt vackert. Är man golfintresserad så ligger några av världens mest kända banor mellan Monteray och Carmel, t ex, Pebble Beach. Där i närheten ligger också Laguna Seca Raceway, kanske du kan se någon Boss där :-) Aja, det finns massor att se och göra. Däremot så är LA inte så där jättekul, men Hollywood och kanske någon av temaparkerna kan ju vara något
  9. Jo, det stämmer, 3.31 är det för automater.
  10. Tja, varför inte. Det är ju sällan en cab är snygg uppcabbad men den här ser ok ut
  11. AJ replied to Per Berglund's topic in Övrigt
    Är uppvuxen med SAAB så lite nostalgisk blir man och jag tycker att det är synd att det går förlorat. Hoppas det löser sig på något bra sätt för alla anställda.
  12. AJ replied to jarre's topic in Mustang 2005-2014
    Är det orginaltune på bilen ? Med aggresiva tunes kan man få just den effekten som du beskriver, en gaspedal man knappt kan titta på innan det blir 3000 rpm.
  13. AJ replied to Leo90's topic in Mustang 2005-2014
    Tror det kom f.r.o.m 2007 på passagerarsidan
  14. Rattar har ju alltid fascinerat oss män :-)
  15. AJ replied to PAL's topic in Övrigt
    Du är i gott sällskap http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20111103/har-ar-historiens-basta-muskelbil
  16. http://www.diablosport.com/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=51 eller http://www.sctflash.com/products.php?PID=2&VID=687
  17. AJ replied to BUSET's topic in Övrigt
    Idag ? Inte om man bor i Sverige. Har du använt någon VPN med utlänsk IP ? Mitt spel börjar funka den 27:e 01:00. E ju väldigt sugen .............
  18. Nä, besiktningen missar den inte ! Inte heller andra besökare på stationen, den låter nämligen en del :-) När jag besiktade med kompressorn på (2008 ) så kämpade personalen med att avgöra om det var orginal eller inte. Dessutom kom en kund fram å tittade på kompressorn, skrattade å sa: "jag säger inget" sen gick han. Nåväl, bilen blev till slut godkänd med orden "hellre fria än fälla" eftersom dom inte kunde avgöra om kompressorn var orginal eller inte och kanske trodde dom en smula på mig när jag sa att det var orginal :-) Vid andra besiktningen tog jag av kompressorn och satte på orginalspridare, tar ca 2 tim, besikade utan anmärkning. Åkte hem, skruvade så småningom på kompressorn, vilket tog ca 3 tim och gasade på som vanligt. Det var just detta enkla förfarande vid besiktning som gjorde att jag valde Vortech v3 kitet, så jag kan verkligen rekommendera detta. Dessutom går bilen förvånandsvärt bra och lämnar många snopna blickar efter sig vid rödljusen !
  19. AJ replied to BUSET's topic in Övrigt
    Precis så var det. Kartan var stor så även fast det var 64 spelare så levde man mer än 10 sekunder(till skillnad från Rush banan)
  20. AJ replied to BUSET's topic in Övrigt
    Dom släppte en Conquest bana dom sista dagarna på betan, den var grym.
  21. AJ replied to BUSET's topic in Övrigt
    Hjälp ! Betan är slut ! Har redan svår abstinens och nu känns helt plötsligt BadCompany "gammalt" Bara att bita ihop i ett par veckor tills den släpps på riktigt.
  22. Det är ju lättare att kopiera texten från andra forumet än att skriva ovanstående.....
  23. Ja, det kan man lugnt påstå. Skulle inte förvåna om 1 blir en 2 snart.....
  24. Du skriver att säljaren verkar seriös ? Var det han som berättade attt den har varit krockad ? Blev bilen utdömd i USA, vilken status fick den ? Och mätarställningen, "försvann" 1600 mil bara sådär ? Nä, jag skulle nog gå iväg från denna om du inte kan kolla bilen väldigt noggrant. Dessutom är den ganska dyr.
  25. Finns nog inte många Mussar med Turbo här i landet, kanske därför att det är så mycket jobb att fixa(glöm dessutom inte att bilprovningen inte kommer göra vågen när du ska besikta med kompressor/turbo) Däremot finns det desto fler med kompressor. Du får nog googla runt lite och kolla olika kit men skulle tro att det börjar på dryga 4000$ och uppåt. Hästkrafter från ca 420 och uppåt om vi pratar 4.6 l motorn. Bensinförbrukning är nog svårt att säga något om men min drar drygt 1 dl mer/mil. Beror ju på hur man kör. Har ett Vortech V3 kit och köpte just det kitet för att det är enklet att ta av och sätta på(bilprovningen :-)) Det är dessutom det "minsta" kitet just för att spara lite på motor och växellåda.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.