-
Problem med förgasare
Jag hade samma problem som du. Både accpump- och vacuummembranlocket var lika dana. (Heter det "dana"...?) Locken ska vara plana. Jag slipade dem, sen blev det tätt. Fick dock justera lite på hävarmarna efteråt.
-
Mustang motor 4.6l till mitt GT 40 Bygge
Hej mv1313. Vad ska du ha för växellåda till dinGT40? Jag frågar för att det är viktigt att tänka på motorns vridmoment när man väljer låda. Till 289 och 302:or räcker oftast de starkaste Audilådorna, men väljer du bigblock eller över 350 hp börjar växellådorna bli exklusiva, läs t.ex ZF. Bara ett tips när du ska väja motor...
-
Njutning!!!!
Tack grabbar, jag trodde det bara var jag som är så "barnsligt" förtjust i att växla upp och ned och bara lyssna och känna! Känna trycket mot ryggstödet och lyssna på urkraften framför fötterna. Att göra tre fullgasväxlingar och känna att det är stadiga grejor som håller trots att billen är helt orginal... Visserligen med en gammal Hurstspak som gör lägena lite kortare (men hårdare att få i) men ändå... Man är priviligierad och tacksam!!! Tack Henry!
-
Co halt
Om det bara gäller besiktningsresultatet... kan du göra som jag: Häll i ett par liter etanol (E85) i tanken. Jag fick 0,1 i CO-värde!!! Jag har en Autolite 4100 -66.
-
Spänningsregulator "Conrad"
Hej Tony Jag bytte till Conrads i våras och har inte haft några problem. Visst blir den varm, det ska den ju eftersom energin in, 12V, kommer ut som endast 5-6V. Skillnaden blir till värmeenergi. (Toktips: Skruva upp kalibreringen till 7-8V så får du mindre värme men mera soppa... i alla fall enligt mätaren!!! ) Visst e vi smarta?
-
Mustang 65 - 69
Det ter sig uppenbart att herrarna i föregående postningar icke har haft förmånen att betrakta en Mustang Cabriolet från 1966. Vilket härmed är ändrat och självfallet är det då fastställt att det är 1966 års modell som inte bara är vackrast utan även den mest eftertraktade! Högaktningsfullt
-
Förgasarbekymmer
Häpp! Kan nu meddela att Sally går som ett spjut! Jag tryckte ihop fjädern till sekundärmembranet lite grann och vips, nu är portarna med i leken igen! Med en bränsleförbrukning på 1,5 lit/mil, blandad körning, tycker jag det är helt OK. Tack Radioman.
-
Förgasarbekymmer
Tack för svaren, jo då, nog har jag renoverat själv! Det är väl därför det inte vill sig! Jag ska prova med att minska fjädertrycket mot sekundärmembranet och se om det hjälper. Förgasare är rätt kul att pilla med, de är så behändiga. Att dra in hela 289:an i köket är ju inte så populärt...! Däremot avråder jag alla att tvätta förgasaren i diskmaskinen! Den blir visserligen fantastiskt ren, men allt som sedan diskas i maskinen luktar soppa i 14 dagar efteråt!!! Tro mig, min sambo tog tiden...
-
Förgasarbekymmer
Tack för svaren, men... Alla packningar är bytta, kulorna är på plats och löper lätt. Dock har jag bara två kulor (ha-ha), en vid accpumpen och en på primärsidan. Var sitter kulan för sekundären och ligger den i en bensinkanal eller en luft (vakuum) kanal?
-
Förgasarbekymmer
Jag har en 289:a med en fyrports Autolite 4100. Manuell låda. Kruxet är att sekundärportarna inte vill öppna fullt. Det rycker lite i dem ibland, men de öppnar aldrig fullt. (För att kolla detta tejpade jag upp en webkamera och en ficklampa under huven och drog iväg med laptopen i sonens knä!) Sekundärmembranet är nytt och löper lätt med ett litet "pysande" från rörer i venturin, när man drar drar i dess hävarm. Varför vill den inte som jag? Undrar...
-
Florida tripp
Misslyckades i Denver med en beg. förgasare i den incheckade resväskan. En kvinnlig säkerhetskontrollant som inte visste vad en förgasare vad, ringde till kaptenen på Lufthansaplanet och frågade om han ville ha med en manick som luktade bensin... Gissa vad han tyckte!? Fick tyvärr beskedet först uppe i luften. "- Mister, er väska är inte med planet p g a att man funnit ett "illegal item" i den vid genomlysningen i Denver". Halva kabinen höll på att sätta plastmaten i vrångstrupen!!! Lyckades med hjälp av en kompis få ut den från flygplatsen och fick den senare skickad till mig på ... ett annat sätt! Resan efter gick dock en kylare och en radio igenom. Ge aldrig upp!
-
60-tals kläder
Trätofflor, tajt T-shirt, utsvängda jeans och långt hår. Så såg jag ut då...
-
Supporter
... och kopplingen till Mustang är...?
-
tycker det ser trevligt ut
Ha ha, dagens garv! Mopar + tape = sant.
-
Förgasarslangar
"Järnröret", nr 4, ska gå ned till grenröret. Förgsaren suger luft genom det röret via chokehuset för att värma den spiralformade bimetalltråden som styr chokespjället. Vid stor motorbelastning (högt vacuum) påverkas även en liten kolv i chokehuset som hjälp. Vad 1, 2 och 3 är vet jag inte, men skulle vilja veta...