Jump to content

Mario

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Har en 1999 Cobra som skall ställas in för vintern, vill koppla ur batteriet under tiden men vet inte om bilens motorstyrning tål det på en så gammal bil. Vet att vissa äldre VAG bilar inte pallar att var strömlösa och det betyder byte av hela styrboxen. Är det någon som vet hur det är på Mustang 1999? Mario CMC 945
  2. Intressant med elfel! Kan ju gissa lite! Tändningslåset kan ha gett upp? Ring gärna ska jag vägleda dig vidare allt för mycket att skriva om man skall beakta alla eventuella felkällor. Behöver lite svar direkt för att utesluta en del enklare felkällor. 0706205740 CMC945 Hälsningar Mario
  3. Hej! Det finns ett speciellt verktyg för att pressa ner fjädern. Se till att ha kolven i övre dödläge så att inte ventilen ramlar ner. Alternativt trycksätt cylindern med tryckluft via tändstiftshålet.
  4. Tills du hittat felet kroka ur backspegeln och dra ur kontakten så slipper du lossa batteripolen varje gång. Sitter som en fot limmad på framrutan som du drar ur skon backspegeln uppåt.
  5. Mario replied to Billie's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Testa att sätta en provisorisk belastning bak på en sida ex.vis en 10-15 W lampa och se vad som händer förmodligen kommer det att blinka som det ska. I så fall köp två belastningsmotstånd på Biltema koppla in ett på varje sida i mellan kabeln till blinkerslampan och jord.
  6. Mario replied to smen68's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    1:Om du får fläktmotorn att fungera genom att sätta en kabel i mellan + och in på fläktmotorns bruna kabel så har du felet ifrån säkringen och fram till motorn. Om du gör den kopplingen så ska även motorn gå att stänga av och köra i olika hastigheter via reglaget. Om detta inte fungerar! Stäng av fläkten på strömställaren! 2: Sätt på tändningen och mät så att du har spänning fram till motorn på brun kabel, ingen spänning fel ifrån säkringslådan och fram till mätpunkten, Spänning där, mät om du har spänning på den gula kabeln ifrån motorn vilket visar på att du har spänning igenom motorn, då ska du ha spänning fram till resistorpaketet, och på alla tre anslutningar, spänning där, gå vidare till strömställaren och kolla så att spänningen kommer dit ifrån resistorpaketet, spänning där. sätt strömbrytaren i driftläge och kolla om du har spänning på kabeln som går till jord om du har spänning där har du dålig jordning. Ingen spänning där men spänning på de tre kablarna ifrån resistorenheten på strömbrytaren = trasig strömbrytare. Lycka till !
  7. Mario replied to smen68's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hej! Det finns bara en säkringsdosa den som sitter på torpedväggen. Kolla att du har spänning på båda sidorna om säkring det brukar ärja så att det kan vara dålig kontakt. Har du spänning gå vidare och kolla att du har spänning fram till spaken för fläkthastighet kolla även resistorpaketet som sitter i lådan till värmebatteriet sitter under instrumentbrädan i mitten över kardantunneln (är till för olika fläkthastigheter brukar gå sönder) Mario
  8. Vilken list den ifrån dörröppningen och bakåt eller den korta som svänger runt i nederkant bakruta?
  9. ett inlägg i en tråd postade Mario i Övrigt
    Intressant artikel! http://www.macsmotorcitygarage.com/2015/05/05/fords-secret-mid-engine-mustang/ Hälsningar 945 Mario
  10. Har du ställt ventilerna rätt? Kolla att du har ett jämt insugsvakuum! Finns billiga vakuummätare på Biltema.
  11. Mario replied to Mario's post in a topic in Övrigt
    Ok! Tack för snabbt svar misstänkte att det fanns något sådant hinder. Jag får väl knappa in matrikeln i ett eget excelark
  12. ett inlägg i en tråd postade Mario i Övrigt
    Vet inte om det är tillåtet men skulle gärna se medlemsmatrikeln som en app eller som en funktion här på nätet där vi kan söka på bil, motortyp, bilnummer, ägare,ort mm. Ex. Sök på årsmodell, vxl, färg, motor, ort i olika kombinationer. Mobilen har man ju alltid med sig och vill man träffa likasinnade när man är ute och åker i vårt avlånga land kan man snabbt kolla i appen vem som har nån liknande bil i närheten och ta kontakt om det finns intresse att träffas o prata bil. I förlängningen kanske vi inte behöver matrikeln i bokform längre vad tycker ni? CMC945 Mario Bretschneider
  13. Mario replied to smen68's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Fick in bilden själv!
  14. Mario replied to smen68's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hej! Hittade en beskrivning i boken How to Rebuild Big block Ford Engines. Har du en mailadress som jag kan skicka bilden till, alternativt ett mobilnummer. Detta kanske hjälper dig! Hälsningar Mario