Jump to content

Greven CMC 053

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Jag har en ANAB kylare in min 89'a GT, funkar bra. Kanske inte 100% passform, men för det priset så är den godkänd!
  2. Om motorn går runt och verkar ok efter en liten inspektion(av med ventilkåpor, ur med fördelare och ner med oljetråg) så är det bara att prova och starta! Inget att förlora på det... Funkar inte det så får du riva motorn och ta en närmare koll!
  3. ett inlägg i en tråd postade Greven CMC 053 i Mustang 1974-1993
    Har fått tag på en minst sagt sliten 89’a Musse. Tänkte kolla om någon här har begagnade ljusinsatser bak liggandes. Även yttre och inre dörrhandtag är av intresse! MVH //Mathias
  4. Lite tunt med silikon runt vattenkanalerna där insuget möter toppen är alltid bra! //M
  5. Mkt mäktigt!!
  6. Ser ju kanon ut det där!
  7. Greven CMC 053 replied to Uffe N's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hallå! Tycker inte att siffrorna du fått är helt av banan. Jag har hållit på med FE motorer länge och säkert bromsat ett tjugotal, både rullande och i bänk. Rätt vanligt att man blir besviken, Kan nästan lova att motorn inte gav 320 orginal från fabrik. Vad sitter det för insug på nu? Lite värre kam, ett Edelbrock RPM insug och kanske stoppa i Cobra Jet 2.09/1.65 ventiler borde göra susen. Alternativt oxå leta på ett par Edelbrock RPM toppar till motorn om man inte vill lägga pengar på ett par gamla gjutjärnstoppar. //M
  8. Grymt bra jobbat!
  9. Jag väljer Holley alla dar i veckan! //M
  10. Samma höjd! Jag har installerat på en av min Mustanger, mkt nöjd... Rätt lätt men kräver lite jobb! //M
  11. Top Notch!
  12. List nummer borde sitta på chokehuset! Automatchoke är det ju...
  13. Grymt, fint hantverk där!!!!
  14. Blir ju grymt det där, bra jobbat!!!