Jump to content

Irocman

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. 69:ans ruta är limmad i en skena i dörren ( kan ju vara omlimmad fel i skenan ) medans 70:ans är bultad (stabilare) Bytte på min numera sålda 69:a till 70:ans Du behöver ruta och skena från 70:an
  2. Gäller bara årsmodell 65 + 66 , inget du behöver tänka på eftersom du har en 70:a .
  3. PS . Hålen ska även förskjutas framåt 1/8 tum ( 3.2 mm ) årsmodell 65 - 66
  4. Shelbysänkning skall göras 1 tum !!! EJ 2tum ... Övre bärarmen sitter för lågt .
  5. Irocman replied to pellehuggare's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Alternativet är att montera kabel/reläsats för att avlasta ljusreglage och få bättre ljus ... (exempelvis Biltemas art.nr 42-603 )
  6. Varför inte däck och fälg från PV / Amazon ???
  7. Irocman replied to JanneJ's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Köpte till min Camaro hos Persåkers 😉
  8. Kollat vakum modulatorn ? ( bakkant på aut.lådan) Defekt modulator kan göra att transolja trycks/sugs in i motorn. Du hade väl även problem med lådan i en annan tråd ??
  9. Oljenivå avläses med bil parkerad plant på tomgång med växelförare i läge P. EJ i läge D
  10. Byggt dragkrok till min Camaro -88, fick den godkänd för 1500 kg Utgick från en godkänd "svanhalskrok" som lätt går att skruva bort när den inte används. (om man vill)
  11. Trögstyrd och dålig rattåtergång kan bero på felaktig framvagnsinställning ...
  12. Ett rejält slag i sidan på pitmanarmen,gärna med ett mothåll på andra sidan. Helt meningslöst att slå uppifrån (verkar som du redan gjort det = gängpaj )
  13. Biltema har ett kit / ombyggnadssats art.nr: 42-602 Vet flera med mig som monerat detta
  14. Ett tips Stansa in chassinummer INNAN besiktning så slipper ni bekymmer Har för mig att siffrorna ska vara minst 7mm höga
  15. Tydligen nya regler från i år,skall finnas instansat annars kan du åka på reg.besiktning å annat tjafs