
-
Mustang GT 99-04 Köpes!
Före 05 har jag inte mkt att säga om men 05 framåt är ju de flesta rostfria eftersom det är bra galvade karosser och majoriteten körs inte i ur å skur utan som hobby å finbil, men undantag finns, å extra fult om dom rostskyddsbehandlats och sedan inte underhållits så det torkat och flagnat. Men rost, väldigt sällsynt på kaross skulle jag säga. Tankningsproblemet kan även inträffa på 08 har jag erfarit. Men det beror lite på hur man använder bilen om det är ett problem sen kan man alltid fulfixa det enkelt. Sett några fina välskötta lågmilare men du kan ju ha speciella krav å färgpreferenser. Sen har ju folk io allmänhet väldigt märklig smak vad gäller fälgar :-) Viktigt att kolla upp carfaxen så får du veta vad bilen varit med om innan den kom till Sverige från US, Väldigt bra sak vi saknar i Sverige där du inte har möjlighet att kolla vad en Svensksåld bil varit med om innan, eller efter den landat i Sverige. Många som kör runt lyckligt ovetande om vad deras Volvo, Merca, Audi, BMW etc, m.m. whatever varit med om tidigare i Sverige och många skulle haft "Salvage title" om vi hade haft samma rapporteringssystem. Sen oavsett mil börjar många bli väldigt gamla och tiden tar ut sin rätt ändå så det kan uppstå diverse småfel på el eller felkoder från motorn eller smågrejer som ballar ur man kan få va beredd på att fixa, det är hyffsat moderna avancerade grejer med mycket styrt å övervakat hit å dit av datorn. Sannolikheten för fel ökar ju nyare och mer övervakat det är när åren gått. Lycka till :-)
-
Mustang GT 99-04 Köpes!
Ödemark å ödemark, allt är relativt, finns 135st 05-09 Cupe GT/GT500 på blocket just nu ;-)
-
Handbroms
Nyfiken var dom bränner fast? Har ju haft några såna här under åren och aldrig sett något problem eller ens risk?
-
Möjlig bugg i Lane Assistance - FLC25M - 2022 California Special - Cabriolet
Så här är välden idag, folk köper effektmonster och tror att datorn ska sköta allt i alla lägen. Stäng av allt skit å lär dig köra istället är mitt råd ;-) Det är såna här fall och stämningarna som blir resultatet som skapar ännu mer kontrollerande system som går in och reglerar effekten så att Svärmor ska kunna låna bilen och hämta barnen med plattan i mattan hela tiden och ändå komma fram säkert utan att köra för fort. Datorn var väl lite bisy med nåt annat i den hundradels sekunden och du var för sen på ratten, det kanske var en vindby eller stigning som gjorde att du eller cruiscontrollen ökade trotteln några %, du kanske sträckte dig efter kaffekoppen, lådan kanske växlade ner också, den lilla ökningen gav +50hk samtidigt som det var en lite längre eller djupare pöl, dieselspill kanske så antispinnen han inte med helt enkelt och du var för sen på ratten. Lanecontrollen är nog knappast konstruerad för korrigera läget vid sladd utan är tänkt att justera långsamma kursändringar och styra in bilen mellan linjerna. Har du kollat så det inte var en tidigare vägarbetesplats och gamla linjemarkeringar svängde av åt något håll. Min erfarenhet av lanecontrol vid sånt väglag du beskriver är att det känns mer osäkert och kan ge läbbiga moment vid lite småplaning eller ishalka när man kör lite fortare än vad väglaget klarar. Dock framhjulsdriven hybrid men ändå. Ibland kickar den in 70Hk eleffekt ovanpå motoreffekten trots att du kör i förbränningsläge för batteriet är urladdat (den spar alltid 20% batteri till långsam körning och kortare effektboost vid behov) lite oväntat och nyckfullt då gäller det att inte sova. :-) PS. Jag har också skickat en Musse i diket, men helt utan antinånting, helt eget fel, så jag håller själv på lär mig köra ;-)
-
Bakaxel
Aj då, är det bytt utväxling eller originalmonterat som lossnat?
-
mustang 1966 ht rullande projekt
Det låter lovande, det är inte alltid man får vad man betalar för ;-) Lackat mc delar och racekåpor med "billiga" färgsprutor förr. Funkat hyffsat i för trångt lackbås på hojklubben. Kanske blir Mussedelar i lacktält på tomten nån gång i framtiden :-)
-
mustang 1966 ht rullande projekt
Härligt med grönskan, Snyggt !. Det märks att ni ligger lite före därnere, här i Sth är det skir vårgönska ännu ;-) Men hur var sprutan?
-
Ljudnivå avgassystem Mustang GT 07
Verkar va ovanligt med nedslag p.g.a.ljud på besiktning med Mussar. Polisen på gatan, då kan vad som helst hända.
-
Mustang v6 2005.
14,3 är lite högt om du alltid har det även när bilen är igång och du kört ett tag, dvs fulladdat. Då bör spänningen gå ner till 13,5-13,7 nånstans, annars kokar du bort elektrolyten ( syran). Även moderna så kallade slutna underhållsfria blybatterier innehåller syra. Ingen stor skillnad mot gamla hederliga s.k. våta batterierna förutom att elektrolyten är bunden i glasfibermattor (AGM) eller Gele. När nivån sjunker i en cell minskar kapaciteten och när den är slut är det dött. Oftast sker det ojämnt i de sex olika cellerna vilket gör det ännu svajigare. När en cell blir dålig resulterar det i olika och felaktig laddningsspänning på dom sex 2 Volts cellerna. Den totala laddningsspänningen 13,6V ( underhåll) blir inte längre 2,27V/cell utan vissa får mer och vissa mindre beroende på hur den inre resistansen förändrats i varje cell. Dom som har ökat i inre motstånd får högre spänning och blir överladdade, d.v.s kokar torrt ännu fortare, dom övriga får då lägre och blir underladdade och sulfaterar (sulfatbeläggning bildas på blyplattorna) som resulterar i minskad ledningsförmågan. Detta påskyndar försämringen i ett allt mer accelererande tempo. Har du kollat eller bytt generatorn, vinande ljud i radion brukar ve en typ av indikation på dålig diod eller regulator, likriktaren och regulatorn är en modul som är inbyggd i generatorn vid plus polen. Gäller GT, kan inte lova det är samma på V6 generatorn men troligt.
-
Nya Mustang S650
Låter dyrt, men Number of vehicles affected: 269. Rätt begränsat ändå, tack vare komponentspårning i realtid i tillverkningen som loggar varje batch och var varje liten komponent tar vägen är det möjligt att få den kollen. Utan den hade det kunnat bli väldigt många potentiella bilar och väldigt kostsamt.
-
Ruffian 67 Mustang
Kikade på hel filmen igår, och några till på hans första 70:a, dock med LS motor, men han var ju rockie då :-) Ruffian Galaxi, kika på den. Fantastiskt bygge den med och ger en hel del inblick i modernt Aerotänk som appliceras på en Galaxie. Han har tagit hjälp av kunniga proffs med Aero och rambygge/viktfördelning för det bygget. Å i bägge filmerna, 67an och Galaxien åker dom bara fram och tillbaka på en väg sista 5-10min och bara njuter av att accelerera och och det sköna ljudet, rekommenderar att se det på storTVn med bra bioljud på och frugan/sambon helst ute ;-), helt underbart.... :-)
-
Vänster bakskärm 2006
Ring Magnus, han kanske har 0708-504822
-
Ruffian 67 Mustang
Sköna byggen allihop :-)
-
Nya Mustang S650
Det lilla omaket skulle jag svälja om Agneta beställde en 😉
-
End of story
ser ni 16800 någonstans i mitt skärmklipp ovan?