KE Ljungs Gudbyvägen Upplands Väsby har krängt i en Coyote drivlina i en 65-66 Cab åt en kund. Kolla med han hur pyssligt det är, eller låt han göra det.
En 2V eller 3V 4,6 är i lite smalare än Coyoten sen om det räcker vet jag inte, det var minst sagt fullt i Cabbens motorrum vad jag minns när jag såg den.
Oavsett om man gör det själv för at man kan å det är kul, eller lämnar bort få man ju tänka till vad det medför i övrigt.
Effektökningens verkan på hjulupphängningar, bakaxel, bromsar, styrning. m.m. Den där styrningen på gen 1 ofta är en ålderdomlig problematisk konstruktion t.ex.
Ett tips om du går hela vägen är att skrotarna dräller av epas styrrack från alla Gen6 som kvaddats. Riktigt bra grej i samband med en modernisering av framvagn. Man köper en CAN bus simulator för 300USD så fungerar elektriska styrningen helt separat utan behov av dator på vilken bil som helst och allt sitter under vid racket, du slipper servopump, hydralledningar, behållare kylrör m.m. Och perfekt servo assisterad direkt styrning.