Jump to content

Mustangmike

Klubbmedlem
  • Inlägg

    864
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    48

Mustangmike last won the day on 14 augusti

Mustangmike had the most liked content!

About Mustangmike

  • Födelsedag 1960-05-18

Medlemsinformation

  • CMC
    5697
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Täby
  • Intressen
    MC, Bilar, m.m.

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mustangmike's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

149

Omdömespoäng

  1. Har det varit Hästtjuvar i farten?
  2. Det är lite missvisande med GTD i denna tråd, inte mycket likheter mer än Fordloggan. Ju mer man läser om den ju mer impad blir man. Vilken grej detta är, och komma in på top 10-listan på ringen. https://www.ford.com/performance/mustang-gtd/ https://www.caranddriver.com/ford/mustang-gtd "The trunk is now a treasure box of suspension and cooling components, so forget bringing luggage to track-day events. Two giant air scoops direct air from the rear window area down into heat exchangers in what used to be the trunk to help cool the transaxle. Multimatic's adaptive suspension crowns the transaxle, using race-type pushrod suspension and the latest in adaptive spool valve shocks to enable as much control for drivers as possible" Har någon beställt så vi får se den live ä här i Sverige?
  3. Knappast Här är hela storyn https://www.hagerty.com/media/news/ford-mustang-gtd-plants-stars-and-stripes-at-nurburgring-with-blistering-lap-time/
  4. Försökt få till det så bra som möjligt för ändamålet. TR6060 6-vxl, FR alukardan och nyrenoverad och piffad 8.8 axel. Det är anpassade infästningar för breda hjul, traction/banåka och 14" skivor. 4.10 utv.(för att få tåta steg 2-5) på en Eaton lamelldiff. Upphängt i i eftermarknads justerbara bärarmar med uniball+styva delrin som sitter i förstärkta chassie infästningar samt en ombyggd och moderniserad Whiteline Watts länk som ska eliminerar behovet av bakre krängningshämmare.
  5. Jajjamen Nu är det ju en lite arg, smidd och strokad 3V/4.6 500Hk sugis, men tanken är att släppa ut där med öppna ventiler (långa headders, X och racekattar). Stängda ventiler fortsätter det ut i org. dämparna bak och blir förhoppningsvis hyffsat bekvämt, men oprovat.
  6. Jag är inne på samma linje med avgasutsläppen men tänkte bygga såna här
  7. 600 Lbs/ tum verkar väldigt hårt. Men klart du har ju 200Kg övervikt fram med gjutjärnsspisen ...det kanske blir perfekt. Vad är original på dessa? En Gen 5 ligger runt 220 Lbs/t fram, 600 vid väldigt seriös bana/tävling.
  8. Den här styrväxeln har fått fett med kärlek.
  9. man ska ALLDRIG slänga nått Exakt , å när man ändå gör det ibland går den några veckor max innan nåt nytt oförutsett behov dyker upp från ingenstans så man ångrar sig By the way, Shelby sänkingen av bärarmsinfästningen är väl för att få rätt geometri/vinkel på bäramen på sänkta bilar. Sänker i sig inte bilen.
  10. Såna här inlägg kräver en bild
  11. Tveksamt va Det verkar vara tuff kapplöpning om bästa tid på Ringen bland Fabrikanterna nu. Undrar hur det går för Koenigsegg som också har ambitionen. Verkar som ingen av kombatanterna räknat med att många verkar ha samma mål så gränsen flyttas fram hela tiden innan dom hinner få ut produkten och lyckats sätta en tid Corvette har släppt en ny Hybrid med elen på framhjulen som kan bli snabb. Tufft för en tvåhjulsdriven Musse. Men rimligen är det inte jämförbara klasser Oavsett ändå coolt att Mussen kommer så pass långt, med en bil som "nästan" vem som helst kan gå och köpa.
  12. Stöldrisken kanske är låg om du har en dussin-Musse, å nån okunnig kan ju få för sig du har en jäkligt udda ovanlig dyr bil dom ska göra sig en slant på. Men det kan ju hända mycket. Garaget kan brinna ner av en mängd orsaker som du, grannen, blixten, bilen själv etc. m.m. orsakar. Grannen, du eller storm fäller ett träd, råttor käkar upp kablarna eller inredningen etc. m.m. Frugan går banans för du glömde årsdagen etc. m.m. Enklast är väl årsförsäkring eller garageförsäkring i samma bolag som när du kör,
  13. KE Ljungs Gudbyvägen Upplands Väsby har krängt i en Coyote drivlina i en 65-66 Cab åt en kund. Kolla med han hur pyssligt det är, eller låt han göra det. En 2V eller 3V 4,6 är i lite smalare än Coyoten sen om det räcker vet jag inte, det var minst sagt fullt i Cabbens motorrum vad jag minns när jag såg den. Oavsett om man gör det själv för at man kan å det är kul, eller lämnar bort få man ju tänka till vad det medför i övrigt. Effektökningens verkan på hjulupphängningar, bakaxel, bromsar, styrning. m.m. Den där styrningen på gen 1 ofta är en ålderdomlig problematisk konstruktion t.ex. Ett tips om du går hela vägen är att skrotarna dräller av epas styrrack från alla Gen6 som kvaddats. Riktigt bra grej i samband med en modernisering av framvagn. Man köper en CAN bus simulator för 300USD så fungerar elektriska styrningen helt separat utan behov av dator på vilken bil som helst och allt sitter under vid racket, du slipper servopump, hydralledningar, behållare kylrör m.m. Och perfekt servo assisterad direkt styrning.
×
×
  • Create New...