Jump to content

Mustangmike

Klubbmedlem
  • Inlägg

    872
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    48

Mustangmike last won the day on 14 augusti 2024

Mustangmike had the most liked content!

1 Följare

About Mustangmike

  • Födelsedag 1960-05-18

Medlemsinformation

  • CMC
    5697
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Täby
  • Intressen
    MC, Bilar, m.m.

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mustangmike's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

150

Omdömespoäng

  1. Racigt värre, glöm inte ta bort låsmekanismen, väger väl +0,5kg så då har du kompenserat lite för vikten på spoilern. Jag bygger efter Downforce by Aero, not gravity
  2. Dom där lär inte blåsa av
  3. För ett år sedan var det en Highland green Fastback 68 ute på Marketplace, lite för fin för priset, minns inte riktigt men runt 270 isch nånstans, allt stämde med regnr och ägaren fanns som person på alla söksiter och ägde ett 20-tal fina bilar. Verkade seriös person, ägde några skogsfastigheter och var involverad i några serösa halvstora bolag med lång historik. Den riktiga ägaren hade inget fb konto det hade dom skapat och det var nåt år gammalt, minns inte riktigt det var inte färskt i alla fall så det var ett välplanerat skojeri. Ägaren hade heller inget telefonnummer någonstans, inte heller något så ovanligt namn att man kunde hitta ev. barn eller nåt X och ev. deras Tel nummer nånstans och kontakta den vägen. Skojaren hade såklart många som ville köpa och försökte stressa fram en handpenning. Vi (jag och polaren) erbjöd oss att komma och titta på plats inom 2,5 timme, och gå till banken och göra klart hela affären. Men han insisterade på att andra ville swisha 100.000 i handpenning men vi var först på bollen så vi hade första Changs. Såklart betalade vi inget och forskade vidare , hittade ägarens namn i en bolagsstyrelse och genom det bolaget lämnade vi meddelande som dom lovade vb till honom snarast och fick till slut kontakt på eftermiddagen när ägaren ringde. Bilen var inte till salu och han var helt ovetande, och bekräftade att det var hans bil på bilderna som var från en bilträff några år tidigare och hittats på en site. Sensmoral, det är inte alltid bra att vara osynlig på söksiter och utan fb konto. Hade ägaren haft ett fb konto hade han eller hans vänner märk att det blivit kapat eller någon lagt ut hans bil samt hade man kunnat hitta telnumer hade man kunnat ringa eller smsa honom. Skojarna utnyttjade detta faktum.
  4. Nej, det blev en annan väg, ingen brådis med denna som tur är. Tog via en kontakt som har lite halvfrekventa leveranser till Sverige med bra villkor och kan sampacka mot en liten avgift, tar lite tid men totalen blir mindre än halva den fraktkostnaden.
  5. Blir bra det där, behövde komplettera med ett matchande litet 76mm billet remhjul efter att jag blivit av med servo hydraulpumpen. Pris 80 USD helt ok, Paketstorlek ca 100x100 x40mm, vikt ca 200gr frakt 115 USD.
  6. Rätt kul när man tänker tillbaka på 60- å 70- talet hur snabbt våra europeiska bilar rostade bort på bara några år. Jänkarna från den tiden hade lite tjockare plåt i karossen och två rejälare balkar allt stod på, färre skrymslen och fickor och klarade sig lite längre. Våra europeiska var bara tunna plåtar punktsvetsat med fickor och skrymslen och noll i rostskydd, sannolikt knappt nån färg där det inte syntes. Karosserna doppades i nåt bad i bästa fall men tveksamt om det blev så bra. Fukten och saltet kom in och fick gro i fred med konstant påfyllning av fukt och salt. Bilarna kunde nästan försvinna på 3-5 år om man misskötte dom. Min bästa kompis på gatan vars farsa hade bilfirma hemma i villan och där svetsades rostiga Folkor, Oplar och Fårdar hela dagarna, med gassvets och ekonomiplåtar eller hemma bokat och handklippt. När jag kollar på mina S197 Mussar, min tredje nu. Är det i grunden samma sak i princip med falsade punktade plåtar i lager och omlott, men skillnaden är att allt är galvat och alla bitar har öppningar och avrinning nedåt. Har haft en 07 som var obehandlad under och ej vinterkörd, den kunde jag tvätta med svamp under innan jag körde in den för vintern. Sedan en 08 Bullit, också superfin. Nu har jag en 06a som rullat 17.000 mil som nån tyvärr kladdat ner med rostskyddsmedel för många år sedan, ca 50% var kvar och då på ställen det inte behövs. Den verkar va lite vinterkörd nån period och förra ägaren var i byggsvängen och körde runt på dammiga vägar. Den var rejält dammig när jag tog över den. Hur jag än spolat och tvätta med högtryck på lyft, i timmar i höstas kommer det fram damm ur hålrum som finns överallt i karossen. Det sugs in i springor och ventilationshål och lägger sig i balkar och hålrum. Tur att det är nåt snällt torrt ljust damm som är löst i torrt skick, för stoppar jag in tryckluftsmunstycket i en springa/glipa eller bakom plopp eller lock varsom så blir det små moln här å där i olika ändar och oväntade ställen när det trycks ut så man fattar att det finns utrymmen som fukten och saltet kan komma in i och tack vara galvningen har det klarat sig. Inte någonstans finns någon rost men ett jäkla jobb att få rent å snyggt, har tvingats släppa områden och bara snygga till med färg eller body så den blir fin igen.
  7. Oljebehållaren till servot sitter normalt där och fäst i dom tomma skruvhålen. Gissar det är slangen från behållaren ner till styrracket. Sen har "någon" tagit en random pryl i skrotlådan som passar i slangen för att täppa till med en slangklämma.
  8. Mustangmike

    Trend

    Trend låter som nåt Europeiskt påhitt från dom gamla utrustningsnamnen Ford Europa körde med på Mondeo och Focus tiden.
  9. Har det varit Hästtjuvar i farten?
  10. Det är lite missvisande med GTD i denna tråd, inte mycket likheter mer än Fordloggan. Ju mer man läser om den ju mer impad blir man. Vilken grej detta är, och komma in på top 10-listan på ringen. https://www.ford.com/performance/mustang-gtd/ https://www.caranddriver.com/ford/mustang-gtd "The trunk is now a treasure box of suspension and cooling components, so forget bringing luggage to track-day events. Two giant air scoops direct air from the rear window area down into heat exchangers in what used to be the trunk to help cool the transaxle. Multimatic's adaptive suspension crowns the transaxle, using race-type pushrod suspension and the latest in adaptive spool valve shocks to enable as much control for drivers as possible" Har någon beställt så vi får se den live ä här i Sverige?
  11. Knappast Här är hela storyn https://www.hagerty.com/media/news/ford-mustang-gtd-plants-stars-and-stripes-at-nurburgring-with-blistering-lap-time/
  12. Försökt få till det så bra som möjligt för ändamålet. TR6060 6-vxl, FR alukardan och nyrenoverad och piffad 8.8 axel. Det är anpassade infästningar för breda hjul, traction/banåka och 14" skivor. 4.10 utv.(för att få tåta steg 2-5) på en Eaton lamelldiff. Upphängt i i eftermarknads justerbara bärarmar med uniball+styva delrin som sitter i förstärkta chassie infästningar samt en ombyggd och moderniserad Whiteline Watts länk som ska eliminerar behovet av bakre krängningshämmare.
  13. Jajjamen Nu är det ju en lite arg, smidd och strokad 3V/4.6 500Hk sugis, men tanken är att släppa ut där med öppna ventiler (långa headders, X och racekattar). Stängda ventiler fortsätter det ut i org. dämparna bak och blir förhoppningsvis hyffsat bekvämt, men oprovat.
  14. Jag är inne på samma linje med avgasutsläppen men tänkte bygga såna här
  15. 600 Lbs/ tum verkar väldigt hårt. Men klart du har ju 200Kg övervikt fram med gjutjärnsspisen ...det kanske blir perfekt. Vad är original på dessa? En Gen 5 ligger runt 220 Lbs/t fram, 600 vid väldigt seriös bana/tävling.
×
×
  • Create New...