Jump to content

Radioman

Medlemmar
  • Inlägg

    541
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Radioman

  • Födelsedag 1962-06-24

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Radioman's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Plocka ute ett eller två stift och kolla på färgen. Är de väldigt vita eller ljusa så kan du behöva kallare stift. Speciellt eftersom den glödtänder efter att du stängt av motorn. Är färgen bra så får det vara som det är. Nån liten glödtändning kan man ta.
  2. En sån* Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
  3. Snart har jag men till 351c 4V längd kan jag mäta men vilken "fjong" den har vet jag inte. Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
  4. Radioman

    351C 2v

    Märk väl att 4V insuget från Peformer är mindre än insugskanalerna på 4V topparna. Det skall vara så! För allt i värden portanpassa inte ett tvåplans Edelbrock Performer ned ett Cleveland 4V topplock. Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
  5. Vad kan man ha dessa till? Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
  6. 2v aussie är naturligtvis bäst för gatbruk. Men såg idag en väldigt bra artikel, spikad, på något forum för Panthera vänner. Mycket övertygande. Har ingen länk nu, sitter och petar med mobben via Tapatalk. Vet inte om jag är back in bussines efter alla mina motorhaverier de senaste 13 åren. Ser att många profiler är kvar sedan jag var här sist i alla fall. Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
  7. Är det skillnad i förbränningsutrymme på aussie 2V Closed chamber mot amerikanska 4V closed chamber? Skillnad på 9.5 till 10.8 tror jag inte på. Grejen var väl att de australiska topparna har mer moderata kanaler men ändå samma kompression som de amerikanska 4V topparna med monsterinsug.?
  8. Följer detta. Spännande :-)
  9. Jaja, jag får plocka fram kreativiteten. Människan är ju lite lat av naturen, så också jag. Har inte sett en gåsfot förut :-D Glömmer inte tipset jag fick av dig att få bort "ploppen" som satt i veven för manuell transmission med koppling. Jag skulle ju dit med min konverter för autolåda. Att trycka i fett och sedan en anpassad punch i hålet och klappa till med handsläggan och "ploppen" åkte ut. :-)
  10. ?? På veven sitter ett drev, på kamaxeln sitter ett drev. Det går en kedja emellan. Jag vill ha "dän" det stora drevet så jag kan plocka ur kamaxeln och komma vidare i dissasembleringen av motorn. Tjena Thomas :-)
  11. Jag har köpt lite olika varianter men får inte grepp. Någon som vet eller nåt annat tips att gå tillväga. Long time no see förresten. Åker Transam så länge ;-)
  12. Oj vad många svar. Har missat och har varit extremt upptagen med examen och skolresor för barnen. Jodå, visst är det så att mitt excelark inte kan veta den exakta etanolhalten i varje blandning. Mina beräkningar är för sommaren och "advertised" etanolhalt. Naturligtvis behöver man checka av i bland med ett riktigt test som Tbird skrev. Jag beställer ett .... mycket snart :-) Men att veta ungefär var man är efter några tankar är väl bra? Märkte att min maskin gick snålt innan huvudmunstyckena gick in nu. Alltså runt tomgång och väldigt lite gaspådrag. Jag tankade då helt enkelt bara 98 för att se en ändring. Tomgång och lågfart (väldigt lite gas innan huvudmunstyckena går in) har jag inte haft problem med förrän jag är runt beräknat 25% etanol. Blev bättre när jag skruvade upp bränsle/luft blandningsmunstyckena på min 600 Holley. Inge ojämn tomgång. Mjukare gång på motorn. Bra ! I'll be back. :-)
  13. Hej i sommarvärmen. Jodå, den kommer nu .... värmen alltså ... mer och mer :-D Nu får vi lyfta upp detta med E85 igen. Jag har experimenterat en kort tid med att blanda E85 och 98 med mycket bra resultat. Kör just nu på E22. Alltså totalt 22% etanol inblandat i bensinen. 2 steg större huvudmunstycken. * Hur kan jag veta vilken blandning jag får? * Vad blir det för oktantal? * Vilken AFR (Air Fuel Ratio) får jag med min bredbandslambda för bästa stoichometriska värde? Eller fet eller mager blandning av min egenblandade mixtur? Jag har gjort ett excelark som man kan ha nytta av. Ta det som det är. Visst, något fel kanske där kan vara. Då vill jag ha reda på det före nån annan, tack :-) Jag kallar mig Radioman även på andra forum, därav signaturen i arket. Har ännu inte gått ut med detta excelark "där borta", men överväger just nu. Måste ha tid att stå upp ifall man blir överöst med frågor. I vilket fall som helst så är detta ett väldigt spännande område :-) (Tycker jag i allla fall) Air-fuel-E85-98.zip
  14. Har precis fått hem en AEM bredbandslambda. Skall in i H-pipan ... när jag får tid ... vilket ser svårt ut nu innan midsommar med cruisingar och skolavslutningar mm :-)
  15. Angående utväxlingen bör du nog ha 3.7 med den konvertern. Själv skall jag byta till 3.7 från 3.0 i höst. Jag har då en TCI 2500rpm stall. Kör också med FMX. Kanonbra växellåda som bara fungerar. Förre ägaren bubblade om att det skulle vara nåt shiftkit i lådan men jag tvivlar. Tror det är orginal. Han, förre ägaren, bubblade också om att det var en annan konverter i. Det var det inte. Det satt en 4V orginal i. Den ligger på hyllan nu. Kanske till försäljning. Jag har något mer kamaxel än dig, även om du nu har rullkam, och ca 11:5 i statisk kompression och har kört "Skrivbords Dyno" på datorn och andra liknande program och får då drygt 400 hästar på motorn. Några 500 HP undrar jag om du får ur den där maskinen. Kanske. RPM Airgap är väl ett tvåplansinsug också? I vilket fall märker du väl att det går alldeles för fort nu i de varven motorn trivs i ? :-) Tror att lådan mår bättre av att växla ner utväxlingen med större nummer därbak också. Fast det dönar ju och durar mer i kupén på motorvägen förståss ;-)
×
×
  • Create New...