March 14, 200916 yr comment_69601 Ska montera en Grants ratt eftersom original ratt är helt slut och måste renoveras så nu hamnar den på hyllan.Signalhorn och varningsblinkers funkar inte så jag ska kolla upp detta samtidigt. Jag hade lite mera detaljerade elscheman tidigare men förlagt dem på jobb eller garage ( 5mil bort) så jag provar med er.Har någon ett mera detaljerat schema över detta. Det ser ut som om "tutan" är en strömbrytare på + och att man inte jordar i rattstången när man tutar? Ser däremot inte vilken färg kablarna har. Varningsblinkers känns mera som ett mekaniskt fel inne i brytaren då den känns märklig och vill fastna när man trycker in den och då funkar den inte heller. Är det svårt att hitta delar till denna?Mvh. Mats NilssonCMC 2089
March 14, 200916 yr comment_69633 Hej!Här är schemat för 69:an (för det är väl en 69:a du har)http://www.themustangshop.com/69MUST.ZIPVad gäller varningsblinkers så måste du nog byta hela omkopplaren förblinkers. Finns hos alla leverantörer. T.ex.: http://www.sven-ullman.com/Mvh.pools
March 14, 200916 yr Author comment_69639 Tack! Ja jag tror brytaren är paj. Hade loss ratten idag och provade mäta med multimeter och det blir nog till att byta.Mvh. Mats
March 14, 200916 yr comment_69646 Har du kollat varningsblinkersrelaet. Eftersom Sverige inte godkandevarningsblinkers pa Mustanger sa fick man antigen forstora knappen eller ta bort relaet. Jag tog bort relaet nar jag reg-besiktigade min 67:a 1977.Bilprovningskillen fragade vad jag gjort eftersom knappen var intakt.Jag sade att jag tagit bort relaet varvid han sade att det kan du satta tillbaks igen. Visst, sade jag men det kan jag gora med en knapp ocksavarvid han godkande bilen.Mvh Bosse
March 15, 200916 yr Author comment_69658 Jag är osäker. När jag reg. besiktigade var det aldrig någon som frågade. Märkte nu bara att den inte funkade. Ska göra första kontrollbes. nu i vår. Sitter reläet undet instrumentpanelen? Måste den funka på en 69:a?Vore också intressant att veta hur sockeln till reläet ser ur för när jag hade loss dashen och instrumenten hittade jag en typ av sockel under instr. panelen som har 12V hela tiden även utan att tändningslåset är på ON på vilket väl borde kunna stämma in. Mvh. Mats CMC 2089
March 15, 200916 yr comment_69686 Jag har besigtigat min Musse 5 ggr. utan att någon frågat efter varningsblinkers.Så förmodligen behövs det inte på en 69:a heller. Mvh.pools
March 15, 200916 yr comment_69687 Har haft min bil i 20 år och dom har aldrig kollat att den funkar. Nån smart tidigare ägare har sågat av plastknoppen och jag har inte brytt mej att fixa den. Det är så sällan varningsblinkers behövs på en Cougar
March 15, 200916 yr comment_69692 Lika sällan på en Musse! Cougarn är ju bara en variant av Mustangen.Samma chassi, annan kaross. Men den är snygg den ocskå, det är ju en Ford. Mvh.pools
March 15, 200916 yr comment_69697 Tyvärr har jag behövt använda mina varningsblinkers, den s@*%ns elektriska helv&¤#es j#¤vla bränslepumpen behagade lägga av mitt för Linköpings järnvägsstation en eftermiddag för två år sedan. Tur att det var två filer.
March 15, 200916 yr comment_69708 Tyvärr har jag behövt använda mina varningsblinkers, den s@*%ns elektriska helv&¤#es j#¤vla bränslepumpen behagade lägga av mitt för Linköpings järnvägsstation en eftermiddag för två år sedan. Tur att det var två filer. Men vilket språk, Nenne? Vad har flugit i dej? Du som brukar va så välspråkig. Men om det djävlas så är det väl OK. Blev själv stående under en viadukten sommar när det var varmt som s@tan. Ånglås. Försökte kyla ner insugetmed den enda vätska jag hade i bilen, Coca Cola. Blev inge bra kan jag säga.Det brände fast, så jag fick ett j@vla jobb med att rengöra. Det blevsom karamelliserat. Om ni förstår vad jag menar. Och igen varningsblinkershade jag, så varningstriangeln fick brukas för första gången med Mussen.Oj, nu har jag visst svurit själv flera gånger, så Nenne, du är förlåten. Ha're,pools
March 15, 200916 yr comment_69711 Ber om ursäkt för mitt kraftfulla ordval, har tvättat tangentbordet med tvål och vatten så att risken för att det ska upprepas minimeras.
March 15, 200916 yr comment_69714 Ber om ursäkt för mitt kraftfulla ordval, har tvättat tangentbordet med tvål och vatten så att risken för att det ska upprepas minimeras. Då kanske man har chansen att leverera ett nytt tangentbord då? För ditttvättade funkar väl inte så bra nu, eller? Säg bara till vilket du vill ha såskickar jag ett.
March 15, 200916 yr comment_69715 Det var en kille på jobbet, 20+ år sedan, som fick rådet att använda lite tvål och vatten på tangentbordet. Han insåg inte att datakillarna menade en fuktad trasa utan ställde si vid diskbänken och spolade på för glatta livet.
June 2, 200915 yr comment_74652 Hur ska kablarna vara dragna till tutan i ratten?Har signalknappen på askoppen och det vill jag ju inte ha Vart sitter varningsblinkers relät?
May 26, 201014 yr comment_92854 Hur ska kablarna vara dragna till tutan i ratten?Har signalknappen på askoppen och det vill jag ju inte ha Vart sitter varningsblinkers relät?Någon som vet angående tutan
May 27, 201014 yr comment_92864 Kablarna till tutan går upp genom rattstångsröret, ihop med kablarna till blinkerskontakten. Under ratten är de kopplade till två fjädrande stift (som sitter i blinkerskontakten, även fast det inte har något med blinkersen att göra). Stiften har i andra änden kontakt med släpringarna i ratten.
May 27, 201014 yr comment_92874 Kablarna till tutan går upp genom rattstångsröret, ihop med kablarna till blinkerskontakten. Under ratten är de kopplade till två fjädrande stift (som sitter i blinkerskontakten, även fast det inte har något med blinkersen att göra). Stiften har i andra änden kontakt med släpringarna i ratten.Ok! Tack!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.