Jump to content

SLP Loud mouths i Skåne? [Update: blev MAC boom tubes ist]


mill

Recommended Posts

De låter ju mumma det här :)

Hittade SLP LM på mustangsunlimited för 330$ men om ni är så nöjda med ninosports så är de fasen värt 40-50$ extra för att man säkert vet att man ska få prylarna.

Kommer bli en beställning snart, o då blir det loudmouth, kommer också prova göra en besiktning med dem på, det är värt vad det kostar med en ombesiktning för att slippa montera bort dem :) Plus att besiktningsmannen måste ju bli lite glad också så han får höra på nåt riktigt nån gång på sitt jobb :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De låter ju mumma det här :)

Hittade SLP LM på mustangsunlimited för 330$ men om ni är så nöjda med ninosports så är de fasen värt 40-50$ extra för att man säkert vet att man ska få prylarna.

Kommer bli en beställning snart, o då blir det loudmouth, kommer också prova göra en besiktning med dem på, det är värt vad det kostar med en ombesiktning för att slippa montera bort dem :) Plus att besiktningsmannen måste ju bli lite glad också så han får höra på nåt riktigt nån gång på sitt jobb :)

Kolla vad de tar i frakt också, prisskillnaden kanske äts upp. Ninosport var billigast av de firmor jag kontaktade (Stangmods vill tex ha $460 enbart för frakten, Breenspeed $250 osv).

Har du övervägt MAC förresten?

Link to comment
Share on other sites

Bah, vågar ni inte besikta med Loud mouth? :--:--:--

hehe nej... besvärt över att få en ombesiktning överväger inte besväret att byta, det är ju trotts allt en rätt så smärtfri operation :)

Men å andra sidan, så om man har SLP på, så visst de kan ju ge en ombesiktning fast de vet ju att de åker på direkt efteråt i alla fall...

Blir spännande att höra hur det går för er andra med SLP på besiktningen!.

Link to comment
Share on other sites

SLP $369.95

Frakt som nämts i tråden $85

$369.95+$85=454.95

Enligt Forex valutaomvandlare är det SEK 4200.05

Sen blir det väll moms på själva varan 3139x0.25=784.75

Så om jag räknat rätt så blir det 4984.8 SEK

undra om man har räknat rätt nu :?:?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hehe förstår det :D

Du har inte fått dem än alltså? Har du spårat dem för att se vart de kan vara just nu? Guppandes på atlanten kanske?

Tänkte använda min skatteåterbäring till SLP så får vänta lite lite till :)

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som att de skickades från USA ca 1-2 veckor efter att jag hade betalt av ngn anledning, och inte direkt. Vet inte varför, kanske var slut helt enkelt. Men de borde iaf dyka upp snart! Återkommer med film, förhoppningsvis (där ljudet är normaliserat).

Link to comment
Share on other sites

Oki, men sånt kan hända, har hänt mig också en del gånger att de får problem att dra igenom betalningen med visakortsnumret o då dröjer det någon vecka innan de har hunnit kontakta banken etc.

Men shit vad gott att det har kommit nu då!! :D Perfekt nu till helgen ju när det ska vara sånt grymmeväder! Bara o skruva på.

Ser framemot dina youtubeklipp, kan knappt vänta längre så beställer nog ett par jag med nu =)

Btw, någon med USA-kännedom? Fick precis reda på att min polare skall åka till Detroit nästa vecka och därför undrar jag om det finns något ställe där i närheten han kan gå in och shoppa mustangprylar? Tänker då främst på SLP Loudmouth :) Det borde det ju finnas då det är the motor city..

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det behövs medhjälpare för att hjälpa justera in dem snyggt, men kompisarna var upptagna på lör och sön är jag själv upptagen, så de åker på i början av nästa vecka ist :/

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det behövs medhjälpare för att hjälpa justera in dem snyggt, men kompisarna var upptagna på lör och sön är jag själv upptagen, så de åker på i början av nästa vecka ist :/

Det behövs inte.om de behövs justeringar så är det inga problem att göra de själv.

på me dom bara.man får ett jäkla leende på läpparna första gången man startar.

Bra val!!

Link to comment
Share on other sites

Satte på dem idag, och nu jävlar (ursäkta stockholmskan) låter den som en v8:a! Inga konstiga miss-ljud som jag hört på loudmouths utan låter fint och kontrollerat, den lilla lilla packningen ("louvers") verkar göra susen, se bild.

Var lite jobbigare än planerat, och jag är glad att jag inte var själv som gjorde det. Tog ca 2h. Ena ljuddämparen hade fått sig en liten känga när den skickades hit, så fick banka med hammare och bocka med tång för att få den rund igen. Som tur var så var det på den sidan där man monterar det med h-röret så det syns inte. Sen så fick jag använda vinkelslip för att skära upp ena dämparen lite så att den passade med skruven som sitter därinne (original-dämparna är uppskurna).

Och tips om ni har problem med att få dem centrerade: lossa på fästena vid h-röret och justera dem också så slipper ni bocka på upphängningspinnarna.

Glömde såklart videokameran hemma så har ingen film att visa, men det kommer! Till helgen kanske om jag får tummen ur.

Link to comment
Share on other sites

Kan skriva lite mer om ljudet:

* Ingen eller väldigt lite resonans jämfört med originaldämparna.

* Ganska tyst vid tomgång faktiskt, lite högre än original.

* Gurglar riktigt gött när man kör sakta i tvåan.

* Ganska tyst vid landsvägskörning, låter mer än original dock. Ska köra Malmö-Halmstad imorgon så får återkomma om det är jobbigt i längden.

* Vrålar härligt när man trycker på :) Inte så att man måste hålla för öronen, varken inne i bilen eller utanför vid drive-by.

* Man får ännu fler blickar och tummen-upp ;)

Jämfört med loudmouths (som låter riktigt bra):

* Inte tystare vad jag kan höra (inte jämfört sida vid sida dock)

* Inga missljud ("poppande/smällande/rasslande" ljud)

* Billigare

* Antagligen något sämre kvalitet, visar sig i längden

Link to comment
Share on other sites

Kan skriva lite mer om ljudet:

* Ingen eller väldigt lite resonans jämfört med originaldämparna.

* Ganska tyst vid tomgång faktiskt, lite högre än original.

* Gurglar riktigt gött när man kör sakta i tvåan.

* Ganska tyst vid landsvägskörning, låter mer än original dock. Ska köra Malmö-Halmstad imorgon så får återkomma om det är jobbigt i längden.

* Vrålar härligt när man trycker på :) Inte så att man måste hålla för öronen, varken inne i bilen eller utanför vid drive-by.

* Man får ännu fler blickar och tummen-upp ;)

Jämfört med loudmouths (som låter riktigt bra):

* Inte tystare vad jag kan höra (inte jämfört sida vid sida dock)

* Inga missljud ("poppande/smällande/rasslande" ljud)

* Billigare

* Antagligen något sämre kvalitet, visar sig i längden

Kan bara hålla med dig mill.

Nu kanske det är fler som "vågar" att skaffa SLP.

Link to comment
Share on other sites

Man blir ju inte mindre sugen av att ni alla skriver så :)...Gaaaaah!

Var det nån som hade koll på nåt bra ställe i Detroit som man kan handla SLP Loudmouth eller andra stangprylar?

Mvh

Kan detta vara nåt för er som måste höras :?

Tur att man inte är sådan :--:--:--

http://www.ninosport.com/Mustang/2005-0 ... Axle-backs

Hellre höras än synas? ;)

Nej bättre att synas OCH att höras 120 dB räcker nog till.... :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...