Jump to content

SLP Loud mouths i Skåne? [Update: blev MAC boom tubes ist]


mill

Recommended Posts

Eftersom jag aldrig fick tummen ur att köpa nya slutburkar förra året, så är det dags nu att äntligen köpa ngt.

Har aldrig hört dem i verkligheten, och det är helt meningslöst att lyssna på YouTube eller liknande.

Är det ngn som har SLP Loud mouths i Skåne?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Visst kan det vara missvisande med Youtube osv.

Men en viss uppfattning kan man få.

Jag har själv SLP och är jäkligt nöjd. Inte för högt och inte för lågt, bara helt perfekt.

En bra uppfattning kan man få av dessa 2

Link to comment
Share on other sites

Hej Mill!

Detta kanske låter lite B å snålt men ett tipps e att ta bort originalburkarna å bygga vidare med rör.Köpa ett par snygga å feta ändrör,blir inte direkt någon jobbig resonans heller.Jag e nöjd å billigare e de.Kanske värt att prova?..

Link to comment
Share on other sites

Hann inte heller fixa nya burkar i somras till min:(

Men har själv funderat på plocka av orginal dämparna och sen bara bygga vidare rakt ut. Borde bli rätt mycket billigare.

Men vad säger besiktningen?

//Ola

Link to comment
Share on other sites

Men vad säger besiktningen?

//Ola

Nej det klarar inte besiktningen. Men jag har aldrig bytt system...

Som aahrling skrev är denna ganska rättvis men det är ju svårt att bedömma så här över internet.

Det som är helt klart det mest grymma man kan göra med SLP systemet är en kallstart. Det förhöjda varvtalet är tillräckligt för att man ska ha svårt att samtala bakom bilen. :twisted:

Det som dock är säkert. Ska du bara ha axleback ska du ha Loud mouth, finns inget alternativ!

Link to comment
Share on other sites

Håller med.

Skaffade slp till min med. Trodde den skulle bli för högljudd. Men det är inte alls någon fara. Lyssnade på en massa filmer på Youtube och trodde den skulle bli väldigt högljudd. Men så är inte fallet alls. Låter mycket mindre än vad jag trodde, vilket är positivt.

Jag hade även det på när jag besikta bilen förra veckan. Nämnde inget om ljudnivå skulle vara för hög.

Är väldigt nöjd med köpet. Plus att det är grym passform när det skulle monteras.

Så mitt råd är att köp ett, du kommer inte ångra dig.

Per

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar! Är ändå osäker på hur mkt det låter hehe. De filmer som finns tex på youtube är normaliserade ljudmässigt, dvs en med loudmouths låter lika högt som standard på datorn (men självklart mer i verkligheten). Man kan dock höra hur dämparna påverkar ljudet.

Ang att mecka ihop rör själv så är det inget som är aktuellt för min del iaf, har inget eget garage och har inga verktyg etc som behövs, tyvärr.

Och egentligen så är det MAC boom tubes som jag är intresserad av, ska tydligen låta lite mer rafinerat pga lite packning, men väldigt likt loudmouthsena. Kul att höra att alla ni är nöjda, gör en själv ännu mer sugen. Och att dollarn är på väg ner igen gör ju inte saken sämre...

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla svar! Är ändå osäker på hur mkt det låter hehe. De filmer som finns tex på youtube är normaliserade ljudmässigt, dvs en med loudmouths låter lika högt som standard på datorn (men självklart mer i verkligheten). Man kan dock höra hur dämparna påverkar ljudet.

Ang att mecka ihop rör själv så är det inget som är aktuellt för min del iaf, har inget eget garage och har inga verktyg etc som behövs, tyvärr.

Och egentligen så är det MAC boom tubes som jag är intresserad av, ska tydligen låta lite mer rafinerat pga lite packning, men väldigt likt loudmouthsena. Kul att höra att alla ni är nöjda, gör en själv ännu mer sugen. Och att dollarn är på väg ner igen gör ju inte saken sämre...

Igentligen vet jag inte alls hur loudmouth låter men de låter väl inte högre än bonnebyggda rör antar jag.du behöver inte vara orolig får att det ska låta högt i kupen faktiskt så skit i de du tänkt dig (mac boom tubes)behövs ingen packning men de låter gutt å högt utåt.vid låga varv....blop blop blop å när man gasar på går de över till ett fint "rappt"ljud.många verkar vara oroliga för att de ska vara för högt i kupen men jag tror de e de bästa me raka rör....ingen resonans alls men vilket ljud.lycka till

Link to comment
Share on other sites

Precis, loud mouth låter högt på rätt ställe. För att njuta av ljudet måste rutorna ner... Resonans finns endast lite vid 2000 varv.

precis vad du skriver robban.tycker folk e för rädda.

vem behöver vara rädd för V8 ljud?

Link to comment
Share on other sites

Hann inte heller fixa nya burkar i somras till min:(

Men har själv funderat på plocka av orginal dämparna och sen bara bygga vidare rakt ut. Borde bli rätt mycket billigare.

Men vad säger besiktningen?

//Ola

tycker du ska prova iaf.tror inte du blir missnöjd.

besiktningsmannen hoppar nog inte jämnfota men som sagt. de inte svårt att byta tillbaka och de e värt att byta tillbaka igen.pratade me en polare jag körde om.han sa att de va de skönaste ljudet han hört...må så va

Link to comment
Share on other sites

Igentligen vet jag inte alls hur loudmouth låter men de låter väl inte högre än bonnebyggda rör antar jag.du behöver inte vara orolig får att det ska låta högt i kupen faktiskt så skit i de du tänkt dig (mac boom tubes)behövs ingen packning men de låter gutt å högt utåt.vid låga varv....blop blop blop å när man gasar på går de över till ett fint "rappt"ljud.många verkar vara oroliga för att de ska vara för högt i kupen men jag tror de e de bästa me raka rör....ingen resonans alls men vilket ljud.lycka till

Ja vi får se hur det blir, blir kanske loudmouths ist. Boomtubesen är nog billigare också, plus att jag hört att de ska låta bättre. Det är inte så mkt packning, är mer eller mindre raka rör. De ska ta bort det där "raspiga" ljudet.

Sen så finns det ju Pypes också.

Link to comment
Share on other sites

Pypes har jag inte läst mycket bra om. Ska vara dålig passform. Så lägg till de extra hundralapparna. Det är det värt

Ok, då skippar vi dem! Tack för infon!

Hör av dig när du bestämt vad det blir, är intresserad av SLP Loudmouth oxå. Skulle gärna lyssna live först.

Link to comment
Share on other sites

Pypes har jag inte läst mycket bra om. Ska vara dålig passform. Så lägg till de extra hundralapparna. Det är det värt

Ok, då skippar vi dem! Tack för infon!

Hör av dig när du bestämt vad det blir, är intresserad av SLP Loudmouth oxå. Skulle gärna lyssna live först.

Absolut!

Link to comment
Share on other sites

Av alla svar att döma så kanske man blir lite unik i valet av slutdämpare i Skåne iaf.

Det verkar överlag vara väldigt få som vågar testa Loud Mouth...

Jo men det är ju så hehe, när man läser om dem står det alltid "the loudest you can get" osv. Fast jag är så sjukt sugen, jag vet att jag kommer köpa dem till slut känns det som, så kanske lika bra och slå till, dvs köpa grisen i säcken.

brum brum

Link to comment
Share on other sites

Av alla svar att döma så kanske man blir lite unik i valet av slutdämpare i Skåne iaf.

Det verkar överlag vara väldigt få som vågar testa Loud Mouth...

Jo men det är ju så hehe, när man läser om dem står det alltid "the loudest you can get" osv. Fast jag är så sjukt sugen, jag vet att jag kommer köpa dem till slut känns det som, så kanske lika bra och slå till, dvs köpa grisen i säcken.

brum brum

Det finns andra goa lösningar som också låter bra :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...