Jump to content

Recommended Posts

Idag var jag och regbesiktigade bilen, allt var ok förutom att de kräver bullerintyg från och med Sep 1972 :twisted: Så det blir att åka till SFRO i Laholm och testa bilen :oops: Eftersom jah inte har originalsystem utan byggt själv,gåt det inte med DEKRA. Någon som haft samma erfarenhet av detta av denna årsmodell.

Ingen bil från 72 har ju kvar orginalsystemet,så att man över huvudtaget godtar intyg är ju helt sinnesjukt.

men förr har man ju inte brytt sig om systemet om det funnits ett intyg.

å andra sidan finns det flera som sluppit visa intyget också.

Men kanske man stramat upp i år igen?,fast som vanligt är det väl godtycklighet hos besiktningsmannen.

Är väl någonting som Eu hittat på i grunden,för tyskland tex vill ju bli av med alla gamla bilar från vägarna,och vattenkammade sverige går ju på all idioti som komer där nerifrån.

Man kan lika väl gå och köpa en trisslott som att besiktiga bilen,allt beror på vilken som utför detta :evil: man å andra sidan nämnde han inget om bälterna bak,jag menar trepunkts som Fröberg var tvungen att sätta dit,man kunde lika väl plockat bort dem. fastback skall endast bli reggad för 1 passagerare ;)

Min besiktningsgubbe sa inte ett smack om bullerintyg. Jag har för mig att han först trodde att det behövdes men ändrade sig sedan när han lästa ett dokument.

Jag ska googla lite och se vad jag hittar... Det finns massor av undantag vid import.

jeg fik testa bilen hos SFRO och fik et bullerintyg. Min bullra for mycket, så jeg fik fixa några dämpinsats av hönsnät og ståltråd der jeg kom rockwool och Rengöringssvamp i :shock::D Det funkade :D

jeg fik testa bilen hos SFRO och fik et bullerintyg. Min bullra for mycket, så jeg fik fixa några dämpinsats av hönsnät og ståltråd der jeg kom rockwool och Rengöringssvamp i :shock::D Det funkade :D

Så du menar att du fick åka dit 2 gånger eller:roll: hur som helst på lördag skall jag åka till SRFO i Alingsås och bullertesta :-- kanske är det någon mustangägare i Alingsås som bjuder på kaffe :)

Vad ligger gränsvärderna på, 86db eller :roll: Jag har byggt med simons dämpare,så de borde vara godkänt. Klart det är mer ljud än original,annars hade jag inte bytt ;) En gammal klassiker är att stoppa stålull i dämparen innan man åker dit,och köra försiktigt :--