SakariV8 April 24, 2009 Report April 24, 2009 Bestämde mig för att ha nya lite smidigare dämpare med lite mer ljud i sig på GT:nTittade noga o länge runt på olika lösningar men med pengar i tanke så var färdiga system inget alternativ, så det blev till och skaffa grejer.Köpte 2st små 250mm långa runda dämpare och 2st 45graders böjar.Sen att polarn jobbar på en svetsfirma gör bara saken bättre Så vi åkte till firman o slet loss de gamla dämparna och börja måtta upp de nya grejerna, sen var det bara för polarn att svetsa och jag monterade medans han gjorde nästa sida. Hade först tänkt mig slutrör i dimension 105mm men som tur var så hittade vi inga koner från 65,3mm till 105mm (hade blivit nästan Japan-aktigt), så jag börja leta efter alternativa slutrör o hittade till slut en fin pipa på 90mm och koner till denna. Saken var klar så vi fortsatte och här är slutresultatet:Notera de fina klistermärkena på dämparna och 45 böjen En bild på bilen med dämparna på plats kommer så fort man hinner.Priset på denna Axleback blev ca 680kr istället för 6500-7500kr som många vill ha för liknande system (dock i rostfritt) Citera
mike85 April 24, 2009 Report April 24, 2009 Bestämde mig för att ha nya lite smidigare dämpare med lite mer ljud i sig på GT:nTittade noga o länge runt på olika lösningar men med pengar i tanke så var färdiga system inget alternativ, så det blev till och skaffa grejer.Köpte 2st små 250mm långa runda dämpare och 2st 45graders böjar.Sen att polarn jobbar på en svetsfirma gör bara saken bättre Så vi åkte till firman o slet loss de gamla dämparna och börja måtta upp de nya grejerna, sen var det bara för polarn att svetsa och jag monterade medans han gjorde nästa sida. Hade först tänkt mig slutrör i dimension 105mm men som tur var så hittade vi inga koner från 65,3mm till 105mm (hade blivit nästan Japan-aktigt), så jag börja leta efter alternativa slutrör o hittade till slut en fin pipa på 90mm och koner till denna. Saken var klar så vi fortsatte och här är slutresultatet:Notera de fina klistermärkena på dämparna och 45 böjen En bild på bilen med dämparna på plats kommer så fort man hinner.Priset på denna Axleback blev ca 680kr istället för 6500-7500kr som många vill ha för liknande system (dock i rostfritt)Ser riktigt bra ut men det skulle varit rör den biten du har dämparna på men som sagt e de f..a så mycke billigare att bygga själv. Citera
Akilles April 24, 2009 Report April 24, 2009 Påhittigt värre Billigt med måste man ju säga.Filma ditt verk nu och släng upp på youtube så vi får höra hur det låter Citera
SakariV8 April 24, 2009 Author Report April 24, 2009 Skulle kört med raka bitar, men fick en liten grabb i torsdags förra veckan och eftersom bilen används som brukis så ville jag inte ha alltför högt ljud heller Kommer filma och lägga ut den på tuben Citera
mike85 April 24, 2009 Report April 24, 2009 Skulle kört med raka bitar, men fick en liten grabb i torsdags förra veckan och eftersom bilen används som brukis så ville jag inte ha alltför högt ljud heller Kommer filma och lägga ut den på tuben Okej.Då förstår jag.Grattis till grabben.Ja låt oss höra.. Citera
SakariV8 April 25, 2009 Author Report April 25, 2009 Här är en video som jag trixa ihop imorse.http://www.garaget.org/video/99q67zwv8597 Citera
Akilles April 25, 2009 Report April 25, 2009 Låter ju riktigt nice det där Gillade också flyby:en, det där har du lyckats med bra...och för 700 spänn Citera
mike85 April 25, 2009 Report April 25, 2009 Verkar låta väldigt bra och lagom.Det ser också väldigt bra ut.. Citera
Göran H April 25, 2009 Report April 25, 2009 Hej på er. en stilla fråga Hur gör ni när ni lägger in en bild mitt i texten som ovan Jag brukar lägga in en "Bifoga en fil" men ibland funkar det inte så bre Citera
*Micke* April 25, 2009 Report April 25, 2009 Jag vet Du trycker på img i rutan ovan i text rutan. sedan kopierar du in en url adress. (höger klicka. egenskaper. kopiera url adressen. klistra in efter img) bilden ovans url adress.http://www.dallasmustang.com/banners/ba ... _roush.gifÄr du med Göran //Micke. Citera
*Micke* April 26, 2009 Report April 26, 2009 Jag kommer nog att köpa andra dämpare typ Ford racing, Borla då bilen låter för mycket vid långkörning .Intressarad av dämparna ! skicka ett pm...//Micke. Citera
mill April 26, 2009 Report April 26, 2009 Tror du inte det är mkt pga din o/r-pipa också? Köper man andra dämdare får man problem med resonans ist, vissa har sjukt mkt, skulle nog bli mer tokig pga det än att det låter högt. Citera
*Micke* May 8, 2009 Report May 8, 2009 Det är nog resonans jag har problem med Dånar som f*¤ runt 1800-2100 rpm. //Micke. Citera
Daniel Linde May 8, 2009 Report May 8, 2009 Det är nog resonans jag har problem med Dånar som f*¤ runt 1800-2100 rpm. //Micke.Me too. Citera
Gäst May 9, 2009 Report May 9, 2009 Jag har också just monterat Borla Aggressive axleback, måste säga att jag inte upplever det störande (ännu?)I stadstrafik o landsväg bara härligt dovt muller!Motorväg idag Sthlm Märsta ca 200 km/h, ren skär njutning.Hem i laglig fart runt 2000 rpm, visst var det lte resonans och kanske kan det störa vid långresa o lugn körning. Men i detta skede är jag bara glad o nöjd att jag bytte till dessa!//Arno Citera
Roger P 2196 May 10, 2009 Report May 10, 2009 Jag störde mig mera på vindbruset än resonans från avgassystemet. Var lätt att parrera det med manuell låda.Mike, dina pipor lät riktigt bra! Citera
andreas-cmc 1562 May 11, 2009 Report May 11, 2009 Kul med hemmasnide!Men du måste göra något åt pipan på förarsidan. Ser ut att sitta ruggigt snett! Citera
SakariV8 May 11, 2009 Author Report May 11, 2009 Monterade de båda lite snett utåt, satte de efter bakre kjolen istället för rakt ut efter hålen. Tog dock bara bild på den vänstra... Citera
Recommended Posts