Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SLP Loudmouth monterat

Featured Replies

Tjena!!! lägger upp några bilder på hur det blev med SLP på min musse om det är någon som är sugen på att kolla.

Även ett youtubeklipp i HD ....

:--

Sounds Good, Looks Good :D:D

(men du skulle behöva dra på lite fosforsyra på bakaxeln ;);) )

  • Author
Sounds Good, Looks Good :D:D

(men du skulle behöva dra på lite fosforsyra på bakaxeln ;);) )

Ja jag såg att den va rostig :evil:

Har du jort det på din? Hur funkar det? bara och applicera och sedan köra med stålborste?? :?

Har det blivit några otrevliga ljud inuti bilen vid några speciella varvtal??

  • Author
Har det blivit några otrevliga ljud inuti bilen vid några speciella varvtal??

Hej LEIF L

Alla ljud har blivit högre inne i bilen förutom när man ligger å kör i lagom hastighet 70-110 på 5ans växel lr kanske 4ans på lite lägre...men om dom är otrevliga vet jag inte om jag tycker. Det vrålar gött när man gasar på men som sagt cruisa runt 90 är det som vanligt..hoppas det hjälpte lite iaf.

//Mvh

Sounds Good, Looks Good :D:D

(men du skulle behöva dra på lite fosforsyra på bakaxeln ;);) )

Ja jag såg att den va rostig :evil:

Har du jort det på din? Hur funkar det? bara och applicera och sedan köra med stålborste?? :?

Du behöver ingen stålborste, det är bara att pensla eller spraya på, låta torka, därefter ev torka eller borsta med vanlig skurborste

S1050607.JPG

S1050611.JPG

Duger det att ta bort rosten för att sedan måla på? Tänkte om det tar bort tillräckligt mycket så det inte kommer tillbaka bakom?

Även om man använder syra som rostborttagningsmedel så brukar jag ändå rugga upp ytan något med sandpapper eller stålborste för att få en lite "ruggig" yta så att färgen fäster bättre

Lite avis får jag allt erkänna... Blir ju lite roligare ljud helt klart.

Får nog fundera på detta lite mer seriöst.

Är väl inte omöjligt att jag får se/höra din bil under sommaren.

Så se till att trampa ordentligt om du kör om en vinröd -98 cab i Skara trakterna ;)

Har det blivit några otrevliga ljud inuti bilen vid några speciella varvtal??

Hej LEIF L

Alla ljud har blivit högre inne i bilen förutom när man ligger å kör i lagom hastighet 70-110 på 5ans växel lr kanske 4ans på lite lägre...men om dom är otrevliga vet jag inte om jag tycker. Det vrålar gött när man gasar på men som sagt cruisa runt 90 är det som vanligt..hoppas det hjälpte lite iaf.

//Mvh

Tror det.

Jag är lite rädd för drööönandet som blir i en del man har provat när det låter som enormt tunnväggiga ljuddämpare.Det verkar som att det låter mest mellan 1800 o 2000 varv o det är ju cruising varv ungefär.

Får se vad det blir för nåt (Trodde aldrig att jag skulle spekulera i sånt här

nu när man närmar sig 50)

Tänk vad alla är oroliga för resonansen... Det låter ENDAST vid gaspådrag. Alltså låter det INTE vid vanlig körning på landsväg. Det låter endast om det börjar luta uppför allt för mycket.

Tänk vad alla är oroliga för resonansen... Det låter ENDAST vid gaspådrag. Alltså låter det INTE vid vanlig körning på landsväg. Det låter endast om det börjar luta uppför allt för mycket.

Tack Robert!!!

Robert har helt rätt.Det låter när det ska låta och det låter som en musse ska.

Det låter helt rätt för en 50 åring också ;)

  • Author
lät som de ska göra! vart köpte du dom? å va fick du ge för dom? funderar starkt på detta asså...

Hej crillzrog!!

jag köpte mina här http://www.mustangsunlimited.com/ i deras online katalog för nyare mustanger. Det tog bara en vecka så hade jag dom hemma för 4000 spänn med moms å tull, UPS levereade till dörr :--

//Mvh

  • Author
Sounds Good, Looks Good :D:D

(men du skulle behöva dra på lite fosforsyra på bakaxeln ;);) )

Ja jag såg att den va rostig :evil:

Har du jort det på din? Hur funkar det? bara och applicera och sedan köra med stålborste?? :?

Du behöver ingen stålborste, det är bara att pensla eller spraya på, låta torka, därefter ev torka eller borsta med vanlig skurborste

Hej :D Tack för dom goda råden, det får bli att testa detta nästa gång bilen hänger uppe. Hur lång tid ska det sitta på? antar att det märks men fråga skadar ju inte. Tänkte även att man kanske skulle rugga upp ytan som Janne Holm säger så kan man måla på med färg. Det är ingen fara att göra detta va? för det är väll bara skyddsrör typ som rostat.

  • Author
Lite avis får jag allt erkänna... Blir ju lite roligare ljud helt klart.

Får nog fundera på detta lite mer seriöst.

Är väl inte omöjligt att jag får se/höra din bil under sommaren.

Så se till att trampa ordentligt om du kör om en vinröd -98 cab i Skara trakterna ;)

Javisst inga problem bara att du pm:ar mig om du ska på nån träff lr så i sommar så kanske vi ses :-- Annars så kanske vi möts på vägen någon stans.

//Mvh

Tänk vad alla är oroliga för resonansen... Det låter ENDAST vid gaspådrag. Alltså låter det INTE vid vanlig körning på landsväg. Det låter endast om det börjar luta uppför allt för mycket.

Måste instämma men oroade mig också innan jag fick höra i verkligheten. Inget problem alls!!!

Tänk vad alla är oroliga för resonansen... Det låter ENDAST vid gaspådrag. Alltså låter det INTE vid vanlig körning på landsväg. Det låter endast om det börjar luta uppför allt för mycket.

Måste instämma men oroade mig också innan jag fick höra i verkligheten. Inget problem alls!!!

Nä, jag har heller inga problem :-)

http://www.bose.se/SE/sv/home-entertain ... /index.jsp

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.