Jump to content

Delar till Mustang 1987


Evul33

Recommended Posts

Hej.. är det någon som vet nån bra Svensk sida, där man kan köpa delar.

Till mustang 1987. Tycker det är mycket svårt att hitta delar till den, finns ju bara i USA *snyft*

Link to comment
Share on other sites

det är väl tyvärr så att det finns inte så många "Foxar" i Sverige. Väldigt sällsynt med dem på träffarna. Så därav vågar väl inte de svenska handlarna hålla allt för mycket grejor till dem på lager. men å andra sidan är det billigare att beställa från USA om man inte har allt för bråttom.

Link to comment
Share on other sites

jag tror vi bara har oljefilter till dom. Har på sin höjd haft 1-2 fox-kunder hos oss, och det jämfört med 5-6000 andra mustangkunder. Foxen är hos oss ovanligare än en lincoln LS (den finns det 3 av i sverige)...

dessutom är det nästan omöjligt att få tag på nya originaldelar. Det mesta är helt rensat.

Link to comment
Share on other sites

Ahh.... en Foxägare...

Ett alternativ är ju att ta delarna via nån av de många importörer som förekommer. Tex Ekström nere i Syd... Han brukar ju ta grejer från MustangsUnlimited och YearOne bla... båda har det mesta man behöver till sin Foxbody. Vill även minnas att jag sett nådon firma som vart "dealer" för 5.0Resto/LateModelRestorationSupply men minns inte vilken tyvärr...

Visst Foxarna är ovanliga här hemma men beror nog mycket på att de inte ser nåt vidare ut och då är inte svensken intresserad.... Sen att det är en bil med grym potential och möjligheter samt inte kostar hur mycket som helst att få flås på.....

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt med reservdelar till "Foxarna" Kanske det kommer att göra att de

blir riktigt åtråvärda om några år, men knappast troligt kanske ;)

men är inte de byggda på en gemensam "platta" så att det kan finnas reservdelar från "likvärdig bil" är det inte så ni som har bättre koll på

denna årsmodelserie

Link to comment
Share on other sites

jag vill inte vara elak.. men.. foxen asså...

37328.jpg

'

Förmodligen den mest underskattade mustangmodellen här hemma i landet Lagom. Det finns ingen bilmodell oavsett märke, modell, eller ursprungsland som har ett så stort utbud av eftermarknadsprylar som FOX-platformen har, framför allt 87-93 års modeller.

Bara genom 5.0Resto kan du förmodligen köpa i princip en hel bil i reservdelar, framlampor inkluderat.

Link to comment
Share on other sites

Håller med "87gt50". När jag köpte min 93a år 2000 fick jag många kommentarer om jag visst vad jag hade gjort.... fulare bil fanns ju inte...

O ja - jag kan hålla med om att jag inte visste vad jag gjorde. Nu nio år senare ångrar jag inte en sekund. Roligare bil för dom pengarna lär man aldrig hitta, då får man stjäla den. Och verkar hålla ihop och kunna ta en hel del stryk med.

Så förstår om inte Grufman får sälja några reservdelar till dessa... finns det inte utbud till kanske max 100st(??) Fox i Sverige dessutom hur mycket som helst att köpa i Usa så finns kanske ingen anledning att ha nåt på hyllan.

Väldigt mycket är dock samma på många andra Fordmodeller...

Sen att dom går rätt bra från början är ju ingen nackdel...

Link to comment
Share on other sites

Bara genom 5.0Resto kan du förmodligen köpa i princip en hel bil i reservdelar, framlampor inkluderat.

Vad är detta 5.0Resto för spännande? Sökte lite fort på google, men hittade inget specifikt.

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det är det här han menar med 5.0 Resto men en länk i aalla fall till lycktor som efterfrågades.

http://www.latemodelrestoration.com/pro ... ang-Lights

Det var precis det han menade...

Och Grufman, de har tom OEM Ford Replacements, same day delivery...

ja, men inte original.. det är det vi kör. kinespirat finns, men dom brukar ha risig ljusbild tyvärr

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det är det här han menar med 5.0 Resto men en länk i aalla fall till lycktor som efterfrågades.

http://www.latemodelrestoration.com/pro ... ang-Lights

Det var precis det han menade...

Och Grufman, de har tom OEM Ford Replacements, same day delivery...

ja, men inte original.. det är det vi kör. kinespirat finns, men dom brukar ha risig ljusbild tyvärr

Men snälla du, gå in o kolla innan du dömer ut alla andra än din egen firma...

http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS

Ford ORIGINAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det är det här han menar med 5.0 Resto men en länk i aalla fall till lycktor som efterfrågades.

http://www.latemodelrestoration.com/pro ... ang-Lights

Det var precis det han menade...

Och Grufman, de har tom OEM Ford Replacements, same day delivery...

ja, men inte original.. det är det vi kör. kinespirat finns, men dom brukar ha risig ljusbild tyvärr

Men snälla du, gå in o kolla innan du dömer ut alla andra än din egen firma...

http://www.latemodelrestoration.com/iww ... 1&comp=LRS

Ford ORIGINAL!!!!

Muhauha.. det där måste vara nått gammalt NOS-lager.. well well.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
http://www.foxmustangrestoration.com/

Denna firma har det mesta och att köpa från USA är inte farligt.

Jag tycker inte att det är ekonomiskt försvarbart att köpa bildelar till USA bilen i Sverige då de flesta som tar in delarna lägger på en massa extra avgifter....

jag tror att mängden människor som vill renovera fox i sverige är så få att det skulle räcka med att ha telefontider hos reservdelsfirman 2 timmar på udda söndagar efter trefaldighet...

Link to comment
Share on other sites

J*vlar vilken nice Saleen där "redford"!!

Men samtidigt måste vi ju förstå Grufmans sits också... Hur många Foxar finns det i Sverige? Är det motiverat att hålla ett lager med de mest förekommande delarna till dessa bilar?

Menar drivlina och allt sånt är ju lika som många andra Fordar och det är väl också ett stort plus med just Foxen.

Och när det nu är så himla smidigt att ta hem själv från Usa är det ju ännu mindre motiverat.

På ett vis tycker jag det är väldigt synd att Foxen aldrig fått leva ut ordentligt här hemma som de gör i Usa... verkar inte som folk har fattat potentialen i bilarna, å andra sidan har man en bil som är rätt ovanlig här. Visst de är inte särskillt vackra men det ser man ju ändå inte från förarplatsen...

Link to comment
Share on other sites

Har plockat hem massor av delar både till foxar och andra mustanger själv så det är inga problem. Bryr mej inte om vad som finns i lager eller inte. Men jag tycker att som företagare med reservdelsförsäljning bör man behålla vissa åsikter för själv.

CMC1098

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...