DaSa June 15, 2009 Report June 15, 2009 Hörde från en kompis att man kunde byta ut luftfiltret mot ett nytt "sportigare" för att få fram ett råare ljud. Ngn som vet mer om det hjälper och var man kan köpa det?// Daniel Citera
grufman June 15, 2009 Report June 15, 2009 nej, det blir ingen skillnad. Du behöver nya insugsrör/luftburk/open air för att få bättre ljud Citera
Tobias CMC1505 June 15, 2009 Report June 15, 2009 nej, det blir ingen skillnad. Du behöver nya insugsrör/luftburk/open air för att få bättre ljudSportluftfilter i mina ögon är utan luftburk, dvs open air.Fast det kanske inte var Nej på det jag skrev heller. Citera
d.nilsson June 15, 2009 Report June 15, 2009 Hej! Tror att *Micke* här på forumet provat olika sorter. Tills han svarar kan jag bjuda på en länk som jag tror han postade tidigare.http://www.mustang50magazine.com/techar ... index.htmlAnnars kan en sökning på forumet med CAI kanske ge lite mer kött på benen. (CAI = Cold Air Intake) Citera
grufman June 15, 2009 Report June 15, 2009 nej, det blir ingen skillnad. Du behöver nya insugsrör/luftburk/open air för att få bättre ljudSportluftfilter i mina ögon är utan luftburk, dvs open air.Fast det kanske inte var Nej på det jag skrev heller. Aha, well, K&N säljer väl insatsfilter också som ska flöda lite bättre, trodde att TS menade ett sådant som man sätter i originalluftburken.Om inte, my bad ;-) Citera
ErikC June 16, 2009 Report June 16, 2009 Finns massvis med olika alternativ, JLT eller C&L ar formodligen dom basta pa marknaden.Kolla med Andreas pa No Fear Motorsport www.nfm.nuHan har formodligen hemma pa hyllan men kan annars fa hem en ganska fort.Mvh Erik Citera
Daniel Linde June 16, 2009 Report June 16, 2009 Jag tycker inte direkt det blir nån skillnad i ljudet.Hade en celica GTI -90a förut satte på ett öppet K&N på denna.Den lät som en turbo va skit kul Inte heller min 95a GT blev det nån större skillnad på. Fast nog tycker jag man ska ha ett CAI iaf Citera
Alabama Grill June 16, 2009 Report June 16, 2009 Hör ingen skillnad själv, men känns bra när man öppnar huven....o ser snabbt ut Citera
d.nilsson June 16, 2009 Report June 16, 2009 Var precis på Mustangträff och träffa på en 07:a med CAI, kommer inte ihåg märket men jag var tvungen att lyssna väldigt noga för och höra att det lät lite mer sug när han gasade. Och då hade jag nästan huvudet i hans grill. Citera
*Micke* June 16, 2009 Report June 16, 2009 Hör man insugnings ljudet !har man fel avgassystem Cold air intake är till för att ge motorn mer LUFT och se lite fränare ut //Micke. Citera
HD-Man June 16, 2009 Report June 16, 2009 Billigaste lösningen är att VRÅLA VrrrrrööööooooooOOOOMMMMeller köpa en Zundapp *LoL*Men håller mest med *Micke*Insug´sljud är substitut för avgas ditoJag menar testa styrkelyft o gämför då du suger i dej luften med då du vrålar ur dig kraften under lyftet... de e power Citera
Stefano June 16, 2009 Report June 16, 2009 Billigaste lösningen är att VRÅLA VrrrrrööööooooooOOOOMMMMeller köpa en Zundapp *LoL*Men håller mest med *Micke*Insug´sljud är substitut för avgas ditoJag menar testa styrkelyft o gämför då du suger i dej luften med då du vrålar ur dig kraften under lyftet... de e powerAppropå styrkelyft så tävlar jag i det. Det är fine fan, man blir så vackert oval! Citera
Recommended Posts