Jump to content

Featured Replies

comment_75601

Tjena Forumet,

Jag vill höra era funderingar ang. fälgdimension till en 69 Mach1:a.

Är sugen på Magnum 500 (lite standardval men de är ju snygga 8) )

15 x 7 verkar vara standard, men efter lite sökningar här på forumet så läste jag mig till att det kunda vara svårt att hitta däck med "rätt" profil/höjd för så pass små fälgar. Ska man istället satsa på 16´´ fälgar, kanske?

Det får ju iofs. inte se för "mycket" ut heller...

Vad finns det för andra alternativ till fälgar som inte är lika "standard" som Magnum 500? Länka gärna till bilder, så man får nå´t att relatera till.

F-n vad jag velar... ;)

comment_75602

Spontant känns det som att 16" är lite på utgång när det gäller prestandadäck. 15 eller 17 är vanligare.

Vill du vara lite oldschool och ha lite gummi runt fälgen tycker jag att den här är snygg:

VW40C.jpg

Vintage Wheel Works, finns i både 15 och 17, och för all del även 16"

comment_75637
Några bilder på snygga 69-or med snygga hjul (tror båda är 15") :) MVH Stjernberg.

Rackar för omdömet :)

Det sitter Wheel Vintiques 15x8 med 4 1/2 tums back space och 255/60R15 däck back på den röda. Skrapar i vänster bakskärm eftersom inte bakaxeln sitter riktigt centrerat (standard Ford byggkvalitet).

Fram sitter det W.V. 15x7 med 4 1/4 tums back space och 235/60R15 däck. Inga problem alls fram.

• Author
comment_75638
Några bilder på snygga 69-or med snygga hjul (tror båda är 15") :) MVH Stjernberg.

Rackar för omdömet :)

Det sitter Wheel Vintiques 15x8 med 4 1/2 tums back space och 255/60R15 däck back på den röda. Skrapar i vänster bakskärm eftersom inte bakaxeln sitter riktigt centrerat (standard Ford byggkvalitet).

Fram sitter det W.V. 15x7 med 4 1/4 tums back space och 235/60R15 däck. Inga problem alls fram.

Måste bara hålla med... Nennes bil är godis för ögonen... :--

15*7 fram & 15*8 bak känns som ett vinnande koncept! Borde kanske ta en tur till Boxholm & se den in real life! Jag håller ju till i Motala, bara en trevlig söndagsutflykt bort...

• Author
comment_75772
Jag tror jag åker upp till parken i Boxholm på måndag kväll, annars blir Sommenrallyt nästa lördag (Start från Boxholms bruksmuseum runt 11-snåret).

Tyvärr; har inte tid idag (månd) eller lördag heller dessvärre.

Du ska inte upp till Vadstena-träffarna nå´n onsdag i sommar, då?

Släng mig gärna ett PM i så fall!