Jump to content

heta spakar i bilen


Recommended Posts

Märkte igår när jag var ute och rullade att växelspaken var varm, och den direkta tanken var ju då att bromsen måste ligga på, sen så märkte jag att även växelspaken var varm :roll:

Kollade hjulen när jag kom hem men de var inte ovanligt varma så att bromsen skulle ligga på, kanske lite men inte mycket, men varför är så fall växelspaken varm Är det så det ska vara på mustanger (mustang ghia 302 1975) detta är första mustangen jag äger så jag behöver lite stöd i frågan

:?:

Link to comment
Share on other sites

"Märkte igår när jag var ute och rullade att växelspaken var varm, och den direkta tanken var ju då att bromsen måste ligga på, sen så märkte jag att även växelspaken var varm"

fan, felskrivning står växelspaken ska stå handbromsspaken i första delen av meningen :P:oops:

Link to comment
Share on other sites

Hej

min växelspak blir lite ljummen när man kör tror inte att det är något att oroa sig för, en automat tar ju en del effekt och det blir ju värme.

Jag har en -74 med v6 och c4. Vart bor du Clint förresten skulle vara trevligt att se en Mustang II i verkligheten förutom ens egen.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

All luft som går genom kylaren och motorrummet värms upp. en hel del av all den varmluften går vidare under golvet och genom kardantunneln. Vore mycket konstigare om inte spaken blev varm.

Link to comment
Share on other sites

har inte planerat in att åka på ngn träff (nybörjare inom "entusiastbilsvärlden" så jag har aldrig varit på någon, än) men just nu så står bilen i garage och får bromsarna uppfreshade. så vi får se om det blir klart under sommaren. Någon gång ska jag dock ta "träffoskulden" oklart när :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...