Jump to content

Recommended Posts

Jag har varit iväg på en liten resa för att kolla på lite bilar. Tyvärr hann jag bara med 2 eftesom min skjuts var tvungen att komma sig hem innan torsdagen.

Kollade på dessa:

http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

Tyvärr dåligt lackad. Hål i spackel och tydliga spackelkanter. Ej uträtad plåt innan lack. Enbart utsidan lackad, inte inne i dörrsidor (där var det mattsvart istället. Dessutom färgdamm från det mattsvarta på den riktiga lacken) m.m. Fult fastlimmade rutor, reva i det nya innertaket (som inte var ordenligt fastsatt) osv osv.

http://www.blocket.se/orebro/Ford_Musta ... m?ca=8&w=2

För mycket rost för min smak (samtliga skärmar, under och några små fläckar på diverse andra ställen). Droppade olja nånstans ifrån. Växelspaken lös, gaslänkaget lossnade vid provkörning, fick puttra tillbaka på tomgång :) Dåligt krom, särskillt runt rutor.

Jag har ett par andra som verkar intressanta, kanske någon på forumet har kollat på dem redan och kan säga ifall priset verkar rätt? Då jag bor i norrland så är det en bit att köra och många verkar släcka lyset och ta på solglasögonen när de ska beskriva skicket på telefon och i annonser.

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Ford_Must ... a=1_11&w=3

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Avstånd är inget större problem :) Man är ju från norrland.

Men är det bara jag eller ser det ut som en stor fet buckla på förarsidans framskärm?

Var iaf och kollade på denna idag: http://www.blocket.se/vasterbotten/Ford ... a=1_11&w=2

En 70a. Dvs inte lika snygg som en 69a. Men men... lacken var ok iaf. Dock bytt motor från 6a till 8a. Såg att det fanns en annan tråd skriven om just den bilen tidigare i forumet. Där bedömdes värdet grovt till ca 80k +-20k.

Nuvarande ägare vet inte vad som är bytt förutom motorn. Så man kanske måste börja med att fixa nya fjädrar m.m. som inte är samma mellan 6an och 8an.

Det blir nog en resa neråt landet igen så småningom. Får väl ringa några samtal efter helgen och be dem att vara brutalt ärliga och överdriva alla deffekter så man inte blir besviken.

Jag själv jagar mustang HT 66-68 med takpris på 120000:- och har med ljus och lyktat spanat och letat...och under resans gång lärt mig mer och mer om denna underbara bil!

Är mycket sugen på denna: http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

men som sagt; är det nån som vet NÅT om denna...den verkar mycket najs (på bilderna iallafall)

Jag bor i Västerås så det är inte så långt och åka och titta..

Skall dit på tisdag och titta, men undrar om nån har nåt bra tips till en "novis" mustangletare ;)

Skicka PM om du är mer nyfis på bilen.

Robban: Men va fan, har du vart på Lunarstorm nu igen.... :--

Dennis: Lägg till 10k och du har denna inom räckhåll:

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... 609570.htm

Kanske pruta annars? :roll:

Nej, Lunarstorm är jag inte medlem i och du själv använder förkortningar ibland som jag inte begriper mig på. Skriv mer korrekt svenska eller gå om plugget. Du missade x antal lektioner. "Men va fan, har du vart på Lunarstorm nu igen.... :-- " = bakläxa. ;)

Nej, Lunarstorm är jag inte medlem i och du själv använder förkortningar ibland som jag inte begriper mig på. Skriv mer korrekt svenska eller gå om plugget. Du missade x antal lektioner. "Men va fan, har du vart på Lunarstorm nu igen.... :-- " = bakläxa. ;)

hihi, någon tog åt sig. Det var ett skämt ju. :lol:

btw, imo, irl, aka, wtf, omg är ju vedertagna förkortningar på internet. :roll:

Här har du lexikon; http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3% ... kortningar Plugga på.

Såg att det kommit ut en HT -68 på blocket, den var dock lite sliten och hade 6a så den var inte kvalificerad.

Jajaja...men hur blev det med min fråga då? :roll:

Var det nån som visste nåt om den och om det var nåt att satsa på?

Eller vad ska jag tänka på när jag tittar på den...förutom rosten?(om det är nån)

Såg en annan också : http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... m?ca=9&w=3

Och den hade ju en 302 motor (jag skulle helst vilja ha en med 302 motor...eller en vassare 289 :P )

Förresten vad kan man förvänta sig av en "standard 289 (har ju aldrig kört/ägt en bil med V8 ) Är den ok som den är eller är det nåt man kan göra för att få lite mer "power" i den. Ja ja..jag förstår att man kan göra hur mycket som helst, men jag menar nåt man vanligen gör som är enkelt/prisvärt. Och nej, jag är ingen orginalare som vill ha den i orginalskick utan lite mer........ja, ni fattar ;)

Det jag kollar på förutom rost då, är skicket på krom. Vissa delar är rätt dyra i förhållande till storleken. Gummilister är det ju roligt om det är bytt fast särskillt dyra är de inte.

Passformen på alla plåtdelar. Skicket på motor och låda kollar jag sist eftersom jag ändå tänkt bygga en ny motor till den jag köper, dock får det inte vara totalskrot eftersom jag tänkt få köra lite i sommar (om man nu hinner köpa någon :) )

Angående originaleffekten i 289-302 så är det inget monster direkt. runt 200hk, men det kostar inte så jättemycket att få ut ett par hästar till.

Denna: http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

i söderhamn har jag tänkt ringa på idag. Får väl se när man har tid att åka ner och kolla. Helst ska man ju få med sig nån mer också så man kan köra hem den. Dessutom verkar den ha en C6 automatlåda. Dessa användes ju bara till större motorer (vad jag vet iaf) så man måste nog fråga varför det är satt dit en sådan.

Min känsla i svanskotan säger att du bör titta på dessa:

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... 609570.htm

Den blå känns mera rätt än den röda, men det är som att spela Vikinglotto. En 40 år gammal bil kan inte köpas över nätet, den bör ses.

Titta efter rost, krockskador och dåliga reparationer. Resten går att fixa.

Kom ihåg: En Mustang ROSTAR, den är dåligt (obefintligt) skyddad från fabrik.

Jag har förmånen att äga en '65 Fb som har bevarats nästan rostfri, men det är knappt med färg eller rostskydd i fackverk, så klimatet var den rullat och förvarats har en avgörande betydelse.

Nu börjar bilarna komma i repris i tråden ser jag. :)

Jag skulle prioritera en fin kaross utan rost och större plåtskador. Resten runt om kring är inga större problem att fixa om man har tid och / eller pengar.

Min kaross är bra, lack är dock helt kass. Gott för då kan man använda bilen mer...

(Bilar KAN köpas på internet men ibland är det enklare & säkrare om man får titta på dem IRL) :--

Har pratat med han som har den röda och han säger att den är rostfri och orörd... :P å så hade den 2-1 avgasarsystem.. d.v.s bara ett utblås bak :( Hmmm....man vill ju höra att man har en V8 !!! Så det blir nog att byta mot ett lite mer med "ljud" i ;) Tips på bra/billigt system nån?

Det jag kollar på förutom rost då, är skicket på krom. Vissa delar är rätt dyra i förhållande till storleken. Gummilister är det ju roligt om det är bytt fast särskillt dyra är de inte.

Passformen på alla plåtdelar. Skicket på motor och låda kollar jag sist eftersom jag ändå tänkt bygga en ny motor till den jag köper, dock får det inte vara totalskrot eftersom jag tänkt få köra lite i sommar (om man nu hinner köpa någon :) )

Angående originaleffekten i 289-302 så är det inget monster direkt. runt 200hk, men det kostar inte så jättemycket att få ut ett par hästar till.

Denna: http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_Mu ... a=1_11&w=3

i söderhamn har jag tänkt ringa på idag. Får väl se när man har tid att åka ner och kolla. Helst ska man ju få med sig nån mer också så man kan köra hem den. Dessutom verkar den ha en C6 automatlåda. Dessa användes ju bara till större motorer (vad jag vet iaf) så man måste nog fråga varför det är satt dit en sådan.

DU HAR ETT PM

Läs o fundera

...fick lite bilder på den röda... :cry:

Näää....jag åker nog inte dit och tittar på den.

Jag tror inte att den är värd priset. *suck*

Usch, jag som verkligen vill ha en Mustang NU!

aja, jag vet inte om man får lägga upp bilder men om nån vill se så har jag en del.

Ingen annan som har nåt bra tips på en bra bil för max 130000:-

Eller bra tips på hemsidor där man kan hitta Mustanger (i Sverige)

Har själv hittat

www.blocket.se (så klart)

www.bytbil.se

www.usabil.se

www.classiccars.se

Okej! Schysst!

Men vad kan man förvänta sig av en Mustang 67 i den prisklassen?

det var lite rost i skärmkater, en dålig lagning bakom framhjulet.. man såg att den var "lappad" i under redet (jag fick massor med bilder på underredet och det var väl "sådär" ...lite rost här och var men "hyfsad" änddå. Eller kan man begära att få en "rostfri" bil i den här prisklassen eller? Ja, jag vet ju inte, novis som man är... :roll:

Synd att man inte kan lägga upp bilder på den så Ni "proffs" kunde bedömma den.

Jag vill ju helst ha en UTAN vinyltak (såg att det fanns en fräsch blå med gråvitt vinyltak för 130000.-)

Mmmange: Är det 67an med 351 motor eller den andra du pratar om nu?

Personligen tänker jag inte acceptera rost på lackerade ytor men till en viss gräns kan jag acceptera det under.

Om det är rost på lackerade ytor så vill jag nog ha bättre pris än 120k.

Fast allt är ju relativt, en liten rostbubbla på en framskärm gör kanske inte så mycket om bilen i övrigt är helt rostfri :)

Oj, vad jag har frågor...men jag undrar: Är det svårt eller tillochmed går inte att ta bort ett vinyltak och sen lämna in på lack av taket? eller är det bättre å välja en annan bil?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...