ROLF CMC 1224 March 1, 2004 Report March 1, 2004 Har nån monterat L.E.D baklysen som nu finns hos bl.aCalifornia Mustang. Borde lysa betydligt bättre än orginal.Är det nåt att satsa på ? Häls. Rolf Citera
ht67 cmc 1502 March 3, 2004 Report March 3, 2004 Hej Rolf!Jag kollade på L.E.D bakljusen och de verkar intressanta. Men...De kostar ju en del och vad gör man om "lysdioderna" ger sig? Visst kan man sätta sig med lödkolven om man hittar samma typ av dioder på ELFA. Lite funderingar bara! Citera
Stefan_A May 24, 2004 Report May 24, 2004 Börjar ju bli populärt redan som original också. Pratade med Peugeot om detta på 307 CC (innan jag köpte Mustangen ) och enligt dem skall de hålla lika länge som bilen... Rent generellt sätt är det sällan som lysdioderna lägger av, så det bör inte vara några problem på många år. T ex har ju gatukontoren börjat sätta upp trafikljus med LED, och jag tror inte de kommer att fara runt med lödpennan i högsta hugg. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2004 Report May 24, 2004 Hej.Alla med Mustanger från 60-70talet som har dåligtljus bak, det är original. Jag har ett hett tips som är biligt och gör att ingenbakom dig kan missa när du bromsar eller blinkar. Jag har använt detta på många Mustanger i ställetför att måla lyckthusen bak. TIPSET.Gå till Konsum eller ICA och köp grill folie klippremsor limma dessa remsor i lyckthusen bak. Det blir garanterat folie kvar till grillfesten senarepå kvällen.Världes biligaste LED ljus och det funkar, ljusetbak blir nästan dubbel så starkt som original. Inte är det så jobbigt att byta glödlampa när dengått sönder så att man måste fundera på att montera lysdioder i bakljusen. :wink: Citera
lofa May 25, 2004 Report May 25, 2004 de verkar snygga.. såg ingen bild på -67 modellen tyvärr Citera
Glenn May 27, 2004 Report May 27, 2004 Tack för tipset Lars!Har nu limmat folie i mina lykthus.Det blev en avsevärd förbättring!Jag använde 3Ms spraylim, funkade jättebra.Jag har sett att NPD har en halogen taillight bulb somska öka ljusstyrkan med 833% och bromsljuset med 334%!Kanske den finns att köpa i sverige, nån som vet?Hälsn. Glenn Citera
Recommended Posts