Jump to content

Fundering ang beställnig från Mustangsunlimited


elboy cmc 388

Recommended Posts

Jag tänkte beställa ifrån Mustangsunlimited men ville kolla några saker.

När jag handlar och fått pris på 19$ i frakt via USPS mail brukar det tillkomma några avgifter i USA eller är det bara moms & skatt här hemma sen? Ger man ut sitt kreditkorts nummer när man handlar över mailen eller hur har ni gjort?

Samt om man skickar det till hem adressen eller sin företags adress blir det någon skillnad på leveransen samt betalning med tull/skatt mm ?

Nybörjare på detta :!::idea:;)

Link to comment
Share on other sites

Du får betala Tull+moms, försäkringar och avgifter här hemma, en 100-150kr plus nästan 30% i tull+moms.

Du ger ut ditt nummer när du handlar, inte via mail utan siffrorna ska krypteras mellan dig och deras betalningsserver (typ payex, paypal etc) så det gör man när man har lagt beställningen, kanske dom drar dom där 19dollarna i efterhand när det skickats.

USPS skickar i Sverige med posten, så du får lösa ut paketet på postkontoret.

Link to comment
Share on other sites

Jag använder swedbanks e-kort, ett unikt kortnummer för varje transaktion med den summa du vill, som bara kan användas en gång, mycket smidigt.

Antagligen har även andra banker något liknande.

Har funkat perfekt hos Mustangsunlimited

Link to comment
Share on other sites

jag kör med ett Visakort som jag bara handlar på nätet

med, till det kortet för jag över det belopp jag skall handla för

funkar klockrent. :P

Det där med skatt och tull varierar, tror att det har att göra med hur dom

skickar sakerna dom saker jag fått hämta på posten har jag fått

betala tull och moms på. :P

Dom saker som kom direkt hem till mig har jag inte betalat något för

vet inte varför det är så. :P

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat och skickat kontokortsnr via mail :? till både mustangsunlimited och summit. Jag har då också begärt ett totalt pris inklusive frakt.

Har fått paketen hemlevererade både via UPS och DHL och dom vill ha moms+tull i kontanter innan dom lämnar paketen ifrån sig !

Vid ett tillfälle visste UPS inte beloppet och då fick jag det ändå och jag levde på hoppet att jag skulle slippa moms+tull i ca 3 veckor då räkningen kom på posten :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jag får alla tull och moms på fatkura i efterhand, men det har hänt att det har dröjt flera månader innan dom har kommit.

så man får nog alltid räkna med att dom kommer, dock så har man väl tur ibland och slipper. Dock har jag alltid åkt på tull och moms, både när jag handlat som företag och privat.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Amex-kortet kopplat till Paypal. Fungerar klockrent och man har då dubbelt bedrägeriskydd, vilket inte är fel.

Förövrigt vid nättransaktioner skall du alltid kontrollera att betalningssidan är krypterad - dvs börjar med https://

Jag har även vid ett par tillfällen kunnat uppge kortnummer m.m. till UPS & DHL i förväg på telefon, för att slippa kontantbetalningen (av tull/moms) vid leverans.

Tyvärr är chaufförerna ibland direkt otrevliga och inte på något sätt smidiga...

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat av Unlimited par gånger typ. Då har jag pröjsat med visa-kortet för varorna och frakten. Sen kommer det till dörren om man har uppgett hemadressen där man pröjsar tullavgifter m m. Snabb leverans med flyg dessutom. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ett tips kan ju vara och beställa till den adressen du är på om dagarna...

Japp, men tyvärr har jag för mig att leveransen är knuten till den registrerade adressen på Paypal kontot. Antar att det är en extra säkerhet för att undvika bedrägerier.

Och naturligtvis hade det varit betydligt smidigare att kunna ändra, då jag arbetar i en annan stad än där jag bor.

UPS tex var senast väldigt osmidiga kring just detta. De var tvungna att göra ett "misslyckat" leveransförsök, innan man få ändra leveransadress. Dvs vänta en dag till.

Inte blir det bättre av att enskilda individer är dumma i huvudet. Detta gäller dock inte bara budfirmor, utan även andra service yrken...

Överlag tycker jag ändå att det är väldigt smidigt att importera själv. Och trots att dollarn är såpass hög nu, så kan man i många fall komma undan betydligt billigare än vissa lokala alternativ.

Självklart är det en större risk och skulle något bli fel så blir allting betydligt jobbigare.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade fullständigt nummer.

Dagen innan blev jag uppringd angående moms/tull betalningen. Detta sköttes väldigt smidigt, då det bara var att uppge kontokortsnumret över telefon så var det klart.

Passade då på att fråga om man kunde ändra leveransadress, då jag befinner mig på annan ort dagtid.

Inga problem sa han, men du måste ringa dagen efter då paketet inte fanns i Sverige ännu.

Jag ringer naturligtvis, tidigt, nästa dag med förhoppningen att kunna lösa detta smidigt.

Och det är nu då jag kommer i kontakt med en person som inte alls var intresserad av att hjälpa till med detta.

Lite märkligt, att de inom samma företag kommer med så olika bud tycker jag. Är det så deras regler är så visst, men man behöver inte vara otrevlig bara för det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...