July 15, 200915 yr comment_77299 Hur ställer man tändningen rätt på 351 clevland, har haft upp fördelaren å bytt lite grejer, men får inte till den så den är i rätt läge. nån som kan förklara hur man ska göra?
July 16, 200915 yr comment_77348 heiKan hjelpe litt på vei ... Går utifra du har stilt motoren med sylinder 1 i comp - kan stilles 180`feil .Nede i hullet der fordeleren skal det sitte en 4kant aksel som er driften til oljepumpa . Den skal inn i bunnen på fordeleren når du trer den på plass .Da er det bare og og til den er på plass ikke bruk krefter den smetter NORMALT på plass .
July 17, 200915 yr Author comment_77397 Okej Jag har ställt 1 i komp läge och rotorn mot ettan. men den misständer och går på typ 5 cylindrar :S Har provat vrida den och de blir inte bättre hur jag än gör antingen går den på 4-6 cylindrar och misständer eller så går den inte alls :S
July 17, 200915 yr comment_77398 Vad har du bytt för grejor?Sitter tändkablarna i rätt tändföljd? Har du någon manual att titta i?Har du brytare/brytarlöst?
July 17, 200915 yr Author comment_77402 Har bytt Plattorna som sitter i fördelen, men nu såg ja att dom inte såg exakt likadana ut så kan de vara det? dom passa bra å så men hålen var inte exakt lika. Nej jag har ingen manual, och den är med brytare.
July 17, 200915 yr comment_77409 http://www.autozone.com/autozone/ymme/y ... id=2595607Här kan du hitta nåt kanske!
July 18, 200915 yr Author comment_77494 Är de nån som kan förklar hur man kuggar in fördelaren rätt på en 351 clevland 2v?
July 19, 200915 yr comment_77526 Är de nån som kan förklar hur man kuggar in fördelaren rätt på en 351 clevland 2v? Det är ju inte frågan om att kugga in fördelaren "rätt",utan gäller at hitta ett läge där det finns justermån.man ställer motorn i rätt läge sedan börjar man med kabel 1mot rotorn och monterar efter tändföljden.Tändföljden på ford blir ju lite speciell eftersom ford räknar cylindrarna efter cylinderbanken istället för annanvar som andra jänkare gör.men var noga med rätt tändföljd och att du monterar rätt väg
July 19, 200915 yr Author comment_77613 Okej. men när man ställer motorn i rätt läge är de 1ans cylinder som ska vara i topp då eller?
July 19, 200915 yr comment_77617 Okej. men när man ställer motorn i rätt läge är de 1ans cylinder som ska vara i topp då eller? Absolut
July 20, 200915 yr comment_77631 Lyft ventilkåpan ställ vevaxeln i läge 0 på svängningsdämparen, när båda ventilerna på 1:an är stängda d.v.s uppe = TDC. Där rotorn står är cyl 1. Börja där med tändkabel till cylinder 1 och fortsätt sätta i tändföljd ordning i den riktning rotorn snurrar. Sätt på ventilkåpan. Koppla in tändinställningslampan på 1:ans kabel, koppla bort vacuum på fördelaren, justera fördelaren så att du har rätt förtändning. Sätt tillbaka vacuum, ställ tomgången. Klart./Tommy.
July 23, 200915 yr comment_77893 Bara ett enkelt tips till nästa gång som sparar dig mycket jobb.Innan du lyfter fördelaren så gör du ett märke vid foten på fördelaren och i blocket, därefter märker du rotorläget mot fördelarhuset.Sedan lyfter du upp och sätter tillbaka på efter märkningarna.Märk också upp tändkablarna med 1-8 och låt de sitta kvar på locket om möjligt.För att detta skall funka så kan du självklart inte snurra motorn med fördelaren uppe men det utgår jag ifrån att du förstår.Om du gör det så följ instruktionen från Tommyax för att fastställa TDCpå ettans cylinder.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.