Jump to content

Högtalare


CMC 1061 Berra

Recommended Posts

Vilka som är "bäst" finns det nog lika många åsikter om som det finns människor :)

Men jag gillar DLS högtalare. Inte billigast men låter bra.

GAS gillar jag också och de brukar ligga rätt i pris hos Brl.se. Dessutom är ju märket från rätt land (Genuine American Sound) fast tillverkningen är väl förmodligen i asisen :)

Link to comment
Share on other sites

Tackar. Jag är inte ute efter dom billigaste. Dom som jag har nu. Är ett par jätte gamla infinyti. Dom var skit dyra på den tiden jag köpte dom. Men så mycket bättre ljud fick man leta efter på den tiden. Men nu verkar det som basen lagt av i dessa högisar. vilket smärtar mitt hjärta. För dom var verkligen bra. Men dom är säkert närmare tjugo år gamla.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Yes det har försvunnit på båda. Samt att en fron högis har lagt av helt. Plus det är inget drag i andra fronten. Jag har snart ringat in felet till förstärkaren. Men kommer att behöva nya högisar bak ändå. Jag har upptäckt att det är glapp i en lågnivå kabel med. Eftersom min subbas funkar ibland. Så det blir till att riva ut allt igen. Det inkluderar hela inredningen. Thats life. När murphy har dykt upp.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Tackar Mr turbo. Ska till och mäta upp mina gamla grejor först. Sedan får vi se vad det blir. Jag är sugen på rockford eller infynity. 4 kanaligt steg igen. Har ett gammalt Harman kardon till suben. Det blir kanske ett nytt till dessa med. Det gamla steget tar mycket plats. Vore inte fel med ett mordent steg. Dom är så mycket tunnare, och en del har inbyggda fläktar med. vilket inte kan vara dåligt.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Tackar Mr turbo. Ska till och mäta upp mina gamla grejor först. Sedan får vi se vad det blir. Jag är sugen på rockford eller infynity. 4 kanaligt steg igen. Har ett gammalt Harman kardon till suben. Det blir kanske ett nytt till dessa med. Det gamla steget tar mycket plats. Vore inte fel med ett mordent steg. Dom är så mycket tunnare, och en del har inbyggda fläktar med. vilket inte kan vara dåligt.

Berra

Inga problem, med tanke på vilka gedigna märken du nämnde där har du ju tydligen vart i "ljudsvängen" själv tidigare? Man vart ju nästan tårögd. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...