CMC 1061 Berra July 17, 2009 Report Share July 17, 2009 Hejsan hoppsan. Är det någon som kan tipsa om något bra märke på 6/9 högisar. Mina verkar inte fungera så bra längre. Har tappat allt vad bas heter.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis_f July 18, 2009 Report Share July 18, 2009 Vilka som är "bäst" finns det nog lika många åsikter om som det finns människor Men jag gillar DLS högtalare. Inte billigast men låter bra.GAS gillar jag också och de brukar ligga rätt i pris hos Brl.se. Dessutom är ju märket från rätt land (Genuine American Sound) fast tillverkningen är väl förmodligen i asisen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra July 18, 2009 Author Report Share July 18, 2009 Tackar. Jag är inte ute efter dom billigaste. Dom som jag har nu. Är ett par jätte gamla infinyti. Dom var skit dyra på den tiden jag köpte dom. Men så mycket bättre ljud fick man leta efter på den tiden. Men nu verkar det som basen lagt av i dessa högisar. vilket smärtar mitt hjärta. För dom var verkligen bra. Men dom är säkert närmare tjugo år gamla. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ July 18, 2009 Report Share July 18, 2009 Kan kolla om jag inte har några JBL 6*9 liggande på jobbet, återkommer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra July 18, 2009 Author Report Share July 18, 2009 Kanon 'Janne.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm July 18, 2009 Report Share July 18, 2009 Kolla den här sidan.www.brl.se där finner du dina infinyti . Men ja kan tippsa dig varmt om Kicker. Gymt härligt ljud i dom. Köpte själv 4x6 till dörrarna så nu vill ja ha 6x9 med Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools July 19, 2009 Report Share July 19, 2009 Hej Berra!Har basen försvunnit på BÅDA högtalarna? Då är det nåt annat fel. Har du nånextaförstärkare, och i såfall vilken?Mvh.pools Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra July 19, 2009 Author Report Share July 19, 2009 Yes det har försvunnit på båda. Samt att en fron högis har lagt av helt. Plus det är inget drag i andra fronten. Jag har snart ringat in felet till förstärkaren. Men kommer att behöva nya högisar bak ändå. Jag har upptäckt att det är glapp i en lågnivå kabel med. Eftersom min subbas funkar ibland. Så det blir till att riva ut allt igen. Det inkluderar hela inredningen. Thats life. När murphy har dykt upp.Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 19, 2009 Report Share July 19, 2009 Rekommenderar DLS kraftigt. Mycket bra grejer, drivs de rätt kan de spela hur bra som helst. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra July 19, 2009 Author Report Share July 19, 2009 Tackar Mr turbo. Ska till och mäta upp mina gamla grejor först. Sedan får vi se vad det blir. Jag är sugen på rockford eller infynity. 4 kanaligt steg igen. Har ett gammalt Harman kardon till suben. Det blir kanske ett nytt till dessa med. Det gamla steget tar mycket plats. Vore inte fel med ett mordent steg. Dom är så mycket tunnare, och en del har inbyggda fläktar med. vilket inte kan vara dåligt. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 July 20, 2009 Report Share July 20, 2009 Tackar Mr turbo. Ska till och mäta upp mina gamla grejor först. Sedan får vi se vad det blir. Jag är sugen på rockford eller infynity. 4 kanaligt steg igen. Har ett gammalt Harman kardon till suben. Det blir kanske ett nytt till dessa med. Det gamla steget tar mycket plats. Vore inte fel med ett mordent steg. Dom är så mycket tunnare, och en del har inbyggda fläktar med. vilket inte kan vara dåligt. BerraInga problem, med tanke på vilka gedigna märken du nämnde där har du ju tydligen vart i "ljudsvängen" själv tidigare? Man vart ju nästan tårögd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts