Jump to content

Recommended Posts

Ettan i topp då ska du ha kilen på vevaxeltappen rätt opp.

Nedre drevet passar således endast på ett vis,du ser också ett märke på drevet som pekar rätt opp.

Kamdrevet har också ett märke som ska vara nedåt så att nedre och övre ligger i linje med varann.

Du kanske vill kolla att du fått kammen exakt för ibland kan det vara luddiga märkningar på dreven eller styrpinnen i kammen lätt felborrad från fabrik.

Kom ihåg att alltid förvissa sej om att ettans kolv verkligen ÄR i övre dödläge.

Gresse

de var just de jag ville vet, att ettans kolv verkligen ÄR i övre dödläge.

kan man se på nån annan kolv (tex att 5an: är i botten) att då är ettan i rätt läge.. tack på för hand.

På motorer som inte har ett märke kan man ta fram ett.

Skruva fast en kraftig pinne som går nerpå ettans kolv,vrid motorn så att pinnen precis tar i kolven.Gör ett märke

vrid motorn åt andra hållet tills att kolven tar i pinnen igen gör ett märke.

Exakt mitt mellan de båda märkena har du TDP.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...