mikael CMC2005 August 16, 2009 Report August 16, 2009 Hej! Ska montera gt-stripes på sidan på min 67a. Skulle vilja ha lite tipps hur man på smidigast får dit dem utan massa bobblor och väck. ?? Citera
Tommyax August 16, 2009 Report August 16, 2009 Sprayflaska med vatten uppblandat med lite diskmedel i, ungefär som att montera solfilm. spraya ytan. Mät och tejpa upp stripesen på några ställen i överkant, + mycket tålamod./Tommy. Citera
JanneJ August 16, 2009 Report August 16, 2009 Sprayflaska med vatten uppblandat med lite diskmedel i, ungefär som att montera solfilm. spraya ytan. Mät och tejpa upp stripesen på några ställen i överkant, + mycket tålamod./Tommy.Använder samma metod, fungerar bra.En gummispackelspade är bra för att pressa ut vattnet men inte skada dekalen. Citera
bulan August 16, 2009 Report August 16, 2009 Okey, då ställer jag en följdfråga för jag har köpt ett stripe-kit till Mach 1:an och hade också tänkt att använda vatten/diskmedel eller ev. monteringsgel som jag vet att de säljer ibland. Stripen består ju av flera vågräta delar och sitter ihop med ett "papper" på ovansidan. När jag hade köpt den var det flera som sa att denna skulle monteras torrt och inte skulle monteras vått eftersom den hade detta "appliceringspappret".Det blir kanske svårt att få ut vattnet utan att ta bort pappret och tar man först bort pappret kommer kanske de olika delarna av stripen vill glida isär så att avståndet ändras. Hur gör man? Vågade inte montera torrt utan tänkte i så fall lämna iväg jobbet (lättare sagt än gjort i denna hålan)Mvh. Mats Nilsson CMC 2089 Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 16, 2009 Report August 16, 2009 Hej.Med största säkerhet är det vatten och tvålmeddel som gäller, nästan alla laserskurna dekaler idag sitter på ett pappersom är av typen läskpapper, pappret är också ett skydd som skyddar dekalen från skrapan som använd vid monteringoch gör det lättare att montera dekalen. Efter du bestämt var dekalen skall sitta så skall du alltsåskrapa ut vatten innan du tar bort pappret. Kolla gärna på www.dekaltrim.se hemsidan, här finnslite info. Citera
Jonasm August 17, 2009 Report August 17, 2009 Jag säger som dom andra. Använd MYCKET vatten. På bil och dekal.För då kan du justea dekalen på plats inann du skrapar bort vattnet. Börja från mitten å ut hela tiden. Funkar bra när ja gör de Citera
Janne Holm CMC1740 August 17, 2009 Report August 17, 2009 Precis som Jonas sa tidigare mitten och utåt påminner mig om då jag skulle "kakla" om mitt badrum med hjälp av proffshjälp "en av mina få kompisar" då jobbade vi från mitten av väggarna och utåt bara för att då syns misstagen sämre sa han men jag vet i tusan så skicklig som han var så kunde han börjat i källaren Vek från ämnet lite sorry Citera
Recommended Posts