Jump to content

Recommended Posts

Nu är huvlåsen injusterade vilket var ett evigt öppnande och stängande av huven. Elen är ihopkopplad igen nu med en fungerande laddmätare ett nytt fint laddrelä och ett lock som snyggade upp accun en hel del.En ny spolarpump skruvade jag även dit. Lampan under huven skruvade jag också på plats så nu när fälgarna kommer tillbaka så är jag klar för en ny spännande sommar säsong med redan flera spännande event inplanerade. Kanske vi kan få se fler svenska Mustanger nu här på finska sidan i sommar nu när det kommit en bättre båt mellan Umeå och Vasa ?

post-4470-144839260918_thumb.jpg

post-4470-144839260958_thumb.jpg

post-4470-144839261012_thumb.jpg

post-4470-144839261105_thumb.jpg

Bra THOMAS det är ju klart bättre hållbarhet på det viset. Ganska klart när man tänker efter men mina tankar hade låst sig på blecken som håller låset i huven. Tycker de borde ta stöd av plåten under huven men jag fick inte till det. Är detta rätt eller fel?

post-4470-144839261385_thumb.jpg

Ser helt OK ut !

// Thomas

OK! tyckte bara att låset borde få stöd av stadigare plåt en ytplåten. Men jag har kvar den andra huvspärren som säkerhet. Vet du hur det var på de som hade dessa huvlås från fabrik hade de bilarna spärren på huvmitten?

OK! tyckte bara att låset borde få stöd av stadigare plåt en ytplåten. Men jag har kvar den andra huvspärren som säkerhet. Vet du hur det var på de som hade dessa huvlås från fabrik hade de bilarna spärren på huvmitten?

Ja, det låset/spärren fanns på alla !

Man får vara lite försiktig när man justerar in Twisted hood locken.

Lätt att spänna dom för mycket så huven bågnar nedåt.

// Thomas

• 2 weeks later...

Så fick jag då hem fälgarna. Dessa är nu gjorda efter bilen, borde nog vara det bredaste som går under bilen utan att ta i eller sticka utanför. Kan nog bli lite tajt med krängninshämarn med däcken på men det återstår att se. fälgarna är nu mäktiga 15*10,2 tum.

post-4470-144839264771_thumb.jpg

• 2 weeks later...

Nu är däcken på igen, det är nog samma 295 som satt på i höstas. Nu med bredare fälgar sväller däcken som de ska och de sitter nu ca 30 mm. längre in under bilen. Helt som jag ville ha det :)

post-4470-144839269646_thumb.jpg

post-4470-144839269911_thumb.jpg

Nu är däcken på igen, det är nog samma 295 som satt på i höstas. Nu med bredare fälgar sväller däcken som de ska och de sitter nu ca 30 mm. längre in under bilen. Helt som jag ville ha det :)

Ser helt fantastiskt ut! Har dina fälgar "0 offset"?

Är det 10 tums fälgar du har eller?

Har du nån spacer? Otroligt läckert, vill ha!!! ...Ska ha!! ;)

EDIT: 10,2 tum ser jag i tidigare inlägg ;)

Ser helt fantastiskt ut! Har dina fälgar "0 offset"?

Är det 10 tums fälgar du har eller?

Har du nån spacer? Otroligt läckert, vill ha!!! ...Ska ha!! ;)

EDIT: 10,2 tum ser jag i tidigare inlägg ;)

Nej inga spacers. Fälgarna är Amerika racing fälgar som man får som man vill ha dem. 8 tums fälgar har väl -18 eller -19 i offset och mina fälgar är sen bräddade 60 mm inåt så vad blir då offset? Däcken ligger så långt in det går utan att bygga om hjulhusen det tog tyvärr lite i kränghämmarn så den byggde jag om lite. Ja jag tycker det blev bättre än i somras då däcken stack nästan utanför bilen och var mycket rundare i däcksidorna

post-4470-144839270187_thumb.jpg

post-4470-144839270409_thumb.jpg

Läckert Bäckis! Läckert!

Längtar till Wheels i Umeå i sommar! Ni kommer väl?

P-O

Jo det är bokat för ett bra tag sen. Vi är 6 bilar på kommande ur vårt " gäng" tre Mustanger. Men det ser ut som vi får vänta på våren, isarna bara växer och snön ligger tungt:( Det blir Elmia nu till påsk och så långt söderut är det väl vår väder i alla fall?

• 3 weeks later...

En handlare här i Finland hade fint erbjudande på rostfritt 2,5 tum sä jag kunde inte hålla fingret från beställa knappen:) Jag har nu eget svetsat 2,5 tums med H-pipa nu får jag då småningom höra skillnaden.

post-4470-144839278683_thumb.jpg

Ska den bli original eller rod?:confused:

Skulle gärna bygga original men det är en väldigt sällsynt bil, finns en i register i Finland vad jag kommit fram till. Försökte kolla lite i Sverige men hittade ingen, letade väl inte på rätt ställe. Så tror inte det är lätt att hitta delar. Tanken har nog varit att det skall bli en Rod.

Nån som vet vad det är för bil?

• 2 weeks later...