Jump to content

projekt 427 cmc1288


ingvar

Recommended Posts

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej alla kära vänner i dag var den stora dagen start av motorn hur skulle det gå ???

jodå bara bra motorn startade och vi körde den ca 45 min allt funkade kanon lite fix så blir detta bra

här kommer videon mycke nöje .

foto: steff

Link to comment
Share on other sites

hej kan knapt sova drömmer om lägga svarta steck men jag har mer att göra innan det går att köra det är lambasonder så att jag såg bränsle blandnigen har börjat på atomaten köpte enfärdig i usa men det va fel växel förare den va för ratt växel så att jag har skaffat en annan med spår för startspärr backijus kontakt tillgolv växel den är moterad och ventlhus är ihopsatt igen skall ta olje tråget tilljobbet och löda inn en nippel till olje temp växelåda hälsnigar sella

Link to comment
Share on other sites

Gott jobbat Ingvar, Detta ser riktigt bra ut. Nu är det bara att damma av de gamla trattarna och köra ..Förra 427.an drog du väl igång liggande på golvet om jag inte minns rätt..ca 20år sedan.. Grattis till fint video reportage utav Steff.. Dan

Link to comment
Share on other sites

hej det är tur att jag har en defekt huv som jag kan expremitera med . men nu måste jag jobba med det som är under bilen inget stämmer tex. avgasystem , hijacers, hastigmätarvajer och då har jag ej tittat på styrservo kolv och slangar ps krännigshämnaren stämmer ej får ej dit oljefilter mvg ingvar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hej i morron skall jag ta hem bilen igen det mesta är ficksat underbilen men jag måste ha tag på orginal motor fäste plattor dom som sitter i blocket har köpt ny tillverkade men dom har ej bra pass form och även rem skiva till vevvaxelen skall vara en med 3 spår 2st lika en lite mindre dia. c8ae 6312d hälsnigar ingvar johansson 033289735 ring om någon har över

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...