Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_85700

nu är det nytt mustang år. jag har byggt en stabil vagga så att jag kan snurra mustangen och även hänga den på dragkoken när den skall på lack bla. nu har jag lagat allt på fram ändan ,har börjat att byta plåten mellan baklucka och ruta . taket kommer denna vecka och fäljarna, 10x15 bak 7x15 fram keystones classic så att jag kan kolla hur mycket jag skall korta bakaxel ..fortsättning följer. ps. 06 blänger på mej han vill ha omvårnad. :D

• Svar 215
  • Visingar 48k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

comment_85703
nu är det nytt mustang år. jag har byggt en stabil vagga så att jag kan snurra mustangen och även hänga den på dragkoken när den skall på lack bla. nu har jag lagat allt på fram ändan ,har börjat att byta plåten mellan baklucka och ruta . taket kommer denna vecka och fäljarna, 10x15 bak 7x15 fram keystones classic så att jag kan kolla hur mycket jag skall korta bakaxel ..fortsättning följer. ps. 06 blänger på mej han vill ha omvårnad. :D

Min 06:a gjorde på samma sätt idag så hon åkte ut ur garaget i - 15 grader :shock:

Men hon gillade det . Men hur vet jag det då :?

Hon SPANN för fullt i snön :--:--:--

post-20-144839108627_thumb.jpgIMG_0033[1].jpg[/attachment:23m4cvst]

IMG_0032.jpg[/attachment:23m4cvst]

Lycka till med ditt fantastiska projekt Sella, kommer inom då och då för att lära mig nåt. ;)

comment_85707
min 68 var lessen för han va ensam i garaget så att jag köpte en 67 cupe på ebay i kväll .full ut rustad ac .tilt konsoll , över och under. cruscontoll .mm idag på ebay. här skall byggas bil. :D

va kul att du har hittat en kompis till 68:an.

Med alla tillbehör som du letat efter. :--

Finns det plats i bilen för lite gods? :idea:

comment_85713

Hej ingvar,

jag ser att du har bytt bakskärmen på din 68 och jag håller oxå på att renovera en fastback 68

där även jag måste byta bakskärmen jag har letat efter ett ytter skinn till fastback men hittar inget.

så jag tänkte höra med dig ifall ytter skinnet till en ht passar om man byter på samma ställe som du har gjort?

Jag har sett att vp autoparts har dessa till bra pris.

Mvh/ Fredrik

comment_85714
Hej ingvar,

jag ser att du har bytt bakskärmen på din 68 och jag håller oxå på att renovera en fastback 68

där även jag måste byta bakskärmen jag har letat efter ett ytter skinn till fastback men hittar inget.

så jag tänkte höra med dig ifall ytter skinnet till en ht passar om man byter på samma ställe som du har gjort?

Jag har sett att vp autoparts har dessa till bra pris.

Mvh/ Fredrik

Då har ni letat på fel stelle ;-)

http://www.dynacorn.com/site/sqlcart/im ... /3645G.jpg

http://www.nationalpartsdepot.com/ er Dynacorn seljare så....

gå hit http://npd.dirxion.com/WebProject.asp?B ... =tan09flx# og bestill den ni vil ha. (Sida 192)

Om det inte funkar så gå hit; http://www.npdlink.com/modules.php?name=Mustang_Catalog

Kostar $ 454,95 pr styck.

John

• Author
comment_85965

freda kväll. har under veckan tagit bort taket som dom har bytt någongång för det var gas svetsad dit men var upp rostata runt rutorna så att dom har lagat med stålull och spackel . när jag tog bort dropplisterna upptäckte jag att dom var monerade under tak plåten, så att skall man byta dom som orginal måste man ta bort tak plåten :D

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Author
comment_87730

hej alla mustang kompisar. nu får min kompis lummen byta namn på mej för när han fick se 68,a så kallade han mej för rostflagan det är en försvunnentid. äntligen!!!!!! nu skall jag börja bygga upp bilen kemiskt har tänkt att blästra allla svets skarver, sprya med kallgalv i svetsfogarna sedan måla grundfärg hagmans ca primer,karroserikitt (är det någon som vet något riktigt bra) bodymassa, samma fråga. sedan färg. har nu börjat att snegla på 427, :Dhar köpt ceramiska långtubs hookerheders bla :D

• 3 weeks later...
  • Author
comment_88576

nu har jag målat bilen med grund färg jag har haft bilen upp och ner när jag målade den och det gick åt 15 liter ps. jag andvände tectyl sputan det år färg over allt på bilen den skall inte kunna rosta mer. nu till något annat roligt i dag blev jag ägare till en motor till mussen, det blev en 427 sideoljier som är strokad till 454 med några härliga tunnel port toppar med insug motor var i delar blocket är ett servise block från 72 med kanaler så om man vill kan man byta topppar till sohc. 67 -68 sålde ford som extra tillbehör antingen tunnelport toppar med insug för att bygga om en vanlig 427 eller komplett motor. fortsättning följer. :D

comment_88580
nu har jag målat bilen med grund färg jag har haft bilen upp och ner när jag målade den och det gick åt 15 liter ps. jag andvände tectyl sputan det år färg over allt på bilen den skall inte kunna rosta mer. nu till något annat roligt i dag blev jag ägare till en motor till mussen, det blev en 427 sideoljier som är strokad till 454 med några härliga tunnel port toppar med insug motor var i delar blocket är ett servise block från 72 med kanaler så om man vill kan man byta topppar till sohc. 67 -68 sålde ford som extra tillbehör antingen tunnelport toppar med insug för att bygga om en vanlig 427 eller komplett motor. fortsättning följer. :D

Way cooooooooolllll

Om du søkar några SOHC toppar så har jag kansje en "liten" ledtråd :crazy:

En kompis sålde ett par NOS long tube headers for ett par år sen.

John

comment_88996

Oj va det framskrider i den verkstan!

Jag vet att jag sagt flera gånger nu att jag borde komma förbi, fattar inte varför det inte blir gjort bara, kanske nu snart när min är färdig hos stereonisse, då kan vi testa av lite äkta Svensk dansmusik å se om det spelar ok.

Jag väntar väl på några fler bilder under tiden?

Jack

comment_89001
Oj va det framskrider i den verkstan!

Jag vet att jag sagt flera gånger nu att jag borde komma förbi, fattar inte varför det inte blir gjort bara, kanske nu snart när min är färdig hos stereonisse, då kan vi testa av lite äkta Svensk dansmusik å se om det spelar ok.

Jag väntar väl på några fler bilder under tiden?

Jack

Vi kanske skulle göra sambesök och spela i stereo min gamle är precis stereon klar i :--:--