fenne August 22, 2009 Report August 22, 2009 la ut mussen på annons för några dagar sen och fick nu det första mailet ang. mussen.citerar mailet:"Jag vill köpa den för kusin som bor i Sverige. Dagen efter födseln är 15 dagar. En bra present, inte som du tror det?Jag vill veta om det var inblandad i någon senaste olyckan och din senaste begär pris. Vad är ditt fullständiga NAMA för att skicka pengarna. Jag bor i Milano, Italien. Ledsen om vissa ord fel jag inte behärskar språket mycket väl.Väntar på ditt svar."hmm. man kanske ska skicka namn och kontouppgifter direkt så får man pengarna fort? Citera
Tobias CMC1505 August 22, 2009 Report August 22, 2009 Inte så svårt när man säljer bil, då lämnar man aldrig ifrån sig den förän man fått pengarna på kontot.Däremot när man säljer bil så kan man ju bli lite fundersam över skumt folk.Säg åt personen att komma till dig, svårare än så är det inte. Citera
streetsaleen August 22, 2009 Report August 22, 2009 la ut mussen på annons för några dagar sen och fick nu det första mailet ang. mussen.citerar mailet:"Jag vill köpa den för kusin som bor i Sverige. Dagen efter födseln är 15 dagar. En bra present, inte som du tror det?Jag vill veta om det var inblandad i någon senaste olyckan och din senaste begär pris. Vad är ditt fullständiga NAMA för att skicka pengarna. Jag bor i Milano, Italien. Ledsen om vissa ord fel jag inte behärskar språket mycket väl.Väntar på ditt svar."hmm. man kanske ska skicka namn och kontouppgifter direkt så får man pengarna fort? Fråga om han tar flyget direkt till Sverige. o sen möt honom "mano e mano" be honom visa upp flygbiljetten som bevis, ha Tazergun i beredskap Citera
fenne August 23, 2009 Author Report August 23, 2009 la ut mussen på annons för några dagar sen och fick nu det första mailet ang. mussen.citerar mailet:"Jag vill köpa den för kusin som bor i Sverige. Dagen efter födseln är 15 dagar. En bra present, inte som du tror det?Jag vill veta om det var inblandad i någon senaste olyckan och din senaste begär pris. Vad är ditt fullständiga NAMA för att skicka pengarna. Jag bor i Milano, Italien. Ledsen om vissa ord fel jag inte behärskar språket mycket väl.Väntar på ditt svar."hmm. man kanske ska skicka namn och kontouppgifter direkt så får man pengarna fort? Fråga om han tar flyget direkt till Sverige. o sen möt honom "mano e mano" be honom visa upp flygbiljetten som bevis, ha Tazergun i beredskap ja jag skrev tillbaka till han att då får hans kusin själv komma och kolla på bilen och jag vill se pengarna kontant i handen innan han provkör den.jag menar om han kan sätta pengarna på mitt konto direkt så kan det väl inte vara så svårt för han att sätta in pengarna på "kusinens" konto och sen att han kollar på bilen.och inte nog med det. en halv timme senare får jag ett sms av okänd person. citerar meddelandet: "Så jävla ful bil. Jag skulle aldrig ta den gratis ens."jag ringde upp han direkt och lovar att han fick höra ett och annat.alltså kan man inte få ha en annons ute längre utan att oseriösa personer ska hålla på att höra av sig hela tiden??? Citera
Tony.S CMC 2246 August 23, 2009 Report August 23, 2009 Dom hittar på en ny historia varje gång. Ringer de 100 st, kanske 1 nappar, det räcker. För att undvika detta när man säljer bil, sätt aldrig ut telefonnummer i anonsen, då väljer man vilka man vill svara, enkelt Citera
CMC 1061 Berra August 23, 2009 Report August 23, 2009 OBS. Kom i håg att inga checkar mottages. Du får faktisgt ut pengar på dessa checkar. Men efter ett par dagar är du ersättningsskyldig till banken. Och bilen kanske är redan levererad. Och då blev man utan allt. Det är för jävligt att det ska gå till på detta sätt. Men så är verkligehten. Cash i handen är det som gäller. Inget annat. Var inte blåögda. Misstänk alla. Ett gott råd.Bera Citera
fenne August 23, 2009 Author Report August 23, 2009 OBS. Kom i håg att inga checkar mottages. Du får faktisgt ut pengar på dessa checkar. Men efter ett par dagar är du ersättningsskyldig till banken. Och bilen kanske är redan levererad. Och då blev man utan allt. Det är för jävligt att det ska gå till på detta sätt. Men så är verkligehten. Cash i handen är det som gäller. Inget annat. Var inte blåögda. Misstänk alla. Ett gott råd.Beraokej. fick faktiskt svar från denna italienare igen. dock tyckte jag han var bättre på svenska denna gången. "Jag skickar dig full betalning via Western Union kontanter. Låt mig veta ditt fullständiga namn och slutliga priset så jag kan gå vidare med betalning!Det kommer att vara snabbt och du kommer att kunna ta pengar på kortast möjliga tid.Jag kommer bara behöver ditt namn så jag kan gå vidare med betalningen.Väntar på ditt svar!"hur funkar western union? och vågar man ge ut hela sitt namn? han kanske har hittat ett sätt att rensa kontona och sno alla mina strumpor med bara namnet? Citera
CMC 1061 Berra August 23, 2009 Report August 23, 2009 Ska göra en historia kort. Min chef skulle sälja en hydrualhammare till en grävare. Dom skulle skicka via Western union. Han fick en check av Western union. Gick till banken fick pengarna. Åkte till firman skulle skicka hammaren. Men tyvär så gick det inte att sicka först om tre dagar fick han till svar. Det var tur det. För checken var falsk. Berra Citera
ThomasFB August 23, 2009 Report August 23, 2009 Låt bli denna typ av affärer. Många har blivit blåsta på både bil o pengar.Backa i tid Citera
fenne August 23, 2009 Author Report August 23, 2009 Låt bli denna typ av affärer. Många har blivit blåsta på både bil o pengar.jo har hört det oxå. men tycker faktiskt dom så kallade "bilförmedlarna" är värst. ringer o vill köpa bilen utan att varken pruta eller kolla på bilen. sen ska man köra lämna bilen hos dom sen har man pengar om 2 veckor. varenda gång jag har sålt en bil har dom kontaktat mig och är hur trevliga som helst och lovar guld och gröna skogar i princip. Citera
CMC 1061 Berra August 23, 2009 Report August 23, 2009 Då har du iallafall fått pengarna. Nu kanske du inte får något. Plus att du blir av med bilen. Så då går du verkligen back. Det är väl en bra affär.Berra Citera
Pernolf cmc 558 August 23, 2009 Report August 23, 2009 seriösa folk ringer, kommer och kikar på bilen, ser den bra ut så prutar man och betalar med en post/bank-växel.allt annat skulle jag bara ignorera, dock så var det en skojsig historia om killen som skickade sms, skulle hemskt gärna vilja höra hans reaktioner när du ringde upp Citera
Gtttggg August 23, 2009 Report August 23, 2009 Jag har också sålt bilar, biltillbehör och även en motorbåt utan problem och fick betalt av seriösa köpare men en grej hände mig flera år sen när jag skulle sälja en av mina tidigare bilar på annons. Det var en tjej som ville köpa bilen men hade inte råd så istället för cash, erbjöd hon mig på middag och sex. Jag sa nej tack för så lågt vill jag inte sjunka.Ska man ha bilen eller nåt annat sålt, låt dem ringa, komma för kika, pröjsa med bankväxel eller kontant. Citera
Jonasm August 23, 2009 Report August 23, 2009 Ja skulle INTE sälja bilen till nån sån iaf.. Vill man ha nått så kommer man öga mot öga och gör upp affären..annars står hon kvar Citera
CMC 1061 Berra August 23, 2009 Report August 23, 2009 Hur många gånger erbjöd hon sig. Om det var en pingla varför inte he he. Jag skojar bara. Vill inte bli kallad snusk gubbe. Citera
Corvette August 24, 2009 Report August 24, 2009 sålde min hoj till en finne efter SMS konversation...Va ungefär - vad är ditt pris - är det ok att ja kommer då? - svar vart från en skeptisk person som man är... javisst gör så... och popp stod han där med cash i handen å hade bråttom till Färjan med sin nyköpta hoj... check tar minst 2 veckor att få grönt ljus på och finns där ingen täckning är det du som loosar... Citera
Gtttggg August 24, 2009 Report August 24, 2009 Hur många gånger erbjöd hon sig. Om det var en pingla varför inte he he. Jag skojar bara. Vill inte bli kallad snusk gubbe. Tillräckligt för veta att hon inte skojade. Fick bara en beskrivning på sig själv så hon var en pingla. Trots det, sa jag nej. Citera
pineman August 25, 2009 Report August 25, 2009 Jag har också sålt bilar, biltillbehör och även en motorbåt utan problem och fick betalt av seriösa köpare men en grej hände mig flera år sen när jag skulle sälja en av mina tidigare bilar på annons. Det var en tjej som ville köpa bilen men hade inte råd så istället för cash, erbjöd hon mig på middag och sex. Jag sa nej tack för så lågt vill jag inte sjunka.Ska man ha bilen eller nåt annat sålt, låt dem ringa, komma för kika, pröjsa med bankväxel eller kontant.Middag o sex, ja då kan hon få min gamla VW Polo, hahaha... Citera
Roger P 2196 August 25, 2009 Report August 25, 2009 När jag sålde min förra musse fick jag en hel del tokiga förslag, bla en snubbe skrev världens längsta mail om sin och sin sambos ekonomiska situation och la glad i hågen upp en betalningsplan på 10000 i månaden tills bilen var betald.Sålde sedan via en bilfirma som ringde upp, fick vad jag ville ha för bilen. Den nya köparen ringde sen upp, visade sig att han hade fått betala 35000 kr mera än vad jag fått. Men då ingår ju garantier och sånt. Fast bilhandlaren gjorde sig en snabba pengar... Citera
Gtttggg August 25, 2009 Report August 25, 2009 Jag har också sålt bilar, biltillbehör och även en motorbåt utan problem och fick betalt av seriösa köpare men en grej hände mig flera år sen när jag skulle sälja en av mina tidigare bilar på annons. Det var en tjej som ville köpa bilen men hade inte råd så istället för cash, erbjöd hon mig på middag och sex. Jag sa nej tack för så lågt vill jag inte sjunka.Ska man ha bilen eller nåt annat sålt, låt dem ringa, komma för kika, pröjsa med bankväxel eller kontant.Middag o sex, ja då kan hon få min gamla VW Polo, hahaha... Synd jag inte kände till din Polo just då så du kunde få numret. Citera
Jonasm August 25, 2009 Report August 25, 2009 Jag har också sålt bilar, biltillbehör och även en motorbåt utan problem och fick betalt av seriösa köpare men en grej hände mig flera år sen när jag skulle sälja en av mina tidigare bilar på annons. Det var en tjej som ville köpa bilen men hade inte råd så istället för cash, erbjöd hon mig på middag och sex. Jag sa nej tack för så lågt vill jag inte sjunka.Ska man ha bilen eller nåt annat sålt, låt dem ringa, komma för kika, pröjsa med bankväxel eller kontant.HAHAHA "så mycket mat har du inte råd med" skulle ja ha sagt Citera
Recommended Posts